Inlägg från: Gasellen87 |Visa alla inlägg
  • Gasellen87

Vi med BF Juni 2015

Stort grattis Malin921 till pojken!! :)

Hur ofta går ni till bm? Jag skulle gått idag men tiden vart ändrad för bm va sjuk och nu har jag tid först på tisdag, 1 vecka innan bf, var i v 35+2 sist, kommer vara i v 38+6 på tisdag.. Sen har jag en tid bokad i v 41+1. Skulle gärna vilja ha en hinnsvepning tidigare än 41.. Tror inte jag kommer ha fått innan 41+1 men vill gärna ha lite hjälp på traven. Verkar va så olika i olika landsting. Sist fick jag en i v 41+0 och två dagar senare va hon ute.

Jag har också haft en kass natt, vart uppe säkert 7-8 grr på toa och sen inte kunnat somna om, för att vakna vid 06 trots att dottern sover..ah!

Olivia 13/4-13, bf älskade lilla mini 16/6
  • Gasellen87

Va många av er som verkar ha de tufft med graviditeten och med sjukdomar :( Hoppas på¨friskhet och bebisar snart!!

Själv har jag också åkt på e förkylning, snorig och hosta plus heshet. Men mår ändå ganska bra. Har massor av energi trots tt jag sover som en kratta, igår vr vi och hämtade mer virke till altanen, skruvade trall, klippte gräsmattan, tvättade och städade hela huset. Hade lite ont i ljumskar och höfter sen men inte så farligt ändå så kände mig nöjd.

Vi har även fått in nya fönster på hela huset och som sagt så är altanen snart klar, bara staket och lite trall samt trapp klar. Dock har vi fönster invändigt kvar :/ men har som tur en bra och billig snickare som ska hjälpa oss med det. Jag vill ha klart precis ALLT med huset innan bebis kommer, något som är omöjligt med tanke på att det är 1 vecka till bf på tisdag :P

Det va fler här va som renoverar nu in i det sista?

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
  • Gasellen87

Visst är jag glad över att ha orken kvar. Idag är den dock som bortblåst :/ men lika skönt att ligga lite i soffan med en bra bok och bara plocka lite smått nu när dottern är på förskolan :)

Åh, de börjar verkligen närma sig för alla av oss, spännande!! Är lite avundsjuk på er som har lite känningar, jag känner fortfarande inget alls, bara lite sd och mensvärk. Sen ett tryck neråt mellanåt, men tkr fortfarande att bebis ligger högt så vet inte. Ska till bm imorgon men tror inte bebben har fixerat sig, dottern gjorde inte de förens 3-4 dagar innan hon va ute.

Börjar längta efter bebis nu, har inte gjort de innan alls eftersom detta troligen är min sista graviditet så vill jag liksom hålla fast vid de. Men nu börjar nyfikenheten ta överhand, ska bli så spännande att se vem som gömmer sig därinne :) 

Hur tänker ni kring namn? Har ni bestämt sedan innan eller tar ni det sen?

• Gasellen87

Vincere: Åh va spännande! Snart har du din lilla hos dig!! :)

Vi h knappt pratat om namn, med dottern så passade inget namn ändå. Men tror vi ha samma pojknamn iaf, flicknamn är så svårt att komma överens om, vi har totalt olika smak där. Men tror ju på en pojk s d blir de nog enklare ;)

Vart hos bm idag, sf 34 cm och hjärtljud 145. Hade 37 cm i sf i samma vecka med dottern, så är mindre denna gång :/ Fler som vart så på? Bebis är fortfarande rörlig så känns avlägset att det ens är lite på gång..

• Gasellen87

Vincere: Stort grattis till flickan!! Baby

Fina magar ni har lagt upp, Jag har inga kort på datorn på min mage och via appen funkar de ju inte.

Hur tänker ni er sommaren, med semester och sånt, ni som har fler barn? Ja ni andra med förstås, men tänker främst på er som har lite äldre barn. Planerar ni att åka på något trots att bebis är liten? Jag vet inte hur vi sak göra, nu är ju dottern bara 2 år och bryr sig väll inte direkt, mer jag som mamma som vill att hon ska få uppleva något även denna sommaren.

• Gasellen87
    Kelsson1 skrev 2015-06-11 08:47:20 följande:

Gasellen: Vi har också planerat in en resa till Kolmården (dottern är 3,5 år) men annars försöka ge henne en rolig sommar med små utflykter till lekplatser och mycket utelek (tillsammans med pappa för jag lär sitta fast med amning )

Karro80 skrev 2015-06-11 08:34:29 följande:
    Nu kom ju vår tjej en månad tidigare än vi trott så hon blir ju två månader redan 19/7.

