Vi med BF Juni 2015
Jobbar ett kvarter från förlossningen... så jag kan nog t.o.m gå ner dit...
jessiijames; tycker nog oxå att du bör ringa till förlossningen och fråga om råd
Var till BM denna morgon och allt verkar bra; Bebis ruckbar, BT 110/60, SF 35, vikt +1kg på en vecka. Dock har jag börjat få väldigt ont i bak i bäckenet och hoppas att det inte blir värre innan födseln... 4dgr kvar till BF nu.
Fick en rejäl förvärkar på jobbet vid 16, maken hämtade mig 1640 o sedan har jag fått rejäla sd/förvärkar med 2-8min mellanrum...nu har jag lagt mig för att vila, får se om de avtar eller tilltar... Är det något kom det verkligen som en blixt från klar himmel!! Ska nog packa väskan oxå...
Kelsson, i morgon har du dagen D, härligt!! Är du packad o klar? Jag har oxå lite svårt att ta in att en bebis snart kommer, beror nog mest på att jag inte varit ledig innan o kunnat gått upp helt i tanken på det.
Emtfb; hur går det för dig? Det har varit tyst ett tag...blev det barnkalas eller BB för er i söndags?
Hilda; hur har det gått med ditt låga järnvärde, avstod du järninjektionen? Får jag vara nyfiken o fråga varför du är planerad för snitt?
Famnen; hoppas klådan beror på hormoner o inte leverpåverkan!
Här har jag vilat o duschat varmt o det har lugnat sig men förvärkarna är tuffare nu!! Vi får se vart det tar vägen. Känns som att jag gärna skulle ta en förlossningsstart på morgon/förmiddag istället för i natt så att dottern är största delen på dagis. Grannen än den som kommer ta hand om henne när dagen kommer, vi har ju ingen släkt där vi bor o min mamma fick en op-tid o måste vara hemma o kurera sig så hon kan inte resa till oss.
Frallanz o Kelsson, då har ni samma sits nu lycka till!!
Här har det lugnat ner sig, igen... men slemproppen har börjat lossna o svullnaden "där nere" har tilltagit så nu kan det inte vara långt borta...
Hur känns det för dig Hilda, visst har du dagen D i morgon?
Du ska se att det går lika fint denna gång Hilda! Skönt att veta när det sker så att allt praktiskt kan ordnas på ett planerat sätt!
Är så nyfiken på hur det går för er Frallanz o Kelsson
Jobbigt med den personalbrist som finns på många ställen, inget ställe man önskar stressade människor med lite tid om kring sig!
Här blev det tvärlugnt igen, sov t.o.m. hyfsat bra i natt så jag funderar på att åka o jobba... Maken vill dock inte att jag gör det så kanske tar jag semester ändå :-/
Åh, vad roligt Kelsson, grattis!!! Äntligen har du honom på utsidan!
Nu gör det ONT!! när värkarna kommer 3-12 min i mellan. Mer o mer slempropp. Nu är det väl iaf på gång! Packar i ordning dotterns grejor o hundarnas grejor igen.
Kontaktar nog oxå barnvakten... iaf förvarnar