• ChiliFrö

Vi med BF Juni 2015

Jamtlandstaus skrev 2015-02-01 21:10:12 följande:

Men vilket stolpskott!! Klart gynekologer är läkare!

Nä be om en annan läkare o få ett andra utlåtande, kanske ringa gynmott på sjukhuset direkt!

O så tycker jag att du ska skriva ett mail till chefen för vårdinrättningen o berätta hur du blivit bemött! Så där ska man inte bli bemött oavsett man kommit förbi v22 eller inte! (

Ja så tänker jag också.. Hon uttryckte sig så dumt och onödigt hela tiden..

Detta va ju på mvc och hon är väl på något rullande schema för läkare på mvc det är tydligen olika varje vecka.

Hon jobbar dessvärre på gyn mottagningen men nu är de inte många dagar kvar till v 22.

Kommer verkligen att ta upp detta med min bm på nästa besök för tycker det är förjävligt beteende.. Som min mamma sa hon har troligen inga egna barn och kan inte ens referera till en graviditet och dom känslor som de innebär.

Hela mötet med denna människa är skrattretande eftersom det största syftet var att få svar på mina frågor men jag står mer frågande nu..

Min bm sa att oftast blir man ordinerad sträng vila vid denna mängd sd och hon tyckte min sambo skulle se över möjligheterna att få pappaledigt dom dagar det blir många timmar för mig och läkaren säger lev på som vanligt..

Hmm med sunt förnuft och tilltro till magkänslan ska nog detta gå bra ändå! Sov gott godingar där ute :)
  • ChiliFrö
    emtfb skrev 2015-02-03 10:59:21 följande:

Men vad arg jag blir! Skulle absolut tagit upp det med någon högre uppsatt. Och bra att du ska ta upp det med din bm också. 

Du får se till att försöka ta det lugnt och vila så gott det går, tänk att man ska få sätta sin egna ordination om vad man ska göra. Ibland är vården bra jävla kass alltså!

Tror det kommer gå jätte bra, du verkar vara förnuftig. Glad

Någon som tänkt nånting på namn?
    Dom som ligger rätt högt upp på min lista just nu är Svea & Edith :)

Ja man blir lite vansinnig.. men samtidigt så känner jag att det är onödigt att va arg när är viktigt att vara lugnt och vila, så jag försöker skratta lite åt eländet.. 

Ja lyckligtvis så är jag hemma på helt tid nu tack vare min förstående chef och tösen går på dagis 4 timmar /dag. Hon älskar dagis så det känns perfekt. 
    Så jag har hela fm att vila och min man jobbar skift så jag har honom hemma en hel del som tur är.

Hur mår ni andra? 

Vi har pratat om namn men precis som med tösen så står de still :P 
    Hade pojknamn till henne halva tiden men inget flicknamn förrän typ 2 v innan hon föddes ;)

Svea tycker jag är såå fint Hjärta

• ChiliFrö
    emtfb skrev 2015-02-04 12:25:25 följande:

Jo jag förstår det, skönt att du kan släppa det litegrann, de hade inte jag kunnat.. :P

Men vad skönt! Då har du det rätt lugnt ändå :)

Jag mår jätte bra, magkatarren börjar ge med sig nu, äntligen!! Bara näsan som är täppt 24/7. Tur att det finns nässpray.

Ja det är ju så svårt med namn, vi gav dottern sitt namn när hon var 6 dagar och då var det inget namn vi funderat så speciellt mycket på innan ;)

Ja,jag ska givetvis ta upp de med bm på tisdag men tills dess får jag bara strunta i det :/ Nu har dottern fått magsjuka och jag börjar känna mig lite halvkass jag också och en bit av slemproppen gick i måndags. ÄR oftast ingen fara sägs de men dottern föddes 5,5 timmar efter att den gick då, så pulsen steg ordentligt några timmar :P hade kraftig värk i magen hela natten men nu är det lugnt, bara massa sd som vanligt :P

Ja hemska nästäppa :/ snyter mig hela tiden :P

Verkligen! Mycket att tänka på med namn :)

• ChiliFrö
    emtfb skrev 2015-02-05 15:22:21 följande:

Nej men fy, usch magsjuka är inge kul, hela vår familj låg i det för en månad sen Kräks Krya på er, hoppas du slapp bli sjuk! 
    Jaha men oj, slemproppen redan? Förstår att du blev lite nervös där, ringde du in eller? 

Det verkar som vi kan klara oss från magsjuka trots allt.. Dottern piggna på sig trots ett par lösa blöjor. och idag inga symtom alls så jag håller alla tummar!!

