FÖR ELER EMOT ABORT?
Abort är en möjlighet, inte en rättighet, eller skyldighet som en del rabiatfeministiska kvinnoförtryckare verkar anse. Det är en möjlighet som är bra att den finns, men det ska inte kunna utnyttjas hur som helst och gränserna måste kunna diskuteras på ett sansat sätt.
Hyckleriet kring abort i syfte att förädla eller förvanska vad det faktiskt är är jag också emot. T.ex "det är ju bara en CELLKLUMP, en tumööööör" eller "det är för barnets skull" nej, det är ingen ädel, vacker, osjälvisk handling, nej det är inte som att operera bort en tumör, men det behöver inte vara fel för det.
Varsågoda och gör abort ni som vill och ser det som det rätta eller det enda valet, jag dömer inte. men kom inte och hävda dig bättre än mig för att du tog bort ditt barn och jag lät mitt leva. Och kalla inte mitt barn för tumör för att du anser ditt vara det. Ljug inte om vad det faktiskt är för att lindra ditt eget samvete. Tryck inte ned andras val för att rättfärdiga ditt eget.
Abortdiskussionen har dessvärre börjat användas mot ett vapen för kvinnoförtryck, och DET är jag emot.