• Gweny

Du som försöker med Pergotime Höst 2014

Har också PCO och vi har försökt i 1,5 år.  väntar nu på BIM efter min 2a kur med pergotime, känns väl dock inte så hoppfullt. Dock har jag fått äl av bägge kurerna och känt av när äl är(gör jag inte annars) sen har min cykel gått ner till normallängd, så lite positivt med det iallafall.

Har inte haft några biverkningar nån av gångerna. 

Hoppas det kommer gå bra för dig.   Många lyckas ändå inom 3 kurer.

• Gweny
    Hearts76 skrev 2014-10-14 00:02:34 följande:

Slänger in lite hopp bara, jag har tre pergobarn som blev till på femte, fjärde respektive tredje kuren. Alla dubbelkur. Är normalviktig osv, med diagnosen pco light med de klassiska äggblåsorna på rad där inget ägg släpper av sig självt. Nu är vi på g med syskonförsök, en fyra, dock med ny make :) Även om jag lyckats tre gånger så är ångesten lika stor nu. Jäkla jobbbigt...

Denna gången kör jag med letrozole eftersom Linnekliniken i Uppsala har gått över till det mer och mer, större chans för graviditet, mindre risk för flerbörd.

Hoppas på lycka för oss alla snart! :)

Fick du ta dem kurerna i rad, eller var tvungen att ta en månads paus ibland?  härligt att det funkat för dig.

ska börja med min 3e kur nu, så fort mensen kommer. Har fått äl bägge gånger innan, men inte blivit något ändå tyvärr.
  • Gweny
    snappisnapp skrev 2014-10-14 16:18:36 följande:

Hej allihopa.

Jag har idag börjat på min 3e kur med pergotime, har fått det pga svag ägglossning och kort menscykel. Har börjat tappa hoppet lite men är ju bara 3e försöket med pergo. Mina provsvar har varit bra denna månaden till skillnad från förra månaden så jag håller tummarna. Blir det inget denna månaden så ska jag vila 3 månader sen ta 3 månader till.

Hur har ni mått med pergon? Biverkningar?

FrenchPear hur har det gått? Ditt streck såg så fint ut. När ska du ha din mens? :-/

Börjar min 3e till helgen! Inte haft några biverkningar. Ska se vad min läkare tycker vi ska göra efter detta sen...
  • Gweny
    snappisnapp skrev 2014-10-14 19:50:15 följande:

Tar du enkelkur? Hur länge har ni försökt?

Ja enkelkur, fått äl bägge ggr. Vi har försökt i 1,5 år. Så väldigt frustrerande. Själv då?
  • Gweny
    MiaIa90 skrev 2014-10-14 22:49:48 följande:

Yes nu idag kom min mens så nu ska jag bara vänta två dagar till innan jag börjar ta Letrozole i 5dagar ajg hoppas de kommer gå bra. 
    Ska med göra ett till blodprov för att se om min köldkörtel hormon är nere eller om de är oki. 
    Någon mer av er som har testar Letrozole?

Tar inte letrozole, dock tar jag levaxin för underfunktion av sköldkörteln, fick börja med det i år, har inte haft problem av det förr. Troligen mitt dåliga värde där, som gjorde att jag fick ma i somras. Efter 1 års försök blev vi oväntat gravida, trodde inte vi kunde själva, så slutade det så.... 

dåligt värde med sköldkörteln ökar risken för ma/mf, så viktigt det ligger bra även för "normala".  så hoppas ditt blodprov ligger bra.
  • Gweny

Till veckan bör min äl komma... hoppas verkligen det kan få gå vägen nu!!

• Gweny
    Armin15 skrev 2014-10-25 09:35:15 följande:

Hoppar in här också. Följer pergotime start september o oktober 2014.

Jag 29. Han 33. Inga barn från tidigare. Ingen av oss har varit gravida innan. Försökt i över 1 år Har haft stora problem med blödningar o oregelmässig mens i många år ; 14 år.

Starta pergotime i september. Är på min andra kur. BIM på måndag.

Välkommen in. Vi är ju i en annan ihop.
Svar på tråden Du som försöker med Pergotime Höst 2014