• nygift

Sommarbebisar 2015

De va länge sedan jag började städa o ha mig men saken är de att vi har inte bott i våran lägenhet ett år än haha blir ett år på söndag så har inte så mkt att städa o rensa. Fick ett ryck o sålde bilen i fredags eftersom den inte skulle passa när Alexander kommer haha så nu står vi billösa ist o väntar på mr right haha.

Jag har alltid varit stor innan men nu har jag märkt att magen tar i när jag diskar eller böjer mig ner samma sak när man bakar vetemjöl över hela magen haha

• nygift
    LillyAdelia skrev 2015-02-23 19:27:08 följande:

Alltså fy vad drygt det kan vara med graviditet ibland. Jag är jätteförkyld och nyser hela tiden. Behöver uppenbarligen göra knipövningar :( känner mig stor som ett hus när det är svårt att andas. /dagens gnäll

Vet hur du känner har precis legat sjuk hostat massa känns som man inte hinner knipa ibland heller hahahaha
  • nygift
    Frallanz skrev 2015-02-23 19:47:25 följande:

Usch, stackare :( inte varit sjuk nånting under graviditeten än *pepparpeppar*

Men har märkt att det tryckt på vid tex nysningar, och det är tur att jag gjort knipövningar varje dag sen jag gick i 9an då vi pratade om knipövningar i skolan, haha.

Har helt allvarligt gjort detta varje dag, än idag sen dess och antar det hjälper för jag har inte "läckt" nåt än iallafall :)

Oj vad du är duktig jag glömmer alltid att göra de haha
  • nygift
    Frallanz skrev 2015-02-23 22:29:05 följande:

Haha javisst! Men jag tror mina knipövningar har blivit ett "tix" efter så många år. Var 17 då och blir 27 i år så det är ju ändå 10 år av knipövningar i bagaget :) så det är väl en vana nu bara.

Men börja göra det till en del av vardagen, tex varje gång du ska duscha, eller ligga i soffan, så att du ställer in dig på att vid vare tex duschning så ska knipövningar ingå så kommer du se att det faller sig naturligt :)

Knipövningar syns inte och kan göras var som helst , när som helst och det är väl det bästa :D

Det ska jag absolut testa duschar ju två ggr om dagen så :)
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2015-02-24 10:11:45 följande:

Ang. barnvagn så har vi köpt en Trille Viper 4s. Supersnygg i svart o alluminium, lättkörd och inte allt för dyr heller, kanonnöjd!

Härligt skönt att ni är nöjda :)
  • nygift

116 dagar kvar till bf :) kan man vilja att tiden går fortare eller vad haha shit vad jag längtar :)

• nygift
    tjugofemton skrev 2015-02-25 13:32:33 följande:

Fick tråkiga besked på mitt RUL i måndags. Min bebis kommer troligtvis att födas med dubbelsidig lkg (läpp-, käk-, och gomspalt). Vi ska tillbaka till läkaren för vidare koll på fredag... Vi var i alla fall inte de 98% RUL som går bra, tyvärr.

Men, det blir mest troligt en pojke för oss med BF 30/7

Oj hoppas de sett fel bara
  • nygift
    Kelsson1 skrev 2015-02-26 07:36:15 följande:

Nygift: 111 dagar kvar för mig

tjugofemton: Varma kramar, hoppas att ni får bättre besked på fredag.

114 nu :)
  • nygift
    tjugofemton skrev 2015-02-25 13:32:33 följande:

Fick tråkiga besked på mitt RUL i måndags. Min bebis kommer troligtvis att födas med dubbelsidig lkg (läpp-, käk-, och gomspalt). Vi ska tillbaka till läkaren för vidare koll på fredag... Vi var i alla fall inte de 98% RUL som går bra, tyvärr.

Men, det blir mest troligt en pojke för oss med BF 30/7

Hur har er gått?
  • nygift
    tjugofemton skrev 2015-02-28 12:49:08 följande:

Vi har ännu inte fått bra besked. Att vår bebis har dubbelsidig LKG-spalt är det minsta bekymret, utan nu har man svårt att bedöma hjärtat. Det verkar som att han även kan ha ett hjärtfel. Och när det blir flera missbildningar ökar risken för att det är downs syndrom, eller annan sjukdom med kromosomavvikelse. Vi är totalt knäckta och vet inte hur mycket vi orkar mera. Ska ner till Umeå för bedömning av barnhjärtläkare och läkare, för vidare undersökning och mest troligt fostervattensprov.

Läkaren här hemma hade svårt att bedöma nackskinnet också.. Men allt annat såg bra ut och fanns i kroppen. Huvudet var ovalt så som det ska vara... Men just nu tänker jag att jag måste förbereda mig för allt det värsta :(

Usch jag håller tummarna iaf o ger en stor styrkekramar håll mig uppdaterad finner inga ord för vad man ska säga ens.
Svar på tråden Sommarbebisar 2015