• Karro80

Vi med BF Juni 2015

22:50 gick vattnet riktigt ordentligt med ett splash! Fick ringa efter mormor och så åkte vi in igen. Allt såg bra ut med bebisen. Lite ganska regelbundna sammandragningar, men inga som gjorde ont. De tog blodproverna och odling för att ha koll på ev infektioner. Så fick vi åka hem efter 2. Det rinner och rinner så även förlossningens största binda/blöja har läckt. Sov väl ok i ett par timmar och sedan har det varit svårt att somna ordentligt. Lite lätta sd då och då fortfarande. Fick tid för återbesök på tisdag. Om allt ser bra ut då så väntar de med helst med igångsättning till v.37, alltså på lördag. Känns lite segt att vänta så länge. Särskilt om det fortsätter rinna så här för då vågar jag inte gå någonstans med tanke på läckage... Hoppas det startar av sig själv innan dess !

Så nu har vi en bebis här snart! Svårt att fatta!

• Karro80

Hoppas att det är ok för bebis med mindre vatten... Så var det när sonen föddes och det gick ju bra. Vattnet gick lördagkväll och han föddes efter igångsättning på tisdag fm. Gränsen är 48 timmar egentligen, men det var väl för att det är så tidigt som de ville vänta. Ska be dem kolla mängden imorgon när vi ska på koll och verkligen höra hur länge det är ok. Man antar ju att de har koll...

Slemproppen, det som jag tror det var, var som en liten geléklump i lite gulorange. Såg den inte sist heller så vet inte riktigt hur den ska se ut.

Inget annat har hänt. Mindre sd, rinner fortfarande och har vilat nu på fm.

• Karro80
    Kelsson1 skrev 2015-05-18 10:55:27 följande:

Karro: De har säkert koll, bara jag som nojjar smile1.gif
    Lite intressant, kanske var en del av slemproppen som gick för mig också igår smile1.gif
    Fortsätt att vila du. Har du jobbat färdigt annars?

Nej, hade tre dagar kvar den här veckan och tre nästa. Jobbar som lärare så hade en del att avsluta, omdömen att göra klart, ett klassrum att packa ihop etc. Så hade inte alls räknat med detta... Men det får lösa sig på något sätt! Det är löst med vikarie i alla fall fick jag besked om, kollegan i andra 1:an hjälper till med planering och omdömena får jag försöka hinna med hemifrån även om det ev blir lite försenat. Klassrummet får jag väl åka och tömma i sommar sen.
  • Karro80

Nya bud här! Åkte in på koll i kväll för rörelserna kändes annorlunda. Då visar det sig att bebisen ligger åt fel håll, vilket de måste missat både på mvc och igår när vi var här. Så nu blir det planerat kejsarsnitt i stället och jag blir inlagd i väntan på det. Tvära kast kan man lugnt säga! Har väl hunnit landa lite i det nu, men omtumlande. Mest jobbigt nu känns att vara i från sonen så länge eftersom det kan ändå kan dröja till slutet av veckan innan det blir dags och sen får jag väl vara kvar lite extra efter väder blir stor omställning för honom att först vara utan mamma länge, förutom lite besök, och sen kommer mamma hem med en bebis.

• Karro80

Nu är hon här vår lilla Tilda! Hon föddes med kejsarsnitt igår em i v.36+3. Hon vägde 3660 g och var 50 cm lång, så ingen liten bebis trots att hon var tidig. Allt gick bra! Jag mår helt ok även om jag inte varit uppe så mkt än och hon mår bra. Så nu ligger det en liten tjej här och snuttar för fullt! Omtumlande, lite overkligt men alldeles underbart!

• Karro80

Hade jag inte trott att jag skulle hamna överst på "Födda" listan! Så kan det gå!

Vi kom hem igår kväll från bb. Kände mig tillräckligt pigg och Tilda mådde bra så då tog vi det beslutet. Kändes kul att komna hem till en nyfiken och glad storebror. Hittills har det gått väldigt bra med honom.

Så nu sitter jag här i soffan med såriga bröstvårtor och sprängfyllda bröst. En helt annan fas än man trott för en vecka sen. Men det gick över ganska fort sist så får hoppas på det denna gången också. Lillskruttan ligger och snuttar och det är så fantastiskt att ha henne här redan! Ni har alla något att se framemot, och det kan bli tidigare än man anar...!