Nej jag ringde faktiskt inte.. förstod att de inte var hel så avvaktade istället.. :/

Jamtlandstaus skrev 2015-02-05 15:40:27 följande:

Var inte för cool bara chilifrö, kroppen försöker säga att du behöver ta det LUGNT! Hellre ta det lite lugnare än du tror skulle jag säga. Speciellt om magsjuka kanske är på väg! Kanske mannen får köra hårt ett tag nu.

Hoppas ni kryar på er snart!!

Nej känner jag att något förändras eller smärtan ändrar karaktär så kommer jg ringa och åka in oavsett vad dom säger.. Ska bli skönt att träffa vår BM på tisdag, hon är väldigt bra. Har saknat henne och ångrar verkligen att jag inte bytte direkt.. 

Mannen får göra allt när han är hemma och när han jobbar så har vi större delen av tiden varit hos en av dotterns fadder som bor 150m bort för att få avlastning den tiden oxå. Så fort dotter sover är de ryggläge i soffan. Känns jobbigt att inte plocka i ordning lite när hon sover men samtidigt är de skit samma. Att ha de fint och städat en stund kan aldrig väga upp en fullgången graviditet.. 

Skulle någon klaga så får dom vara så snälla att städa :P

Tack för er omtanke tjejer Hjärta Ni är för underbara!!

Hur mår ni andra? Känner att jag trycker ner hela tråden :/ så pigga upp mig med era härliga graviditeter!!

• ChiliFrö
    Karro80 skrev 2015-02-05 21:28:51 följande:

Här mår jag bra, förutom att jag är lite förkyld. Magen växer så det knakar och det sprattlar på där inne.

Har inte funderat så mycket på namn än. Har väl kvar flickförslaget från förra gången, Tilda, men nytt pojknamn får vi fundera på.

Skönt att höra :)

Tycker du att du är större nu än förra gången? Jag känner mig mycket större :P

Å Tilda är så fint! vi har dock 3 nära som heter det så för oss går det bort tyvärr. :/ 

Hur tycker ni kring att döpa till något som ni känner heter? 

• ChiliFrö

Har dom flesta hamnat lite "mitt-i-graviditeten- tråk" och är lite osociala eller har jag stött bort alla stackare men mina långa inlägg :/

Vi ska till bm på tisdag! Ska bli väldigt roligt att träffa våran gamla bm från förra graviditeten och få lite ordning på grejerna ;) den andra vi gått hos i en annan kommun hade inte ens skrivit in provsvaren från inskrivningen.. :O

Trivs ni med era bm?

• ChiliFrö
    emtfb skrev 2015-02-08 21:39:37 följande:

Haha nejdå, inte mig iaf ;) Har jobbat några nätter nu och har knappt haft nån datatid :P

Men va, det borde man väl inte missa att skriva in? Känns rätt viktigt liksom. 

Så du kommer ha din gamla bm, hela grav. ut nu? Kul, speciellt om du trivs med henne!

Jag trivs väl inte så jätte bra med min barnmorska, hon är lite för mjäkig för min del.. Men det går väl, har ingen annan att välja på, om jag inte vill åka 5mil enkel resa, och det känns lite väl långt. 

Ja nu ska vi ha samma för alltid! Haha..

Usch lät inte så kul :/
    Jamtlandstaus skrev 2015-02-08 22:10:46 följande:

Jag är så trött på att vara sjuk nu!!! Trött, orkeslös, hosta from hell o täta slemmiga luftrör. Har suttit o sovit i drygt två veckor

Superstressande då vi egentligen skulle byggt kök dessa veckor. En vecka kvar av den ursprungliga tiden (hade begärt semester men fått återkalla den). Vet inte hur möjligheten att ta semester tre veckor från nu funkar...

Ang BM så är min ganska mossig men så länge allt är bra fyller hon sitt syfte. Har haft samma alla graviditeter.

Åå ska ni sätta in nytt kök! Va lyxigt! Klart de inte blir så lyxigt när man ligger sjuk men när det är färdigt ;) vi ska renovera tak och dränera om huset i vår.. Men vi får se inget är akut och jag vill inte stå utan tak och med hela trädgården uppgrävd när vi kommer hem med bebisen.. :/
    Kelsson1 skrev 2015-02-09 06:41:17 följande:

Jag skriver mer sen när jag fått bort gipset, lite bökigt med den

Ja det är klart! Nu kan de inte va så länge kvar? Eller är. De bara de att tiden maskar hos mig så allt känns som evigheter....?
  • ChiliFrö
    emtfb skrev 2015-02-08 21:39:37 följande:

Haha nejdå, inte mig iaf ;) Har jobbat några nätter nu och har knappt haft nån datatid :P

Men va, det borde man väl inte missa att skriva in? Känns rätt viktigt liksom. 

