• SupersurasunkSara

Kan en "bråkig" pappa förlora vårdnaden?

Nomanisanisland skrev 2014-11-30 10:55:33 följande:
    På vilket sätt är det TS fel att mannen väljer att vara oförskämd och hota? När ska vi äntligen börja betrakta vuxna män som ansvariga för sina handlingar?
    Det är TS fel som inte direkt lägger på luren eller lämnar luren till barnen direkt hon hör att det är han.
    Alla har ansvar för sitt beteende, han för sitt gormande, TS ansvar är att inte inleda samtal med honom utan att ge barnen luren direkt.

Nu har hon redan fått svar att ge barnen en mobil som han får ringa på.

Ang mista vårdnaden, det är inte så lätt idag. Inte ens pedofiler gör det automatiskt om de inte gett sig på sina egna barn har jag för mig att jag har läst någonstans.
  • SupersurasunkSara
    Nomanisanisland skrev 2014-11-30 11:05:28 följande:

Nej tycker inte TS man ska förlora vårdnaden däremot behöver han tydligen lära sig en läxa att uppföra sig. Och man ska kunna svara i sin egen telefon utan at bli hotad därför den som ringer upp väljer att medvetet bete sig illa.

Tycker rådet med mobil är bra, hade jag nog också gjort, även om jag principiellt också spelat in eventuella hot, en de, behöver ju uppenbarligen hjälp att uppföra sig.

Självklart ska man kunna svara, men jag uppfattade det som att TS sedan inleder ett samtal, inte att pappan direkt börjar skrika.

Att spela in är så klart bra om TS vill anmäla, om det leder någonvart vet jag inte, det leder troligen inte till att han förlorar vårdnaden. Om han gör det spelar det ingen roll om inte TS tänkt flytta så långt att umgänge är omöjligt. Och även då kan ju pappan ringa för att prata med barnen.
  • SupersurasunkSara
    Nomanisanisland skrev 2014-11-30 11:05:28 följande:

Nej tycker inte TS man ska förlora vårdnaden däremot behöver han tydligen lära sig en läxa att uppföra sig. Och man ska kunna svara i sin egen telefon utan at bli hotad därför den som ringer upp väljer att medvetet bete sig illa.

Tycker rådet med mobil är bra, hade jag nog också gjort, även om jag principiellt också spelat in eventuella hot, en de, behöver ju uppenbarligen hjälp att uppföra sig.

Självklart ska man kunna svara, men jag uppfattade det som att TS sedan inleder ett samtal, inte att pappan direkt börjar skrika.

Att spela in är så klart bra om TS vill anmäla, om det leder någonvart vet jag inte, det leder troligen inte till att han förlorar vårdnaden. Om han gör det spelar det ingen roll om inte TS tänkt flytta så långt att umgänge är omöjligt. Och även då kan ju pappan ringa för att prata med barnen.
  • SupersurasunkSara
    Nomanisanisland skrev 2014-11-30 12:04:49 följande:

Absolut så kan det vara, men en vuxen karl sla klara av ett inlett samtal också utan att spåra ur. Fördelen med att anmäla är att det kanske kan bli en väckarklocka för TS ex. Tycker inte heller han ska förlora vårdnad eller umgänge, däremot lära sig veta hut och bete sig som folk.

Men att han beter sig fel är det väl ingen som argumenterar emot? Iaf jag vill att TS ser sin egen del i det hela och agerar utefter vad HON mår bra av. Oavsett vilket hon gör, anmäler eller helt enkelt tar bort möjligheten för honom att hota så blir det i slutändan samma sak.

Att anmäla ser jag främst som bra för att om andra råkar ut för honom så finns en historik som är till hjälp. Kanske vaknar han också till och inser vad han sysslar med men har inte hans föräldrar lyckats lära honom hur man beter sig så vete tusan om TS lyckas med det...
Svar på tråden Kan en "bråkig" pappa förlora vårdnaden?