Gasellen87 skrev 2015-05-26 10:23:57 följande:
Här är en som också kör full rulle trots att det "bara" är 3 veckor kvar till bf :P Har en massa måsten hela tiden, städar, diskar, tvättar, bakar, handlar osv. Men är väll lite boa tänker jag. Är min första vecka hemma nu också, så har en lista på saker att göra, idag har jag iaf börjat ta tag i lite saker nu när dottern är på fsk.
Vi tänkte också köpa ngt till storasyster, vad vet jag inte riktigt men troligen en bok eller leksak, hon är 2 år. Super bra ide med att säga att de är från bebisen, den ska jag nog använda :)
Tack för tips på bb-väskan också :) vet på ett ungefär vad jag ska packa ner nu :)
En sak som oroar mig är hur man ska kunna älska den lille lika mkt som man älskar dottern. Räcker kärleken till två barn och hur gör man för att dottern inte ska känna sig "lämnad"?
Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
Vattenflaska är mitt tips till bb-väskan. Bra att kunna ligga och dricka under fl, men även efter. Oj, så törstig man blir när man ammar!
Har bara varit tvåbarnsmor i en vecka idag, men tro mig man älskar den lilla skrutten också! Man bara förundras över det lilla livet och kan sitta och mysa med henne i famnen och titta på henne hur länge som helst. Det tror jag verkligen inte du behöver oroa dig för!
Jag har verkligen försökt nu i början att vara med storebror så mycket jag kan, både med och utan lillasyster, för att han ska få vara nära mamma. Kommer han när jag sitter och ammar eller gör något med lillasyster är jag noga med att ändå se honom, prata med honom och berätta om vad jag gör. Sen blir det mycket mer tid med pappa nu eftersom jag blev snittad och inte kan lyfta honom, men det är mysigt för dem också. Hittills har det i alla fall gått bra, men det är ju fortfarande väldigt nytt.
Lilla fröken här har inte koll på natt och dag än. Hon sover jättebra på dagarna och då kan hon sova vidare när man lägger ner henne, men på nätterna är det jättesvårt att få henne att somna. Man blir lite groggy själv. Idag jobbar pappa och sonen är på fsk och vi är kvar i sängen än. Vi har varit uppe några gånger under morgonen och hon har ätit och somnat om. Hon sover så gott så nu, men det gjorde hon inte i natt. Hon somnade ordentligt första gången typ 2.30, då hade mannen som skulle iväg och jobba idag redan gett upp och lagt sig på madrass inne på sonens rum för att få sova lite. Men nu ska jag ta mig upp och äta lite frukost innan hon vaknar.
Ser fram emot sen när fler bebisar kommer ut så jag är i samma "fas" som er andra igen!