• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Loe skrev 2015-01-05 14:15:51 följande:

Vi hade en "välkomstkonsert" eftersom både jag och maken sjöng/sjunger i kör och känner många som är musiker. Det blev olika uppträdanden varvat med allsång, mina föräldrar som INTE är vana eller bekväma i rampljuset sjöng "Du kära lilla barnbarn" en dansbandslåt som mamma gillar. Jag sjöng två låtar, en kompis spelade fiol bland annat. Men detta kommer inte upprepas för tvillingarna, jag orkar verkligen inte ens tänka tanken att dra ihop och planera det.

Men vad fint gjort och verkligen speciellt! 
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-05 19:32:00 följande:
    Usch tusan vad jobbigt för er!! :-P

Jag verkar jag ha tur att ha den där genen som gör att man slipper kräksjukor! (y)

Haha ja fyfan, jag har tidigare varit magsjuk 1 gång bara.
    Skönt för dig!! :)

• emtfb

När har alla RUL? Jag har den 16e Skrattande Fredag nästa vecka alltså!

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-05 20:23:49 följande:

Jag har en vecka senare, den 23:e. Känner mig smått nervös, har inte känt några rörelser ännu o det är 3:e barnet... borde känna... :-/

Men det är så olika när man känner, tycker inte du borde oroa dig.. Glad
    En vän är gravid med 2:a barnet och hon kände inte rörelser först i v.22 nu. Hennes första kände hon i v.17-18.
  • emtfb
    6/6  Vincere Väntar 3:e barnet, bf datum kommer efter RUL.
    12/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)
    13/6 Loe, andra (och tredje!) barnet, två tjejer som troligen kommer i maj.
    14/6 emtfb, 2:a barnet
    14/6 Kxx, 1:a barnet
    15/6 Karro80, 2:a barnet
    17/6 Kelsson1 2:a barnet
    20/6, Kwekwe, 2:a0 barnet
    22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej
  • emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-06 18:00:44 följande:
    Visst är det väl så men när hjärnspökena väl flyttat in är de svåra att skrämma bort... :-/

1:a kände jag i v17-18 o 2:a i 15, nu har jag precis gått in i v17.

Tänkte jag kunde ringa BM o se om hon kan försöka hitta hjärtljud.
    Jo det är ju verkligen det!! Obestämd
    Tycker absolut att du ska ringa bm och höra om hon kan lyssna Glad
  • emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-07 15:42:11 följande:

Lyckades få en avbokningstid snabbt idag hos MVC. Vår lilla lever o BM trodde att moderkakan kunde ligga i framkant Glad Känns jätteskönt att få liv bekräftat! Solig

Åh men så skönt att få det bekräftat Glad
  • emtfb
    Hur har ni talat om för dom som vet, att ni är gravida? Eller hur ska ni berätta, vi tänkte ju berätta för alla efter RUL & det vore kul om nån har tips hur vi ska framföra det Tungan ute Förra gången skickade vi bara ultraljudsbilden till de närmsta, men det känns sjukt tråkigt så jag vill ha något roligare sätt att berätta på denna gång! 
  • emtfb
    Loe skrev 2015-01-09 23:02:16 följande:

Ni andra som varit/är sjukskrivna; hade ni några problem med försäkringskassan när ni sökte sjukpeng? Jag väntar fortfarande på besked.

Jag ansökte om sjukpenning därifrån, inga problem alls. Tog ca 1 vecka för dom att bedömma och skicka ut pengar :) Har din läkare skickat in sjukintyget?
  • emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-01-11 14:14:56 följande:

Vi berättade på julafton/juldagen med ett rim som Farmor/mormor läste för alla,det stod
    Snart ni mig ser, men jag ej er
    Ni får mig inte störa, så er från att röra.
    Men ett halvår efter lussa, får ni på mig pussa!

så fick dom lura en stund, min mans släkt visste direkt att vi skulle ha en till men på min sida är vi 4 systrar så de blev lite undrande minner innan det var utrett vems "tur" de var ;) Men hade jag vart er så hade jag kopierat en ul bild till fotopapper och gett bort en fotoram men kortet i :)

Ah, men det är något sånt jag vill skicka iväg till de som vi inte säger till irl. :) Ja men det känns så tråkigt att berätta via en UL bild igen tycker jag :P Aja, ska nog komma på något bra, får googla ikväll så hittar man säkert nått ;)

Jamtlandstaus skrev 2015-01-12 10:58:03 följande:

Vi berättade oxå för alla samlade på julafton (17st) men väldigt odramatiskt. Jag fick frågan om jag ville ha nubbe och svarade "Nej, tack jag måste vara nykter på BB i juni", så var det ute.
    Vi har ett par i släkten som haft stora svårigheter att få barn och jag ville inte göra en grej av det.

Okej, men sånt gillar jag med, att det bara kommer "spontant" liksom. 

Min mamma ska va barnvakt på Fredag när vi ska iväg på RUL & jag har sagt att jag ska till gyn och kolla upp mig, för jag har sagt att de går trögt att få ett syskon ;)
    Så tänkte vi att när vi ska hämta dottern, så kommer hon fråga hur det gick och då vill jag typ säga "jo det blir en pojke". Bara liksom lite halvtråkigt sagt, får se om hon kopplar.. Men vi får se :)

• emtfb

Hur gick det idag kxxGlad

Jag har RUL imorrn 10.00, sjukt nervös! Tur det är på morgonen :)
    Hoppas allt ser bra ut & det ska bli så roligt att berätta för hela världen att vi blir fyra i sommar Skrattande

Är det inte flera av oss som haft RUL nu i veckan?? Minnet bra, men mycket kort.. Tungan ute

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015