Vi med BF Juni 2015
Det gick jätte bra idag, vi väntar en frisk liten flicka Så det blir två döttrar nu
Det var en elev med som också gick igenom hela bebisen, så vi fick se extra mycket och länge, underbart!! BF 12 Juni!
Det gick jätte bra idag, vi väntar en frisk liten flicka Så det blir två döttrar nu
Det var en elev med som också gick igenom hela bebisen, så vi fick se extra mycket och länge, underbart!! BF 12 Juni!
Kan ingen starta en bildtråd?
Chilifrö, vad jobbigt med sd redan nu :( Hoppas det blir bättre! Ja det är bara spy ur dig till oss
Vi har en bugaboo donkey mono just nu, och eftersom det blir andra barnet för oss, så kommer vi köpa till så vi får en duo, dvs en syskonvagn, dottern kommer vara 2år precis när lillasyster kommer :)
Har du kollat på någon? :)
Grattis!! Vad roligt & skönt att det såg bra ut, Kelsson1
Imorrn är det RUL, är lite orolig för att det ska vara något knasigt. Ska även höra om vi får veta kön. Sonen var ju enligt RUL (samma kvinna som gjorde den då) en tjej ;)) Håller tummen för att loppan är frisk, återkommer!!
Allting såg bra ut! Hjärtat slog fint och alla organ på plats, troligtvis väntar vi en liten flicka <3 Har bf 13/6 så jag blev förflyttad fem dagar framåt, jag kan ändra sen på BF listan :) Så skönt att ha detgjort. Vecka 20 nu så halvvägs it is!
ChiliFrö: Hoppas att försäkringskassan inte bråkar med dig nu. Jag hann inte ha havandeskapsförgiftning länge innan igångsättning så jag hann egentligen inte lida av det. Mest jobbigt efter förlossning när blodtrycket började stiga och jag fick medicinering.
RUL för oss idag! Allt såg bra ut. Blev framflyttad två dagar så BF 12/6 nu. Firar med lite B&J-glass!
Grattis till era lyckade RUL!! underbart när de är positiva resultat! Vincere grattis till flickan också!
kelsson jobbigt havandeskapsförgiftning :/
Vi har inte kikat något alls på vagnar.. Manen tycker att de räcker med dom vi har :P en med liggdel från dottern och hennes emmaljunga sulky.. Men jag tror hon blir för liten (2år) för att orka stå på en åkbräda. Så jag ska se till att de blir en syskonvagn :P
Blev avstängd från jobbet from imorgon pga att sd för jag klarar inte ens gå från parkeringen till mitt kontor utan att få sd och värk i magen då tyckte chefen att de va slut bråkat med påhittade tjänster för att göra försäkringskassan nöjda istället för att se till mitt och bebisens bästa ? tacksam för den förståelsen men samtidigt tråkigt att inte jobba.
Läkarbesök på torsdag om inget förvärras..
Tack era godingar för jag får klaga men nu får de va färdig gnällt känner jag ;)
haha gnäll på du Förstår dig, tråkigt att bara gå hemma. Men väldigt bra och förstående chef måste jag säga!
Nej så känner jag med, med min dotter, 2år, hon kommer nog inte kunna åka ståbräda, därför blire en syskonvagn :)
Då är vi ju tre som kommer ha ett syskon på två år när bebis kommer. Jag har velat lite om vi behöver syskonvagn eller ej, och ja det blir nog så. Men gudars vad jag velar vilken vagn. Är som sagt insnöad på Emmaljunga Double, klämde å kände på den och den var ju himla smidig. Men ganska dyr om man vill ha två sitsar och en liggdel. Så jag är ganska så kär i bumbleride indie twin också, för jag tänker som så att när denna lilla inte ryms mer i liggdelen är det nog vinter och storebror kan då åka bob när jag drar singelvagn. Närmare året blir det väl antingen att sitta framåt indie twin eller att det blir ståbräda till singevagn (storebror 3 år)..
HAHA åh suck detta pågår i mitt huvud varenda kväll. Snacka om värdsliga problem med dessa jäkla vagnar!! :D
Hoppas det går bra för dig Chilifrö med försäkringskassan. Har själv varit avstängd från jobbet from 1 dec pga risker i arbetet & slapp därmed ta ut fp med sonen.
Har ni era på förskola? Min får nog vara hemma med mig antingen till hösten eller nästa vår, beror helt på hur snäll bebis vi får.. Men skönt att inte behöva stressa iväg han på förskola. Separationsångest mamma-son=1-0 :P Var inte alls lika med dottern. Den kommande kommer ju vara bebis i all evighet
Haha ja inte fan äre lätt med vagnar. Ska du köpa en ny syskonvagn eller bli det begagnad? Isåfall skiljer det ju skapligt mycket i pris..
Vi har inte dottern på dagis än, men tanken är att hon ska börja till hösten. Verkligen skönt att inte behöva sätta på dagis vid 1års ålder känner jag, man skulle ju ha missat hur mycket som helst i deras utveckling. Mycket som händer nu :)
emtfb: Jag tyckte att det var rätt skönt att vara inlagd på avdelningen i 5 dagar efter förlossningen men antar att jag var rätt medtagen av blodtrycket o då var det skönt att få allt serverat klart
Angående syskonvagn så hade vi nog också skaffat det om dottern varit i 2års ålder när 2:an kom. Även om de gärna går själva i den åldern är det ju sällan åt det hållet man själv är på väg . Nu kommer dottern att vara 3,5 så tror att vi kan klara oss utan syskonvagn då (hoppas jag).
Vincere: Vi kommer nog låta dottern gå på förskola men blir ju inte så långa dagar.
Nää fy, jag gillade det inte alls. Vi gick mest runt hela sjukhuset med den där byttan dom ligger i. Inte fick man låna vagn att gå ut med heller. :P
Vi har en baby jogger city select. Tror den blir bra som dubbelvagn för min 2,5åring och nyfödda :) lång och smal och passar i bår korridor. Lätt att plocka isär och ganska prisvänlig jämfört med iaf buggan. Hittills haft den som singel och är nöjd. Stor varukorg också. Rul imorgon, fick också skjuta upp.
Tycker det känns så svårt, jag som går mycket på stan och i affärer, svårt att styra en så lång vagn liksom.
Skönt att bli bakflyttad :) Oj, jag förstår typ ingenting på ul, allt ser konstigt ut.
Håller me de andra, verkligen starkt att låta bli. Men om du kollar nu, tror du inte du kommer försäga dig till sambon på något vis? :P Jobbigt när man är oense om man vill veta könet eller inte..
Nu har jag äntligen börjat känna av bebis, både igår kväll och idag . Helt underbart!
Vad härligt :D