Inlägg från: Dixie |Visa alla inlägg
  • Dixie

Bjuda bästa vännen, men inte dennes partner

Havregrynet skrev 2014-10-07 11:25:02 följande:

Vad gör vi, är det okej att splittra ett par när det är såhär?

Det är ju inte ok att splittra par - men i detta fallet hade jag övervägt det!
    Men då skulle jag faktiskt förklara det för min vän innan inbjudan går ut - för att klargöra att hennes man inte är bjuden och varför han inte är det!
    Detta också för att klargöra att det bara är din vän som är bjuden, så de inte tror att inbjudan gäller dem båda och dyker upp båda två på festen! 

Sen får du kanske vara bered på att din vän inte kommer på bröllopet! 
  • Dixie
    BCH52 skrev 2014-10-07 11:34:24 följande:

Nej, det är inte ok. Men på nåt sätt måste situationen hanteras.

Du kan be din vän be sin partner tacka nej för sin del (inte säkert att det fungerar).

Du kan ha ett helt alkoholfritt bröllop (kan kanske hjälpa till viss del)

Du kan avstå från att bjuda din vän (då bör du kanske också berätta för henne varför)

Du kan bjuda paret men ha några stora starka grabbar som har till uppgift att punktmarkera killen (om han på något sätt uppför sig olämpligt så har de till uppgift att avlägsna honom)

menar du att du tycker det är mer ok att skippa alkoholen och hyra in livvakter för att hantera en gäst?!
    i rimlighetens namn borde det väl vara mycket enklare att i detta fall bryta mot vedertagen etikett och bara bjuda en del av ett par? 
Svar på tråden Bjuda bästa vännen, men inte dennes partner