jobbig mens
Hej! Jag är en kvinna på 23 år. Jag har jätte oregelbunden mens och har alltid haft det. Åt p-piller under ca 6 år men slutade för över 2 år sedan då vi ville ha barn. Jag blev gravid på första försöket. Jag började aldrig ta några p-piller eller så efter förlossningen utan vi har använda oss av kondom den här tiden. Nu vill vi ha ett till barn och har precis börjat försöka. Men min mens krånglar ut av bara sjutton. Nu var min mens cykel på 54 dagar, gången innan var den på 22 dagar och gången innan det var den på 45 dagar. Det är omöjligt att ens gissa när jag har ägglossning. Vissa gånger har jag väldigt sparsam mens. Blöder väldigt lite i ca 5 dagar sen är det över. Varför blir det så? Hade jag inte ägglossning den gången? Jag är beredd på att det kan ta tid att bli gravid. Känner ingen stress utan är mest orolig att det är något fel på mig. Finns det något jag kan göra mot min oregelbundna mens? För sist jag sökte hjälp för detta i tonåren så rekommenderade en barnmorska p-piller o det är ju inget alternativ denna gång.
Tack på förhand!