Så du kommer ha din gamla bm, hela grav. ut nu? Kul, speciellt om du trivs med henne!

Jag trivs väl inte så jätte bra med min barnmorska, hon är lite för mjäkig för min del.. Men det går väl, har ingen annan att välja på, om jag inte vill åka 5mil enkel resa, och det känns lite väl långt. 

Ja nu ska vi ha samma för alltid! Haha..

Usch lät inte så kul :/
    Jamtlandstaus skrev 2015-02-08 22:10:46 följande:

Jag är så trött på att vara sjuk nu!!! Trött, orkeslös, hosta from hell o täta slemmiga luftrör. Har suttit o sovit i drygt två veckor

Superstressande då vi egentligen skulle byggt kök dessa veckor. En vecka kvar av den ursprungliga tiden (hade begärt semester men fått återkalla den). Vet inte hur möjligheten att ta semester tre veckor från nu funkar...

Ang BM så är min ganska mossig men så länge allt är bra fyller hon sitt syfte. Har haft samma alla graviditeter.

Åå ska ni sätta in nytt kök! Va lyxigt! Klart de inte blir så lyxigt när man ligger sjuk men när det är färdigt ;) vi ska renovera tak och dränera om huset i vår.. Men vi får se inget är akut och jag vill inte stå utan tak och med hela trädgården uppgrävd när vi kommer hem med bebisen.. :/
    Kelsson1 skrev 2015-02-09 06:41:17 följande:

Jag skriver mer sen när jag fått bort gipset, lite bökigt med den

Ja det är klart! Nu kan de inte va så länge kvar? Eller är. De bara de att tiden maskar hos mig så allt känns som evigheter....?
  • ChiliFrö
    Jamtlandstaus skrev 2015-02-09 21:08:33 följande:

Längtar som en tok efter vårt nya kök! Tror oxå att det blir så roligt att laga mat o baka där sedan

Vi har valt ett Ikeakök, svart Laxarby, bara lådor, inga överskåp. Å så blir det ett stort gå-in-i-skafferi <3

Jag är dålig på att shoppa o undrar om någon som är bättre har hittat några sköna snygga mammajeans o kan tipsa?

Jag har tydligen för tjocka o långa ben (behöver minst 84cm) för H&M som bara har skinny o slim fit :-/

Då jag lade på mig i början av graviditeten så är jag nu en strl 44. Bor i en mindre stad så vi har bara H&M som har mammakläder så man kan prova

Men fy f*n va gött med typ ett helt nytt hus ???? hade önskat att vi kunde fixat vårt 20år gamla också men vi bestämde att det funkar tills barnen är så stora att dom förstår att vara rädda om saker... Eller ja, iallafall tills vi inte behöver lås på luckor och lådor :P

Men badrum är mer pris.. Det är 60år gammalt!! Extremt välvårdat så det är fortfarande snyggt och kaklet har ju blivit så gammalt att det är modernt igen så när vi köpte trodde alla att de va nyrenoverat ????????

Byxor har jag bara från hm tyvärr inte någon erfarenhet av några andra :/

Emtfb hoppas du får det godkänt! Men som jag förstått brukar det inte vara ett problem från äldreomsorgen? Konstigt att man inte går efter typ halva egentligen för de är ofta mycket lyft och besvärligt.. Diskutera det med en vän för någon vecka sen hennes kollega är gravid och klarar inte lyften så min vän sa att hon får ju slita mer på sig för att kollegan är gravid, det blir ju egentligen fel..

Är de någon som tänker sig en tur till Ullared innan bf ? För mig blir de nog minst 2ggr :D
  • ChiliFrö

För mig gör de inget jamtlandstaus för mig går de jättebra att du nördar in på det! Min passion är trädgården! Kan inte få nog!! Vi har ett uterum som hela vintrarna är smockfullt med perennsådder :P nu i januari fyller jag dessutom ännu mer med vintersticklingar :D och nu har drivningen av tomat gurka och paprika börjat i de gamla akvariet *love*

Men nu blir de nog stopp och inte mer än nödvändigt denna sommaren. Bara nyanläggning av köksträdgård och plantering av häck. Och några bärbuskar och fruktträd :P

Jag bo i Skaraborgs län :)

Såg nu att mina emoijs blivit frågetecken i förra inlägget :/

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015