• FrenchPear

Du som försöker med Pergotime Höst 2014

Hej!

Den eviga väntan.. Har vetat om att jag har pcos i ett år och har aldrig varit depp för det, förrän nu. Har just tagit min första kur pergotime och väntar på antingen graviditet eller mens i dagarna... Men jag känner mej så jäkla deppig! Är rädd att det inte ska funka.. Jag vill så gärna ha barn. Har försökt över ett och ett halvt år. Snälla kan inte någon dela med sig av lyckade historier? Hur har ni lyckats bli gravida med pcos?

Kram

• Svar på tråden Du som försöker med Pergotime Höst 2014
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-15 14:16:56 följande:

Åhh hoppas de kan ha tagit sig håller tummarna hårt:).

Vilka tabletter tyckte du var bäst prego eller Let?

Blir första gången jag testar detta och blir en enkel kur först är lite nervös.

Sedan ska jag göra ett till blodprov för de var antydan till underfunktion på körldkörtelns så dom ska dubbelkolla de.

Tack! :) Kan säga att jag inte kunde hålla mig till lördag utan testade svagt positivt på tre tester i dag. Har dock tagit Ovitrellespruta för att ge ägget extra skjuts, och den kan ge falskt pos gravtest upp till tio dagar. Det är 12 dagar sen jag tog den. Så inget jubel än, vågar först tro det på fre-lör :) Isf har vi lyckats på andra försöket med Letrozole, med Pergo lyckades jag som sagt på femte, fjärde och tredje försöket (har tre barn).

Skillnade har varit mycket mindre biverkningar (svettningar, sömnsvårigheter), samt kortare cykler.

Håller tummarna för oss!
  • MiaIa90
    Hearts76 skrev 2014-10-15 21:08:03 följande:
    Tack! :) Kan säga att jag inte kunde hålla mig till lördag utan testade svagt positivt på tre tester i dag. Har dock tagit Ovitrellespruta för att ge ägget extra skjuts, och den kan ge falskt pos gravtest upp till tio dagar. Det är 12 dagar sen jag tog den. Så inget jubel än, vågar först tro det på fre-lör :) Isf har vi lyckats på andra försöket med Letrozole, med Pergo lyckades jag som sagt på femte, fjärde och tredje försöket (har tre barn).

Skillnade har varit mycket mindre biverkningar (svettningar, sömnsvårigheter), samt kortare cykler.

Håller tummarna för oss!
    Åhh hoppas de stämmer att de blir + i slutet av vecka håller tummarna:).
    Vad är de för sprutor kan man få sådan hjälp med?
    Hoppas jag slipper massa bivärkningar bara med varm skulle inte sitta fel fryser ofta. 
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-15 21:16:32 följande:

Åhh hoppas de stämmer att de blir + i slutet av vecka håller tummarna:).

Vad är de för sprutor kan man få sådan hjälp med?

Hoppas jag slipper massa bivärkningar bara med varm skulle inte sitta fel fryser ofta. 

Jag har aldrig tagit ovitrellespruta förut, tror det var för att ägget började växa lite senare än vanligt och då tyckte doktorn att det var bra med lite extra hormoner. Sprutan hjälper ett moget ägg att släppa, vilket i mitt fall brukar vara problemet. De släpper inte. Man tar den samma dag som man får positiv ältest oftast. Jag är 38 år så jag har känt mig såå stressad (ny make som inte har barn), det vore nästan ofattbart att lyckas så här snabbt.
  • MiaIa90
    Hearts76 skrev 2014-10-15 21:36:06 följande:
    Jag har aldrig tagit ovitrellespruta förut, tror det var för att ägget började växa lite senare än vanligt och då tyckte doktorn att det var bra med lite extra hormoner. Sprutan hjälper ett moget ägg att släppa, vilket i mitt fall brukar vara problemet. De släpper inte. Man tar den samma dag som man får positiv ältest oftast. Jag är 38 år så jag har känt mig såå stressad (ny make som inte har barn), det vore nästan ofattbart att lyckas så här snabbt.
    Ahh då vet jag lite mer vadd e är för något är rätt ny på alla tabletter och hjälpmedel som finns fast att man har försökt få barn i lite mer en 3år nu. 
    Men hoppas mina tabletter kan hjälpa mig ska ringa gyn i morgon för att boka tid för ul vid äl ska börja emd tabletterna i morogn fick Letrozol utskrivet i stället för pregotime:).
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-15 22:24:42 följande:

