Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Kxx skrev 2014-12-31 15:13:36 följande:
    ja, inte så roligt när kroppen inte funkar som den ska riktigt. det är väl bara att bita ihop antar jag, för hittills har det bara blivit värre, och då var första små känningarna för ungefär 11 veckor sedan (nu är det rätt mycket om man säger så).

har du gjort något annat ul tidigare? jag har rul 15/1, men har gjort kub-test så i v 13 var allt bra, dock oroar jag mig för att något gått fel efter det. svårt det där med rörelser, jag vet ju inte hur det ska kännas så är osäker på om jag känt något än, och i så fall är det bara någon enstaka gång.
    Gjorde oxå ett UL i v12-13, har RUL den 23/1. Så tre veckor till...
  • Jamtlandstaus

Jag är gärna med på ny BF-lista men önskar starkt att den inte läggs i trådstarten, den blir så lång då plus att den inte går att redigera utan kan bara läggas till ytterligare tilläggskommentarer!

Tror inte att det går att kopiera listan på mobilen men provar

Men annars någon vid dator kan rätta till...

BF-datum

12/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)

22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej

• Jamtlandstaus
    Loe skrev 2015-01-03 19:53:27 följande:

Vi är på besök hos makens familj för dop av två av hans systerbarn. Han har tre systrar som fick barn i somras och två hade alltså dubbeldop idag. Det var rätt jobbigt när alla tre var gravida och fick barn så tätt när vi inte lyckades bli gravida. Men nästa sommar blir det ju vår tur, dessutom med två på en gång! :) Det var ett jättefint dop men varken jag eller maken är troende så vi kommer inte ha något dop. För dottern hade vi välkomstfest. Hur kommer ni andra göra?

13/6 Loe, andra (och tredje!) barnet, två tjejer som troligen kommer i maj.

Vi hade inget dop med dottern f-12 och kommer inte ha det med denna dotter heller. Ingen av oss är heller troende. Vi vill att de själva får välja om de vill ingå i någon församling i framtiden.
  • Jamtlandstaus
    emtfb skrev 2015-01-03 19:10:50 följande:

Absolut kan jag lägga till det i trådstarten, men kanske kan vänta tills alla varit på RUL, så man vet mer exakt när det blir tänkte jag och vilket kön, för dom som vill veta Skrattande{#emotions_dlg.flower} BF-datum {#emotions_dlg.flower}

12/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)
    14/6 emtfb, 2:a barnet
    14/6 Kxx, 1:a barnet
    22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej

Om det inte är en väldigt stark önskan att ha listan i trådstarten så skulle jag önska att den inte läggs där! Saker kan hända på vägen o kanske vill man inte stå kvar där eller så blir det ändringar som måste kompletteras med ytterligare en tilläggskommentar. Kanske kommer det någon ny... Ja det kan finnas mycket som gör trådstarten jättelång o det är väldigt irriterande att behöva scrolla förbi den varje gång, speciellt om man som jag surfar mest från mobilen.
  • Jamtlandstaus
    emtfb skrev 2015-01-04 22:16:23 följande:

Äntligen, så börjar man bli som människa igen, både jag och dottern har legat magsjuka nu i helgen, fyfan vilken pärs alltså! Kräks
    Tur man har en sambo. 

Vi hade inget dop för dottern, mest för att hon hade kolik och sen är inte jag kristen på något vis heller. Namngivelse skulle jag kunna ha hemma i trädgården för nästa bebi, vi får se vad man orkar med Tungan ute

Usch tusan vad jobbigt för er!! :-P

Jag verkar jag ha tur att ha den där genen som gör att man slipper kräksjukor! (y)
  • Jamtlandstaus

Jag har en vecka senare, den 23:e. Känner mig smått nervös, har inte känt några rörelser ännu o det är 3:e barnet... borde känna... :-/

• Jamtlandstaus
    emtfb skrev 2015-01-06 17:25:33 följande:
    Men det är så olika när man känner, tycker inte du borde oroa dig.. Glad
    En vän är gravid med 2:a barnet och hon kände inte rörelser först i v.22 nu. Hennes första kände hon i v.17-18.
    Visst är det väl så men när hjärnspökena väl flyttat in är de svåra att skrämma bort... :-/

1:a kände jag i v17-18 o 2:a i 15, nu har jag precis gått in i v17.

Tänkte jag kunde ringa BM o se om hon kan försöka hitta hjärtljud.
  • Jamtlandstaus
    Mirremee skrev 2015-01-06 22:42:09 följande:

Hej!
    Jag vill gärna  vara med i denna tråd, jag väntar mitt 5e barn den 8 juni men kommer att snittas även  denna gång.
    jag ska på RUL den 14e, ska bli lite spännande då KUB inte var det roligaste jag gjort..
    Fick inte veta något direkt då blodproverna inte var klara, veckan efter ringer dom och säger att dom har svaren nu och dom var inte så positivia, risken för trisomi 21 var 1:2, trisomi 18 var 1:2 trisomi 13 var 1:2 hon beklagade och jag blev helt paff... hon sa att jag skulle höra av mig under mrgondagen för att bestämma hur vi skulle gå vidare.... jag hade en helvetisk natt... jag grät och grät och sa till min man att det kanske ör bäst av avsluta denna graviditet...
    Dagen efter så ringde jag dit och ville höra vad som dragit ner mina värden och att jag ville avsluta... hontog fram mina journaler och gick igenom dessa tillsmmans med en annan kollega... så upptäcker dom att dom ringt igår och sagt helt fel till mig.. jag var helt plötsligt inte 1:2 på någon av dessa. jag var 1:20000
    jag har varit där voch gjort nya mätningar och dom har gjort en anmälan på detta.
    Bebisen såg ut att må bra i magen då så jag hoppas inte det dyker upp något nytt den 14e...

Håller med! Välkommen hit o vilken mardröm du fick vara med om! Mardröm med lyckligt slut!
  • Jamtlandstaus

Lyckades få en avbokningstid snabbt idag hos MVC. Vår lilla lever o BM trodde att moderkakan kunde ligga i framkant Glad Känns jätteskönt att få liv bekräftat! Solig

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015