• Anonym (bä)

Får inte prata med mina barn!

M30 skrev 2015-01-13 21:59:03 följande:

Håller med dig Kjell, det är precis vad hon har gjort mot mig under ett års tid, ja har inte varit det snällaste heller, men när hon förbjuder mig att träffa barnen så tappar man kontollen helt och håller. Allt jag vill nu är att få vara med i mina barns liv och undvika ha kontakt med henne så mkycket det går. Familjerätten är på hennes sida så dom förlitar jag mig inte på. Ja vågar inte kriga mot henne för att hon kan ställa med så mycket, hon spelar så dum när hon pratar med familjerätten och hon har ringt dom ett antal ggr, känner så maktlös när alla är på tjejenas sida. Men vart står det skrivet att en mamma är alltid bra? Men jag kommer aldrig att ge upp, det är mina barn det handlar om. Och tack för tipset kjell, ja ska inte ta bort umgängesrätt ifall hon vill det längre fram.

Är du en lika stor kålsupare som ditt ex? Klarar du inte heller av att separera på ett vuxet och respektfullt sätt.

Inser du inte att alla konflikter mellan er två föräldrar försvårar era barns relation till BÅDA föräldrarna? Ni har inte rätt att leka med era barns liv. Inse det.

Du kan inte styra hur ditt ex beter sig men du kan banne mig styra dig själv. Om du absolut inte klarar av att bete dig schysst mot henne är det bäst om du i värsta fall klipper kontakten helt för ett tag framåt. För har ni ingen kontakt är det omöjligt för dig att vara respektlös mot henne.

Ta dig själv i kragen och var en ordentlig och bra pappa. Undvik konflikt och ta allting i domstolen istället. Begär regelbundet och generöst umgänge i första hand och gemensam vårdnad i andra hand.
Svar på tråden Får inte prata med mina barn!