Vi med BF Juni 2015
Vi ligger på BB även denna natt, har fått mina 8 doser av igångsättningstabletten så nu får vi se om det händer nåt under natten.
Tog mig en dusch nyss, där jag grät och grät. Fy så jag grät, tror jag inte gråtit så mkt sen sist på en begravning. Detta är verkligen hemskt, att vara nånstans där man vekligen inte trivs och bara vänta o vänta. Så liten man känner sig... Nu önskar jag att vi var på BB med vår bebis, och inte här för att invänta smärta o ett par jobbiga timmar.
Jobbigast är nog innan allt sätter igång, sedan är du så uppslukad av nuet. Kom ihåg att andas, sänk axlarna, slappna av käken o slappa av skinkorna. Kom ihåg att du dör inte även om det stundtals kan kännas så när det gör som ondast. Försök hitta vart "toppen" av smärtan sitter o "åk med på den". O skoja gärna lite i pauserna
Du fixar detta!!
Här går det trögt tycker jag, fortfarande hemma. Värkarna ha glesat ut men jädrar vad intensiva o smärtsamma de är när de kommer, så här har jag aldrig haft förut innan vi kommit till förlossningen. Kanske ringer jag o rådfrågar ändå...