Ahh då vet jag lite mer vadd e är för något är rätt ny på alla tabletter och hjälpmedel som finns fast att man har försökt få barn i lite mer en 3år nu. 

Men hoppas mina tabletter kan hjälpa mig ska ringa gyn i morgon för att boka tid för ul vid äl ska börja emd tabletterna i morogn fick Letrozol utskrivet i stället för pregotime:).

Jag är gravid! :) Vad bra med Letrozole, nu vet ju inte jag om det hade blivit nåt utan sprutan men i vilket fall så funkade det :) Lycka till!
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-15 22:24:42 följande:

Jag är gravid! :) Vad bra med Letrozole, nu vet ju inte jag om det hade blivit nåt utan sprutan men i vilket fall så funkade det :) Lycka till!
  • MiaIa90

Grattis:). Vad för spruta fick du ta?
    Hoppas på de hjälper här med så man kan få en bebbe någon gång.

• Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-18 23:26:26 följande:

Grattis:). Vad för spruta fick du ta?

Hoppas på de hjälper här med så man kan få en bebbe någon gång.

Ovitrelle heter den, den hjälper ägget att verkligen lossna. Jag har pco light med många äggblåsor men de släpper inte av sig själva. Jag tog den på kvällen när jag fick pos älsticka efter Letrozole :) Hoppas du ska lyckas!
  • MiaIa90

Oki då ska jag kolla upp den sprutan mer om de inte tar sig snart. Får de om jag får äl och ägget lossar av sig själv. Förälska få tag på Gyn i morgon.

• Sophie16

Hoppar in här också. Följer pergotime start september o oktober 2014.

Jag 29. Han 33. Inga barn från tidigare. Ingen av oss har varit gravida innan. Försökt i över 1 år Har haft stora problem med blödningar o oregelmässig mens i många år ; 14 år.

Starta pergotime i september. Är på min andra kur. BIM på måndag.

• Gweny

Till veckan bör min äl komma... hoppas verkligen det kan få gå vägen nu!!

• Gweny
    Armin15 skrev 2014-10-25 09:35:15 följande:

Hoppar in här också. Följer pergotime start september o oktober 2014.

Jag 29. Han 33. Inga barn från tidigare. Ingen av oss har varit gravida innan. Försökt i över 1 år Har haft stora problem med blödningar o oregelmässig mens i många år ; 14 år.

Starta pergotime i september. Är på min andra kur. BIM på måndag.

Välkommen in. Vi är ju i en annan ihop.
  • Sophie16

Heart76 lyckades med dem sprutorna vi diskuterade om i tråden ! Kanske värt att försöka tjata sig till en sån?

Heart76 STORT GRATTIS!!!!

Gweny skrev 2014-10-26 11:44:40 följande:

Välkommen in. Vi är ju i en annan ihop.

• Hearts76

Yes, lyckades med Letrozole samt Ovitrellespruta. Vecka 6 nu. Hade förmodligen lyckats utan spruta, eftersom Pergotime har gett mig tre barn tidigare, men tror läkaren på Linné ville maxa chanserna eftersom jag dels är 38, och dels har en make som arbetar långa perioder utomlands :) Måste säga att med tanke på att jag förmodligen skulle kunna ha sex varje dag hela livet utan att bli på smällen, så fungerar dessa tabletter helt över min förväntan, gång efter gång. Håller tummarna för att ni ska lyckas också!

Svar på tråden Du som försöker med Pergotime Höst 2014