Jamtlandstaus skrev 2015-07-06 02:56:29 följande:
Hur gick det med amningen om du var borta i två dygn??
Tycker det känns lite oroande bara de timmarna(?) som jag kommer vara borta för själva operationen, brösten är ju sprängfulla efter bara tre timmar...
Å hur ont hade du efteråt i magen, gjorde du titthål eller öppen kirurgi?
Tusen oroliga funderingar har jag.
Jag helammade inte då, när hon va 2 veckor började vi ge ersättning, för det bara sinade. Så efter op så fanns de typ noll mjölk kvar, behövde inte använda amningsinlägg alls på de 2 dagar jag låg borta.
Det var titthål, va lite mör i magen, men inte alls så farligt som jag trott. Mest ont i axlarna, då dom blåser upp magen med koldioxid (tror jag det är) och då kan de göra ont i axlarna några dagar efter det. Fick sova sittandes 2a natten efter op. Hemskt, trodde man skulle ha den smärtan i magen ;)
Tror det kommer gå jätte bra för dig. Blir det titthål?
Jamtlandstaus skrev 2015-07-06 03:02:00 följande:
Annars går här jättebra, hon är helt perfekt! Hon sover hyfsat, äter var 2,5-3 h. Amningen fungerar finfint, inga sår eller ömma bröstvårtor som tiden med storasyster. (y)
Nu är hon drygt två veckor o har nått samma storlek som storasyster hade när hon föddes; 3,5kg <3 Lilla plutt
Inget namn ännu...
Skönt att amningen fungerar! Dagarna ser ungefär lika ut här hemma, som hos er. Mat varannan timme dock, då Melker (vi har äntligen kommit på ett namn, efter 2 veckor, hehe) gick ner i vikt hela första 2 veckorna, så fick börja med ersättning, så nu kombinerar vi både lite amning o lite ersättning, dock sinar bröstmjölken denna gång också :( Så himla tråkigt! Har gått superbra med amningen denna gång, men nää då får han inte tillräckligt istället.
Vilken liten tös :) Här är lillebror lika stor som storasyster va när hon var 1,5 månad haha