Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Jag åkte hem från jobbet tidigare idag då sammandragningarna kommit regelbundet 8-10 min mellan, lite för länge.

Har iofs haft mina snickarbyxor på mig idag som har en tendens att reta igång sammandragningar men bäst att vara på säkra sidan då det aldrig varit så här regelbunden o ihärdigt förut

Nu efter en dusch o med mysbyxorna på, vilandes i sängen så har det lugnat ner sig. Kanske kan lite lugn o ro en stund göra susen...

Tänkte just när jag stod där i duschen att det nu inte är så långt kvar av att vara gravid, sista gången, slutet av en era...blev mixade känslor verkligen!!

• Jamtlandstaus

Vincere; jag har kontorsarbete som verksamhetssamordnare så inget riskfyllt arbete. Mina tidigare graviditeter har jag tagit semester 1månad innan BF men denna gång är jag den enda med inkomst i familjen o känner att jag behöver jobba så länge det går...

Hilda07; låter som att du har haft det jobbigt! Jag kände mig sänkt med 114 i Hb o avundas dig verkligen inte! Men trots mitt nu bra Hb så orkar jag ändå inte fysiskt att gå ut med hundarna, så det är helt förståeligt att du inte orkar. Låter även som om du blivit väldigt dåligt bemött o när du får kraften åter tycker jag att du skall ge din BM feedback som heter duga!! Känns som om hon inte riktigt haft kompetens att mäta ditt SF-mått lika varje gång... För inte kan det vara korrekt när det pendlar så som det gjort o hon ändå påstår att du följer din kurva... Kanske finns ngn annan BM du kan få ett andra utlåtande av gällande ditt järnvärde o intravenöst dropp?

Kelsson; Förstår att det bara var jobbiga besked du fick!! Även om det mitt i bedrövelsen var positivt att allt ändå "var bra"... Du fick inga tips vad som kunde underlätta något för dig?

• Jamtlandstaus

Hilda; Google är bra ibland men kan ju verkligen skrämma upp en ibland! Tror bara att de skulle göra det absolut nödvändiga o då isf under noggrann övervakning... Kanske tidigare snitt blir aktuellt ifall allergirisken för dig är hög? Säkert en dum fråga, men har du provat att dricka järntillskott ex Blutsaft? De ska ju vara lättare för kroppen att ta upp än tabletter... Eller kanske är dina depåer för tömda för att kunna ta upp...

Vincere; låter urjobbigt med bihålorna o väcker otrevliga minnen :-/ Inte så mycket man själv kan göra än det du gör... Högt under huvudet, nässpray, Alvedon, svalt i rummet. Hoppas verkligen att det lättar för dig!! Annars får du söka läkare som kan skriva ut penicillin om du tål det!

Själv har jag blivit väckt o då jag är världens sämsta på att somna om så ligger jag nu här o blinkar *morr* Självklart vaknar bebis i magen o hela kroppen oxå vilket inte gör det lättare att somna om... :-/ Så nu blir det väl att ligga o surfa på mobilen några timmar o känna förvärkarna komma o gå... å va jättetrött i morgon... :-P

• Jamtlandstaus

Ja, vad bra att du fått penicillin, nu kommer det snart kännas bättre, vincere!

Undrar annars om det är något på gång eller om det bara är förvärkar... Har sedan dryga timmen eskalerande kännbara värkar/sammandragningar, konstant "mensvärk" obetydligt svårare att resa mig o sitta o gå då det känns som bebis sjunkit ner i bäckenet...
    BM sa att det kunde vara lite svårt att veta om förlossning startat med nr 3...
    Ska nog prova en varm dusch. Känner inte riktigt mig utsövd för en FL...

• Jamtlandstaus

Dom här falsklarmen blir mer o mer smärtsamma! Jag tog en lång varm dusch o "tvingade" mig till att sova o det funkade Bebbi fortfarande på insidan.
    Det positiva i kråksången är väl att mycket blir mer o mer förberett för vi får en knuff varje falsklarm att packa bebbi-väska, förbereda mamman, förbereda blivande storasyster osv.

Gasellen; var glad att du har all den där energin o en kropp som fortfarande vill!! Jag är en av renoverarna men jag har tvingats ge upp. Jag får acceptera att bebbi kommer till en byggarbetsplats :-/ Men hon överlever nog det oxå.
    Idag hoppas jag hällregnet har slutat så att vi kan vara ute lite, kontorsjobb på veckorna ger inte mycket frisk luft i näsan!

• Jamtlandstaus

emftb, har du samma pappa till nr1 o nr2 så är det väl ganska troligt att du mycket snart har bebis ute!
    Själv fick jag 1:a 8dgr över tiden o 2:a 7dgr före. Dock olika pappor. 3:an nu är det samma pappa till som 2:an så det finns väl risk att det blir en vecka innan... å andra sidan får man ju höra om luriga 3:an hela tiden. Tycker det är lite jobbigt med ovissheten o skulle nog gärna veta! Vaddå kontrollbehov...
    Inte sett till någon slempropp dock o magen ser inte ut att ha sjunkit nämnvärt (även om hon känns mycket längre ner i bäckenet). Dock har näsan blivit bredare men det är ju som slemmisen; ingen exakt vetenskap
    Läste i någon tråd att en kvinna medvetet krystat hårt o på så sätt gjort så att vattnet gått...vid 2 barn... Jag kan säga att jag tar det väldigt piano på toa...haha

• Jamtlandstaus

Här görs inga försök att få ut bebis tidigare, tvärtom! Känns som om jag är den första i världshistorien som inte vill ha bebis ut tidigare Fast jag vill gärna veta när hon kommer!!

Kelsson hur menar du att jag ligger före, du har ju BF 17:e o jag 20:e

Hallonbladste har jag hört skall var förlossningsstimulerande men vet inte hur länge innan man skall ha börjat med det... Prova dock inte Ricinolja, det gjorde jag med min första!! Kan inte rekommendera rallybaja med magkramp som höggravid!!!

Hoppas färdknäppen var trevlig, här vågas det inte fullt ut med det då vi inte vågar trigga igång något...

• Jamtlandstaus
    BF Gravid
    11 Juni Staffelove,  planerat snitt, (BF 25/6), pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka  
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka  
    13 Juni Vincere, 3:e barnet, flicka 
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?  
    16 Juni Gasellen87, 2:a barnet, ?  
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke  
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke  
    18 Juni Hilda07 (planerat snitt) 
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka  
    20 Juni Huldran, 3:e barnet  
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ?
    26 Juni  Whizzer,  2:a barnet, flicka
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka 
    Födda   Baby
    19 Maj (BF 12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA
    27 Maj (BF 2 Juni) Malin921, 2:a barnet, POJKE  
    2 Juni (BF 7 Juni) billies, 2:a barnet, pojke 
  • Jamtlandstaus

Vi har ett par namn som vi tycker är fina men vi väntar på att se vad hon ser ut att heta. Storasysters namn fanns inte ens med på våra listor utan kom till efter hon var född Så nu väntar vi!

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015