• Plainlazy

Hej!

Hej!
    Jag är ensamstående med två barn, i åldrarna 1 och 2 år.
    Och jag undrar om det finns fler i samma sits som vill prata av sig och kanske ge tips på hur man ska klara vardagen. Vart ensam i lite mer än ett år nu. Och börjar känna mig trött och orkeslös. Även väldigt ensam då ingen i min närhet har barn eller tiden att ses så ofta. Dom vännerna jag har, har fullt upp med jobb och pojkvänner/ flickvänner vilket såklart jag förstår men ibland skulle det vara skönt att få prata med någon i samma sits som mig.

Mvh

• Svar på tråden Hej!
  • Toxicity

Jag är lite i samma sits, några år äldre barn. 
    Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har svårt att känna att man räcker till alla gånger.
    Hela min kompiskrets består av antingen par med eller utan barn, eller toksinglar, så jag har väl egentligen ingen jag riktigt kan knyta an till. Man blir ju ganska låst, och bunden till hemmet med alla rutiner.
    Jag har haft barnen heltid i snart ett år, hade varannan vecka tidigare. Kommer gå ner till 75% snart på jobbet, vilket jag hoppas gör mycket för vardagsstressen.
    Fast även om det är jobbigt och stressigt emellanåt, så är livet väldigt bra!

• Plainlazy
    Toxicity skrev 2014-10-13 19:18:44 följande:

Jag är lite i samma sits, några år äldre barn. 
    Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har svårt att känna att man räcker till alla gånger.
    Hela min kompiskrets består av antingen par med eller utan barn, eller toksinglar, så jag har väl egentligen ingen jag riktigt kan knyta an till. Man blir ju ganska låst, och bunden till hemmet med alla rutiner.
    Jag har haft barnen heltid i snart ett år, hade varannan vecka tidigare. Kommer gå ner till 75% snart på jobbet, vilket jag hoppas gör mycket för vardagsstressen.
    Fast även om det är jobbigt och stressigt emellanåt, så är livet väldigt bra!

Hoppas det hjälper att gå ner till 75%. Och att du klarar det ekonomiskt. Otroligt svårt att räcka till. Man blir absolut bunden. Eftersom man är den enda som måste göra allt. Vart bor du? :)
  • Toxicity

Jag tror 75% kommer göra underverk för vår livskvalitet, det kommer vara värt varenda krona :) Det var största omställningen från varannan vecka, att man blir så bunden.

Jag bor i Skaraborg.

• Plainlazy

Härligt att du känner så. Skönt också att hinna med allt som ska hinnas med. Hur gamla är dina barn? Går dom i någon aktivitet på fritiden? :)

• Toxicity

De är 6 & 7 år. Aktiviteter har inte varit aktuella ännu då det tyvärr inte finns tid för det :/ (hela den där biten att man inte räcker till....)

Men helgerna brukar bli barnaktiviteter i så stor utsträckning det går :)

• Plainlazy

Ja förstår det! Tänker också på hur man ska få ihop det därav frågan. :) känns omöjligt nästan. Tur man kan ha helgerna! Skiljer det ett år mellan dina? :)

• Toxicity

Ja, ett och ett halvt år egentligen, men de är årskullarna efter varandra.
    Just kvällsaktiviteter känner jag att mina inte orkar med riktigt ännu, det är långa dagar för dem. 
    Nu är det kompislek någon gång i veckan, det brukar räcka ganska så bra :)

• Plainlazy

Nästan samma som mina då. Skiljer 1 år och 3 månader. Ja anledning jag frågade är för jag inte vet hur man ska få ihop det sen när det bli aktuellt men som du säger så ska dom ju orka det med. Men är du alltid helt ensam med dom? Eller har pappan dom någon gång? :)

• Toxicity

Jag är pappan Glad
    Mamman har dem varannan helg lördag-söndag. Så helt ensam är man ju inte.
    Har du någon avlastning? 

• Plainlazy

oj förlåt! okej men skönt med avlastning. nej ingen avlastning alls. :)

Svar på tråden Hej!