• Karro80
    Gasellen87 skrev 2015-05-26 10:23:57 följande:

Här är en som också kör full rulle trots att det "bara" är 3 veckor kvar till bf :P Har en massa måsten hela tiden, städar, diskar, tvättar, bakar, handlar osv. Men är väll lite boa tänker jag. Är min första vecka hemma nu också, så har en lista på saker att göra, idag har jag iaf börjat ta tag i lite saker nu när dottern är på fsk.

Vi tänkte också köpa ngt till storasyster, vad vet jag inte riktigt men troligen en bok eller leksak, hon är 2 år. Super bra ide med att säga att de är från bebisen, den ska jag nog använda :)

Tack för tips på bb-väskan också :) vet på ett ungefär vad jag ska packa ner nu :)

En sak som oroar mig är hur man ska kunna älska den lille lika mkt som man älskar dottern. Räcker kärleken till två barn och hur gör man för att dottern inte ska känna sig "lämnad"?

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
    Vattenflaska är mitt tips till bb-väskan. Bra att kunna ligga och dricka under fl, men även efter. Oj, så törstig man blir när man ammar!

Har bara varit tvåbarnsmor i en vecka idag, men tro mig man älskar den lilla skrutten också! Man bara förundras över det lilla livet och kan sitta och mysa med henne i famnen och titta på henne hur länge som helst. Det tror jag verkligen inte du behöver oroa dig för!

Jag har verkligen försökt nu i början att vara med storebror så mycket jag kan, både med och utan lillasyster, för att han ska få vara nära mamma. Kommer han när jag sitter och ammar eller gör något med lillasyster är jag noga med att ändå se honom, prata med honom och berätta om vad jag gör. Sen blir det mycket mer tid med pappa nu eftersom jag blev snittad och inte kan lyfta honom, men det är mysigt för dem också. Hittills har det i alla fall gått bra, men det är ju fortfarande väldigt nytt.

Lilla fröken här har inte koll på natt och dag än. Hon sover jättebra på dagarna och då kan hon sova vidare när man lägger ner henne, men på nätterna är det jättesvårt att få henne att somna. Man blir lite groggy själv. Idag jobbar pappa och sonen är på fsk och vi är kvar i sängen än. Vi har varit uppe några gånger under morgonen och hon har ätit och somnat om. Hon sover så gott så nu, men det gjorde hon inte i natt. Hon somnade ordentligt första gången typ 2.30, då hade mannen som skulle iväg och jobba idag redan gett upp och lagt sig på madrass inne på sonens rum för att få sova lite. Men nu ska jag ta mig upp och äta lite frukost innan hon vaknar.

Ser fram emot sen när fler bebisar kommer ut så jag är i samma "fas" som er andra igen!
  • Karro80

Nu är det ju juni så då får vi hoppas att det kommer lite fler bebisar snart!

Själv är jag kvar i sängen, kl11.30! (Idag igen ska tilläggas!) Tillbaka i fasen där man är vaken på nätterna och sover på fm. Mannen lämnade sonen på fsk på vägen till jobbet så bara jag och lilltjejen hemma. Då får man passa på att sova och njuta av tystnaden. Efter kl 9 på morgonen sover hon i sitt babynest så snällt, men på natten har hon svårt att komma till ro och är inte nöjd med att ligga själv. Vaknar varje eller varannan timme och så tar det en stund att få henne att somna om, efter amning och blöjbyte.

Så nu är det väl dags att ta sig ur sängen innan klockan blir 12! Ska till BVC i eftermiddag. Det blir spännande att se om hon gått upp. Känns så!

• Karro80
    vincere skrev 2015-06-09 02:11:50 följande:

Hej! Här händer det lite grejer. Har blivit någorlunda frisk från bihåleinflammationen. Kl ett började jag få starkare förvärkar o kände ett litet knäpp. Satt mig i sängen & så rann det. Rosafärgat vatten. Ganska svaga värkar som kommer med jämna mellanrum. 3-5 min, så nu är vi på G in till förlossningen. 10 mils landsväg att åka :) Wish me luck, hoppas det blir en bebis idag!

Hur går det för er andra?? Några känningar?

Så spännande Vincere!!! Stort lycka till!!!
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015