• gammelget

Er spontana åsikt: Svensk vit man med afrikansk kvinna?

Tänk er att ni ser en väldigt vit svensk man hand i hand med en väldigt svart flickvän/fru. Inte Beyoncebrun, kaffefärgad eller liknande utan riktigt kolsvart. Vad är er spontana tanke om mannen då?

Det skapar ju en del spontana tankar när en svenska man har en asiatisk flickvän, men blir det liknande reaktion på en afrikansk?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Er spontana åsikt: Svensk vit man med afrikansk kvinna?
  • gammelget
    Anonym (Petter) skrev 2014-10-13 21:58:04 följande:

Säger väl mer om tankesättet hos den som ställer frågan.... ingen vettig bryr sig.

Har jag en Thailändsk flickvän, eller ens en som ser östasiatisk ut antar ganska många (i övrigt vettiga människor) en väldans massa saker om mig som vit, svensk man.

Jag är förmodligen: Oförmögen att få en svensk tjej, ojämnställd, socialt inkompetent, tafatt, torsk, och äldre än henne. Detta är fördomar många helt normala, vettiga människor får om mig. Sen om jag skulle berätta tex. att hon är adopterad, inte Thailänning utan Kines, fem år äldre än mig och att jag ens aldrig varit i Thailand så skulle de säkerligen ändra uppfattning, men först då. Det första många människor, även i övrigt vettiga människor, gör är att anta en massa saker.

Så då undrar jag om en till utseendet väldigt tydligt afrikansk flickvän skapar annorlunda fördomar om mig. Därför skrev jag inte något om ålder, bara tanken på svart tjej+vit kille verkar ju vara att killen är gammal och tjejen är ung. En fördom redan där, presenterad av vettiga människor.

Svar på tråden Er spontana åsikt: Svensk vit man med afrikansk kvinna?