• Hearts76

Du som försöker med Pergotime Höst 2014

Slänger in lite hopp bara, jag har tre pergobarn som blev till på femte, fjärde respektive tredje kuren. Alla dubbelkur. Är normalviktig osv, med diagnosen pco light med de klassiska äggblåsorna på rad där inget ägg släpper av sig självt. Nu är vi på g med syskonförsök, en fyra, dock med ny make :) Även om jag lyckats tre gånger så är ångesten lika stor nu. Jäkla jobbbigt...

Denna gången kör jag med letrozole eftersom Linnekliniken i Uppsala har gått över till det mer och mer, större chans för graviditet, mindre risk för flerbörd.

Hoppas på lycka för oss alla snart! :)

• Hearts76
    Gweny skrev 2014-10-14 11:28:55 följande:

Fick du ta dem kurerna i rad, eller var tvungen att ta en månads paus ibland?  härligt att det funkat för dig.

ska börja med min 3e kur nu, så fort mensen kommer. Har fått äl bägge gånger innan, men inte blivit något ändå tyvärr.

Har tagit de i rad. Går till doktor Torbjörn Bergh på Linnekliniken Uppsala.
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-14 22:49:48 följande:

Yes nu idag kom min mens så nu ska jag bara vänta två dagar till innan jag börjar ta Letrozole i 5dagar ajg hoppas de kommer gå bra. 

Ska med göra ett till blodprov för att se om min köldkörtel hormon är nere eller om de är oki. 

Någon mer av er som har testar Letrozole?

Jag kör andra kuren med Letrozole, har tre Pergotimebarn sen tidigare :) Kul! Hoppas du är på g snart. Själv är jag på dag 10 efter pos ältest och funderar på att testa på torsdag redan, mår nästan illa av ångest :P
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-15 14:16:56 följande:

Åhh hoppas de kan ha tagit sig håller tummarna hårt:).

Vilka tabletter tyckte du var bäst prego eller Let?

Blir första gången jag testar detta och blir en enkel kur först är lite nervös.

Sedan ska jag göra ett till blodprov för de var antydan till underfunktion på körldkörtelns så dom ska dubbelkolla de.

Tack! :) Kan säga att jag inte kunde hålla mig till lördag utan testade svagt positivt på tre tester i dag. Har dock tagit Ovitrellespruta för att ge ägget extra skjuts, och den kan ge falskt pos gravtest upp till tio dagar. Det är 12 dagar sen jag tog den. Så inget jubel än, vågar först tro det på fre-lör :) Isf har vi lyckats på andra försöket med Letrozole, med Pergo lyckades jag som sagt på femte, fjärde och tredje försöket (har tre barn).

Skillnade har varit mycket mindre biverkningar (svettningar, sömnsvårigheter), samt kortare cykler.

Håller tummarna för oss!
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-15 21:16:32 följande:

Åhh hoppas de stämmer att de blir + i slutet av vecka håller tummarna:).

Vad är de för sprutor kan man få sådan hjälp med?

Hoppas jag slipper massa bivärkningar bara med varm skulle inte sitta fel fryser ofta. 

Jag har aldrig tagit ovitrellespruta förut, tror det var för att ägget började växa lite senare än vanligt och då tyckte doktorn att det var bra med lite extra hormoner. Sprutan hjälper ett moget ägg att släppa, vilket i mitt fall brukar vara problemet. De släpper inte. Man tar den samma dag som man får positiv ältest oftast. Jag är 38 år så jag har känt mig såå stressad (ny make som inte har barn), det vore nästan ofattbart att lyckas så här snabbt.
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-15 22:24:42 följande:

Ahh då vet jag lite mer vadd e är för något är rätt ny på alla tabletter och hjälpmedel som finns fast att man har försökt få barn i lite mer en 3år nu. 

Men hoppas mina tabletter kan hjälpa mig ska ringa gyn i morgon för att boka tid för ul vid äl ska börja emd tabletterna i morogn fick Letrozol utskrivet i stället för pregotime:).

Jag är gravid! :) Vad bra med Letrozole, nu vet ju inte jag om det hade blivit nåt utan sprutan men i vilket fall så funkade det :) Lycka till!
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-15 22:24:42 följande:

Ahh då vet jag lite mer vadd e är för något är rätt ny på alla tabletter och hjälpmedel som finns fast att man har försökt få barn i lite mer en 3år nu. 

Men hoppas mina tabletter kan hjälpa mig ska ringa gyn i morgon för att boka tid för ul vid äl ska börja emd tabletterna i morogn fick Letrozol utskrivet i stället för pregotime:).

Jag är gravid! :) Vad bra med Letrozole, nu vet ju inte jag om det hade blivit nåt utan sprutan men i vilket fall så funkade det :) Lycka till!
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-18 23:26:26 följande:

Grattis:). Vad för spruta fick du ta?

Hoppas på de hjälper här med så man kan få en bebbe någon gång.

Ovitrelle heter den, den hjälper ägget att verkligen lossna. Jag har pco light med många äggblåsor men de släpper inte av sig själva. Jag tog den på kvällen när jag fick pos älsticka efter Letrozole :) Hoppas du ska lyckas!
  • Hearts76

Yes, lyckades med Letrozole samt Ovitrellespruta. Vecka 6 nu. Hade förmodligen lyckats utan spruta, eftersom Pergotime har gett mig tre barn tidigare, men tror läkaren på Linné ville maxa chanserna eftersom jag dels är 38, och dels har en make som arbetar långa perioder utomlands :) Måste säga att med tanke på att jag förmodligen skulle kunna ha sex varje dag hela livet utan att bli på smällen, så fungerar dessa tabletter helt över min förväntan, gång efter gång. Håller tummarna för att ni ska lyckas också!

Svar på tråden Du som försöker med Pergotime Höst 2014