• Webbredaktör

Lördagsgodis eller godis hela veckan?

Det finns gelégodis. Och så finns det gelégodis. Nyligen visade Vat19 upp sin senaste godiskreation: en orm som väger hela 12 kilo och mäter imponerande 2,4 meter. Direkt sockerfri är inte skapelsen och om du skulle få för dig att äta upp den bjuder den på 36000 sköna kalorier.

www.familjeliv.se/foralder/1.3502130

Lördagsgodis eller godis hela veckan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lördagsgodis eller godis hela veckan?
  • isolande

Jag äter sött varje dag till kaffet. Barnen får ibland på helgen. Lördagsgodis i form av smågodis kommer vi aldrig införa. Tycker det är vidrigt med godisfixerade småbarn...

• Tow2Mater
    isolande skrev 2014-10-14 13:53:08 följande:

Tycker det är vidrigt med godisfixerade småbarn...

Som kaffefixerade vuxna.
  • isolande
    Tow2Mater skrev 2014-10-14 14:41:39 följande:
    Som kaffefixerade vuxna.
    Dom är oxå rätt osexiga ja...
  • Mamori

Hela veckan, dvs när vi blir sugna. Det är inte varje dag liksom men det spelar ingen roll vilken dag det råkar vara. Vet inte om vi äter oftare än någon som äter varje lördag.

• fluu

Nu äter inte min unge godis, men när/om hon börjar blir det nog lördagsgodis och på kalas. Nu får hon ibland smaka på något bakverk om helgerna och får på kalas och vi tycker att det funkar bra.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • iceball

Oj jag som trodde de flesta gav lördagsgodis. Min snart femåring har lärt sig ordet lördagsgodis, från förskolan antagligen, för vi pratar inte om det hemma. Jag vill inte att godis ska bli en "grej" eller att hon ska äta godis bara för att det är lördag. Vi har ett ganska slappt förhållningssätt till godis och jag tror att det är därför dottern inte är så intresserad av det.

• Mandel

Jag tycker inte att man ens behöver ha lördagsgodis varje helg medans deras far gärna ger dem godis och fikabröd varje dag...
    Han själv är sockerberoende ås det sjunger om det, men vägrar erkänna det och så överför han sitt problem på barnen.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • WSalma

Jag röstade hela veckan, men det betyder ju inte varje dag eller obegränsat liksom. Men fenomenet lördagsgodis har vi inte.

• 880215

Vi äter inte godis i ordets rätta bemärkelse. Däremot har vi nötter, frön och frukt framme i princip varje dag.

Någon gång i månaden (eller tillochmed färre gånger än så), poppar vi popcorn.

• spelarroll
    WSalma skrev 2014-10-17 09:54:52 följande:

Jag röstade hela veckan, men det betyder ju inte varje dag eller obegränsat liksom. Men fenomenet lördagsgodis har vi inte.

samma här. Det blir nog fler dagar i veckan MED godis/glass/kex osv än utan
  • Ännu en medlem
    iceball skrev 2014-10-17 08:03:09 följande:

Oj jag som trodde de flesta gav lördagsgodis. Min snart femåring har lärt sig ordet lördagsgodis, från förskolan antagligen, för vi pratar inte om det hemma. Jag vill inte att godis ska bli en "grej" eller att hon ska äta godis bara för att det är lördag. Vi har ett ganska slappt förhållningssätt till godis och jag tror att det är därför dottern inte är så intresserad av det.

Hon kanske har lärt sig det ordet från någon barnbok de läst där eller så?
  • Karin78

Vi har Strikt Socker förbud hemma.
    Barnen tycker det är ok och äter inte Socker ute häller.

Vi undviker det till max.

Socker = en Drog och borde straff beskattas så som de gjort i flera andra länder då den kostar vården massor av pengar.

• Gathenhielm

Jag köper godis till avkomman inför helgerna. På vardagarna får de äta hur mycket de vill så länge de betalar för det själva.

Reasons... we all have them, at times.
Svar på tråden Lördagsgodis eller godis hela veckan?