• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • bellos

Verkar som mensen hoppade igång idag! :)

det var hormon piller. BM sa att det var samma som neovletta men några kronor billigare. Och neovletta har funkat superbra innan och som en fattig student utan jobb just då så tog jag dom billigare.

Får väll se hur länge jag har mens nu om den är som vanligt.

Hur går det för dig? :)

• Zam96

Skönt att i alla fall få komma igång ordentligt nu då? :) Hoppas på en bra cykel också!

Jag fick en liten "blödning" i lördags, bara lite brun/rosa på pappret som sedan försvunnit och det verkar som att äl var i lördags så nu är det bara att vänta. Jag tempar ju varje morgon men om det inte blivit något den här månaden blir det äl-test nästa månad.

Använder/ska ni använda något för att pricka ÄL eller kör ni bara på? :)

• alexandra94

ÄL+5 idag!! Vågar man hoppas att det tagit sig? Ömma bröst och lite uppsvälld. 9 dagar kvar! Hoppas :D

• bellos

Vi försöker inte tänka på det så mycket utan vi bara kör! :)

Kanske nu första månaden att jag använder äl-stickor för att se att den har hoppat igång den med :)

Tycker det är stressande att försöka pricka en exakt dag :)

Åh hoppas det var en nidis! Håller tummarna för er bägge två!

• Zam96

Ja, tiden får gå fort nu så både du och jag får svar snart alexandra! Jag är på ÄL+4 eller 5 om det nu var äl då jag tror, fast min temperatur är fortfarande låg så kanske har jag inte haft äl än... Håller tummarna för dig!

Okej, ja jag håller med bellos.. Det är riktigt stressigt och missar man känns det ju kört. Men det gör ju inget om man inte har sex precis vid äl heller, det räcker med några dagar innan också. Det där med test kan nog underlätta för många men också stressa lite extra ibland.

Ja, jag vet inte om det var en nidis eller kanske bara en liten blödning för att det var äl eller vad det var, men hoppas att det var något positivt!

• Elliest

Jag hoppar in här! 

17 år, pojkvänen 5 år äldre. bor i en lägenhet lite utanför stockholm :)
    Både han och jag längtar efter barn.

Slutade med p-piller för 7mån sen. Men tyvärr har det inte gått vägen men vi tar det lite som det kommer! Men visst så hoppas man varje månad och blir lika besviken varje gång mensen kommer :)

• Zam96
    Elliest skrev 2014-10-23 06:02:27 följande:

Jag hoppar in här! 

17 år, pojkvänen 5 år äldre. bor i en lägenhet lite utanför stockholm :)
    Både han och jag längtar efter barn.

Slutade med p-piller för 7mån sen. Men tyvärr har det inte gått vägen men vi tar det lite som det kommer! Men visst så hoppas man varje månad och blir lika besviken varje gång mensen kommer :)

Hej! :)

Den där barnlängtan är ju så jobbig när ingenting händer.. Jag blev gravid som 16åring precis innan jag skulle byta till minipiller men fick missfall. Sedan blev jag gravid ett år efter, tre månader efter att jag tog ut p-staven. Jag hann fylla 18 innan sonen tittade ut, men det var knappt! 4 dagar efter föddes han. Jag är 96a, är du 97a eller 96a? :)

Hoppas det inte dröjer länge till plus! Hur länge har ni varit tillsammans? :)
  • Elliest
    Zam96 skrev 2014-10-23 13:33:15 följande:
    Hej! :)

Den där barnlängtan är ju så jobbig när ingenting händer.. Jag blev gravid som 16åring precis innan jag skulle byta till minipiller men fick missfall. Sedan blev jag gravid ett år efter, tre månader efter att jag tog ut p-staven. Jag hann fylla 18 innan sonen tittade ut, men det var knappt! 4 dagar efter föddes han. Jag är 96a, är du 97a eller 96a? :)

Hoppas det inte dröjer länge till plus! Hur länge har ni varit tillsammans? :)
    Jag är 97a. Vi har varit ihop över ett år men det var nu i april vi slutade med p-piller eftersom vi visste att det kunde ta ett tag för kroppen att komma igång med ägglossning och mensen. Jag har aldrig varit gravid innan men man trodde ju att det skulle vara lätt att bli det men icke sa nicke. 
  • Zam96

Jaha, "blödning" nummer två nu. Lite brunt på pappret. Hade ÄL för 4-8 dagar sedan(om det nu var ÄL, inte helt 100), min menscykel kanske bara retas... Detta kan nog ta tid för oss tyvärr :/

Gjorde ett test igår, bara för att, som visade negativt. Fast även om jag skulle vara gravid så kanske det skulle varit för tidigt för att testa ändå. Dock känner jag lite hugg i magen nu så snart kommer väl mensen igång på riktigt så får vi bara hoppas på nästa månad!

• Elliest
    Zam96 skrev 2014-10-27 00:42:21 följande:

Jaha, "blödning" nummer två nu. Lite brunt på pappret. Hade ÄL för 4-8 dagar sedan(om det nu var ÄL, inte helt 100), min menscykel kanske bara retas... Detta kan nog ta tid för oss tyvärr :/

Gjorde ett test igår, bara för att, som visade negativt. Fast även om jag skulle vara gravid så kanske det skulle varit för tidigt för att testa ändå. Dock känner jag lite hugg i magen nu så snart kommer väl mensen igång på riktigt så får vi bara hoppas på nästa månad!

Kan det inte vara en nidis då? Testade mig också igår och fick ett negativt test igår. Testade mig efter som mensen är 4 dagar sen. Man blir så arg!
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?