M30 skrev 2015-01-12 22:05:12 följande:
Hej! Det har gått upp och mer hela tiden, jag var för feg för att gå till domen med detta, nu i decmber så hade jag och mamma till barnen bra kontakt med varandra. Men nu sen sista december så fick jag inte prata eller träffa barnen nått mera, har inte hört nått om dom på 2 veckor nu :( ja kan inte kontakta henne alls, hon vägrar svara, så att jag vet lnte vad hon är ute efter. Jag saknar mina barn så oerhört mycket :( kan inte förstå och kommer aldrig att kunna förstå hur en förelder kan göra vara så kall och förbjuda barnen att träffa den andre föreldern. Men iaf så har jag och min advokat lämna in stämningsansökan på fredag. Men det kommer att ta några veckor tills allt blir klart, finns det nått man kan göra så jag kan få träffa mina barn innan dess? Det käns jobbigt och tungt att vänta så länge :( tacksam för alla tips.
Så länge det inte finns ett fastställt umgängesschema och du inte har vårdnaden kommer du få dansa efter ditt ex pipa. Hon kommer använda dina barn som ett maktmedel mot dig. När du gör som hon vill eller hon behöver avlastning kommer du få träffa barnen. När du på något sätt retar henne kommer hon straffa dig genom barnen.
Det är stor risk nu att när du har stämmt kommer hon bli snäll och låta dig träffa baren och sen övertalar hon dig att dra tillbaka stämningen . Sen sitter du fast igen.