• nygift

Sommarbebisar 2015

Missyk skrev 2014-11-21 15:33:02 följande:

Härligt för er som passerat "de magiska" vecka 12 :)

Ni som skriver att ni inte får se förrens rul, ni ska inte göra kub?:)

Vi blir inte erbjudna kub heller suck
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2014-11-22 12:36:01 följande:

Blev inte erbjuden att göra kub, kanske pga av min ålder? (24 år) Så det är bara att vänta spänt i två månader till innan vi får se vår lill*. Gick in i v 12 idag (11+0) är det vanligt att man börjar berätta för omvärlden i denna vecka eller är det först nästa? :)

De flesta berättar väl runt vecka 13 vi berättade i vecka 10 tror jag de va :) går in i vecka 12 på måndag o längtar som tusan till en riktig bebis mage haha
  • nygift

Åh idag är jag nojig för de känns som om jag mår för bra i den här graviditeten ...

• nygift

Eller hur illamåendet kom när jag var hungrig :) men tuttarna gör inte ont längre iaf

• nygift
    Maria86 skrev 2014-11-24 17:12:22 följande:

I morgon går jag in i magiska vecka 12, =) woooho, woop wopp, haha.

Mitt illamående är mycket bättre nu, fortfarande mår jag illa ibland men betydligt mer sällan. Ser ut som värsta Dolly Parton med mina bröst, haha och magen är svullen som bara den. =) 

Vid nästa ultraljud blir det KUB test för mig här i Turkiet...håller tummarna för att allt ska se bra ut där....

Härligt jag gick in i vecka 12 idag :) men har fått så sjukt ont i ryggen o höften
  • nygift
    Maria86 skrev 2014-11-24 19:28:24 följande:

Grattis!!!

Usch då...låter inte roligt. Hoppas man slipper sådana "krämpor". Men man vet ju aldrig vad man kan råka ut för för symptom. Jag har varit täppt i näsan i flera flera veckor nu...nästan ända från början tror jag. Grymt störande =)

Detsamma :) nä ont i höften hoppar jag gärna haha jag har också haft täppt näsa ;) så coolt
  • nygift

Nix de har vi inte väntar några veckor till typ till vecka 20 eller så. Vi tänkte köra på riktiga direkt o den börjar ju inte gälla förrän vecka 22.vad har ni tecknat/ska ni tecka? Vi funderar på Folksam

• nygift
    hemligönskan skrev 2014-11-25 15:22:25 följande:

jag läste runt lite och många säger att trygg hansas är den bästa så jag tog deras. Jag ringde till trygg hansa och d sa att jag skulle ta "extra"försäkringen så fort som möjligt för om det sulle visa sig några fel på bebisen vid nästa ultraljud, eller om jag skulle få problem med foglossning tidigt så gäller försäkringen då med.

Aha okej :) vi tänkte också köra på utökat försäkring men ska in o läsa en gång till o se vad jag tycker :)
  • nygift

Nu tjejer har jag ringt å bokat RUL den 13 januari så nu vore de grymt om tiden kunde gå fortare så vi får se våran smurf

• nygift
    SisselSS skrev 2014-11-27 19:58:46 följande:

Va roligt  Hoppas att veckorna går fort nu, själv har jag mitt den 4 februari.Då kommer det antagligen vara första gången som jag och min sambo får se plutten.

Hoppas du mår bra! 

Å vad spännande :) jag mår bra men har fått kommentarer om att magen växer för varje vecka :) o så lider jag av halsbränna o molvärk men inget jag stör mig på :) hur mår du?
    nassu skrev 2014-11-27 19:50:05 följande:

Är det vanligt med gravidförsäkring i Sverige ? Jag har aldrig hört talas om det.. Endast om att man försäkrar barnet och det kan man göra senast 6-7månaden... ifall det  skulle vara nåt fel på barnet. Är det  samma försäkring som n i menar ?

Det är jätte vanligt med gravid försäkring i Sverige ifall någonting skulle hända under förlossningen eller såna saker
Svar på tråden Sommarbebisar 2015