• Kjell2

Får inte prata med mina barn!

Har ni en domstolsförhanling inbokade i närtid så backa lite fram till dess.

Exakt vad du ska yrka på, skriftligt!, kommer du fram till tillsammans med din advokat. Har du ingen så fixa nu!

Det minsta du ska yrka på är ett interrmistisk beslut på regelbundet umgänge.
    Sen kan du ävern yrka på mera umgänge, vårdnad mm.

Om det nu är väldigt mycket konflikter redan så var inte vek och ge efter för någon framtida diskussionslösning. Kräv fastställt umgängesschema.

• Kjell2
    M30 skrev 2015-01-12 22:05:12 följande:

Hej! Det har gått upp och mer hela tiden, jag var för feg för att gå till domen med detta, nu i decmber så hade jag och mamma till barnen bra kontakt med varandra. Men nu sen sista december så fick jag inte prata eller träffa barnen nått mera, har inte hört nått om dom på 2 veckor nu :( ja kan inte kontakta henne alls, hon vägrar svara, så att jag vet lnte vad hon är ute efter. Jag saknar mina barn så oerhört mycket :( kan inte förstå och kommer aldrig att kunna förstå hur en förelder kan göra vara så kall och förbjuda barnen att träffa den andre föreldern. Men iaf så har jag och min advokat lämna in stämningsansökan på fredag. Men det kommer att ta några veckor tills allt blir klart, finns det nått man kan göra så jag kan få träffa mina barn innan dess? Det käns jobbigt och tungt att vänta så länge :( tacksam för alla tips.

Så länge det inte finns ett fastställt umgängesschema och du inte har vårdnaden kommer du få dansa efter ditt ex pipa. Hon kommer använda dina barn som ett maktmedel mot dig. När du gör som hon vill eller hon behöver avlastning kommer du få träffa barnen. När du på något sätt retar henne kommer hon straffa dig genom barnen.

Det är stor risk nu att när du har stämmt kommer hon bli snäll och låta dig träffa baren och sen övertalar hon dig att dra tillbaka stämningen . Sen sitter du fast igen.

• Kjell2
    M30 skrev 2015-01-13 21:59:03 följande:

Håller med dig Kjell, det är precis vad hon har gjort mot mig under ett års tid, ja har inte varit det snällaste heller, men när hon förbjuder mig att träffa barnen så tappar man kontollen helt och håller. Allt jag vill nu är att få vara med i mina barns liv och undvika ha kontakt med henne så mkycket det går. Familjerätten är på hennes sida så dom förlitar jag mig inte på. Ja vågar inte kriga mot henne för att hon kan ställa med så mycket, hon spelar så dum när hon pratar med familjerätten och hon har ringt dom ett antal ggr, känner så maktlös när alla är på tjejenas sida. Men vart står det skrivet att en mamma är alltid bra? Men jag kommer aldrig att ge upp, det är mina barn det handlar om. Och tack för tipset kjell, ja ska inte ta bort umgängesrätt ifall hon vill det längre fram.

Tänker du stämma får du nog lära dig hanter familjerätten. De kommer bli inblandade och vilja prata med dig. Vad de säger kommer väga tungt vid huvusförhandlingen.

Sen nog bra om du slutar tappa kontrollen helt och hållet.

Svar på tråden Får inte prata med mina barn!