Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Tillbaka efter RUL, allt såg bra ut jättebra läkare som visade o förklarade allt.

Moderkaka i framvägg därav de få rörelsekänningarna, BF flyttades till 20/6, midsommardagen. Cystan jag har hade inte vuxit så vi är nöjda! <3

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-01-31 08:45:19 följande:

Ramlade igår o fick handen gipsad så kommer att vara minimalt med inlägg från mig ett tag, läser dock allt.

Nej men huga! Hur länge måste du gå gipsad?
  • Jamtlandstaus

Men vilket stolpskott!! Klart gynekologer är läkare!

Nä be om en annan läkare o få ett andra utlåtande, kanske ringa gynmott på sjukhuset direkt!

O så tycker jag att du ska skriva ett mail till chefen för vårdinrättningen o berätta hur du blivit bemött! Så där ska man inte bli bemött oavsett man kommit förbi v22 eller inte! (

• Jamtlandstaus

Var inte för cool bara chilifrö, kroppen försöker säga att du behöver ta det LUGNT! Hellre ta det lite lugnare än du tror skulle jag säga. Speciellt om magsjuka kanske är på väg! Kanske mannen får köra hårt ett tag nu.

Hoppas ni kryar på er snart!!

• Jamtlandstaus

Namn är svårt, vi har inte börjat lista på allvar ännu. Vi har kvar en lista från dottern 2012 men det är inte många namn som känns lika bra nu som de kändes då...

Jag resonerar väl med namn som är lika någon jag känner att om man träffas ofta o tror man kommer fortsätta med det så kanske jag skulle undvika att ta det till mitt barn men jag avstår inte ett fint namnval för att typ arbetskompisens barn heter lika.

Vet inte riktigt vilken typ av namn jag gillar bäst men de faller nog in under kategorin rejäla o lite gammeldagsa... Dottern fick dock ett norskt namn som är lite otidstypiskt (maken är halvnorsk).

• Jamtlandstaus

Jag är så trött på att vara sjuk nu!!! Trött, orkeslös, hosta from hell o täta slemmiga luftrör. Har suttit o sovit i drygt två veckor

Superstressande då vi egentligen skulle byggt kök dessa veckor. En vecka kvar av den ursprungliga tiden (hade begärt semester men fått återkalla den). Vet inte hur möjligheten att ta semester tre veckor från nu funkar...

Ang BM så är min ganska mossig men så länge allt är bra fyller hon sitt syfte. Har haft samma alla graviditeter.

• Jamtlandstaus

Nytt kök är inte det enda som händer hemma hos oss... Vi bygger ut med ca 70kvm, byter grund under hela huset (platta på mark med ingjuten golvvärme), nya ytskikt, ny el o nytt uppvärmningssystem. I utbyggnaden blir det 3 sovrum, tvättstuga o badrum

Behöver jag säga att vi inte bor där just nu Vi hyr en liten stuga på 25kvm med kök o WC men dusch i hyresvärdens källare... Längtar hem!! Inte långt kvar nu...ca 1månad, varit utflyttade i snart 5mån.

• Jamtlandstaus

Längtar som en tok efter vårt nya kök! Tror oxå att det blir så roligt att laga mat o baka där sedan

Vi har valt ett Ikeakök, svart Laxarby, bara lådor, inga överskåp. Å så blir det ett stort gå-in-i-skafferi <3

Jag är dålig på att shoppa o undrar om någon som är bättre har hittat några sköna snygga mammajeans o kan tipsa?

Jag har tydligen för tjocka o långa ben (behöver minst 84cm) för H&M som bara har skinny o slim fit :-/

Då jag lade på mig i början av graviditeten så är jag nu en strl 44. Bor i en mindre stad så vi har bara H&M som har mammakläder så man kan prova

• Jamtlandstaus

Emtfb: vilket kök satte ni in, är ni nöjda så här två senare? Har ni kommit på något ni skulle gjort annorlunda idag? Gäller att samla på sig erfarenheter medan man fortfarande kan

Chilifrö; badrum som är 60år det är imponerande! speciellt när ni får frågor om det är nyrenoverat (y)

Men du har så rätt, det blir gött med ett i stort nytt hus! Vi bytte tak för drygt ett år sedan. Så nu är det snart friskare o piggare än det någonsin(?) varit.

Ursäkta jag nördar in i ämnet, blir så engagerad

Till något helt annat; vart ifrån är alla? Har vi kanske redan lyft det? Själv är jag från Östersund.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015