suziz skrev 2014-10-21 19:54:55 följande:
Tack, jag vill bryta mina ohyggligt dåliga matvanor för att må bättre i första hand och går jag ner några kg så är det bara en välkommen bonus då jag ligger lite över gränsen till övervikt enligt bmi.
Aniiee skrev 2014-10-21 16:34:30 följande:
För resten (om du kan ställa in kvoten själv) så ligger proteinet lite högt och fettet lite lågt i alla fall. Visst finns det massor av olika rekommendationer för hur mycket av varje man ska äta, de Svenska näringsrekommendationerna rekommenderar en tredjedel fett (33%), 45-60% Kolhydrater och resten proteiner. Det gäller ju att tweeka så man själv mår bra och tycker att det är gott.
Jag kan nog inte ändra kvoten i appen, men de siffror som du nämner passar nog mig rätt bra, idag till exempel så har jag legat ganska nära dem.
Jag förstår dig alldeles =)
Ett tips: byt app till en du kan ställa om. Myfitnesspal är min favvo, finns både på nätet och till telefoner och plattor, man kan importera recept (även svenska) direkt från hemsidor, man kan skanna varor, och man behöver inte använda träningsdagboken om man inte vill.
suziz skrev 2014-10-21 19:59:05 följande:
Ja, ägg äter jag på helgen men på vardagarna så finns inte tiden tyvärr. Äter ofta kyckling och alldeles för mycket kött egentligen så därför är jag förvånad att proteinet ligger så lågt oftast.
Keso vet jag inte om jag gillar men värt att prova, vad äter man det till?
Koka ett gäng ägg och ha i kylen, säg, fyra på en gång, om du fixar kalla ägg (jag fixar inte det tyvärr).