Det vi har planerat är en släktträff på min sida och sedan en resa till Kolmården. Sen har vi inte tänkt så mycket mer. Vår son är ju också 2 så han bryr sig ju som sagt så mycket heller, men det är ju kul att hitta på något. Vi får se om det blir någon mer resa eller hur vi gör. Har i alla fall tänkt försöka göra en hel del utflykter i närheten till att börja med.
    Då tänker ni liknande som oss, vi har också tänkt småutflykter och funderat på Kolmården, tanken va att vi skulle åkt dit i våras, men blev för mycket med all renovering på huset, så kände att d får vänta lite. Man vill ju njuta lite också och inte bara tänka på allt som borde göras hemma ;)

Har skrivit de innan och skriver det igen, jag är så orolig för att inte räcka till. Har redan nu dåligt samvete för dottern och är rädd att jag inte kommer kunna knyta an till de nya barnet utan bara vilja vara med dottern. Jag vet att de säkert kommer gå bra, men hormonerna gör mig tokig. Vill mest gråta idag. Dessutom ska dottern byta förskola efter semestern, ngt jag är emot. Men rent praktiskt så blir det bättre eftersom denna förskolan ligger där vi bor, den hon går på nu ligger 1,5 mil bort. Men det är så underbar personal och dottern trivs verkligen, känns som ännu en grej där jag "sviker" henne.

Någon som känner ngt? Jag känner inget direkt, förutom de vanliga sd och lite mensvärk mellan varven, plus att mina bröst börjat läcka råmjölk nu..

• Gasellen87

Jamtlandsstatus och Kelsson1 tack för stödet! Ibland känns de helt okej men idag bröt jag ihop vid tanken på att hon både ska få syskon och byta förskola. Men jag tänker såhär, att skulle det visa sig att vi absolut inte trivs på det nya så går det ju att byta tillbaka, alltså ställa sig i kö och sen att lillen också går där. Men är nog som ni säger kasnke mest jobbigt för oss vuxna. Jag har svårt med förändringar och spec när jag trivs bra med ngt, som jag verkligen gör med förskolan, både personal, aktiviteter och lokaler. Dessutom kan jag känna att de på den nya fsk mer ser mig som hon som jobbar uppe på skolan än som förälder, vilket jag avskyr!

Annars så är de bf imorgon.. glurp! Jag känner absolut inget alls, mår i princip som jag brukar. Lite sd och lite mensvärk men inget som håller i sig. Vet inte ens om magen har sjunkit..Så har mer eller mindre ställt in mig på att det blir igångsättning och en julibebis istället.

• Gasellen87

Frallanz: Även om du är trött så kommer du fixa förlossningen galant, jag hade knappt sovit något på 1,5 dygn och jag orkade ändå, även om de var jobbigt, kroppen är fenomenal och vet precis hur den ska göra!

Jag har också bf idag, men jag känner absolut inget alls, mår som vanligt och känner att de lika gärna kunde vart 1-2 månader kvar innan bebis är färdig. Känner mig lite småtrött men inte extremt och känner mig inte alls stor. Däremot spökar hormonerna massor här, känner mig gråtmild och ledsen mest hela tiden.

Eller kanske känner ngt, har mensvärk till och från samt ett tryck eller strålningar neråt och då måste jag stanna upp men de går fort över och gör inte spec ont utan mer ett obehag.

Famnen: Jag har inte så rikliga som du verkar ha, men har mkt och ibland känns de som det "rinner till" men det är aldrig något direkt. Men om du känner dig orolig så kontakta förlossningen igen.

• Gasellen87

Grattis till alla nya bebisar!

Spännande att de är på G för många oxå. Jag är på bf +2 idag och inte de minsta känning av att bebis vill komma ut. Känns lite både och faktiskt. Dottern kom på bf +10 så får väll se när denna lilla buse vill titta ut. Är glad om den håller sig till efter helgen.

Frallanz: förstår att du har hemlängtan, men snart snart har ni ju bebis hos er och då kommer allt känns annorlunda. Och du KOMMER att klara det! Jag klarade förlossningen på lustgas och bad, och jag hade värkar i ca 1 dygn, dock bara 4 h och 40 min på förlossningen, hade krystvärkar i 1 h och 20 min men allt gick fint. Visst gör de ont, men man luckas hantera det, de kommer du oxå göra. Du är ju på rätt ställe och de finns ju sätt att lindra smärtan på :)

Emtfb: då är ci iaf två kvar som går över tiden. Känner du ngt än då?

Olivia 13/4-13, bf 16/6-15, älskade lilla mini
  • Gasellen87

Stort grattis till tösen! Skönt de gick fort ändå :) sprack du något eftersom de gick ganska snabbt ändå?

Inatt har jag faktiskt fått lite symtom ändå, vaknat några gånger med mensvärk och har idag mått illa och kännt mig konstig i magen. Men antar de inte är på g iaf. Nu börjar jag faktiskt känna att de snart får hoppa igång.

Hur går de för dig frallanz? Hoppas du bebismyser!

Skönt emtfb att du ia känner ngt.. :)

Olivia 13/4-13, bf 16/6-15 älskade lilla mini
  • Gasellen87

Grattis frallanz och Hilda till era små juveler!!

Frallanz hur känns det med snittet då? Skönt ändå med kloka läkare som tar bra och vettiga beslut.

Jag är på bf +5 idag och känner mig mer och mer besviken faktiskt. De händer i princip inte ett skit.. Trodde ju jag skulle gå över men trodde jag skulle känna ngt iaf. Och alla tjatar, känner du ngt än? Är de på gång? Bl.a. Bl.a., jag orkar inte !! Folk behöver väll inte höra av sigflera gånger varje dag? Folk är så nyfikna!!

Ursäkta gnället men nu är de tungt!

Olivia 13/4-13, bf 16/6-15 älskade lilla mini
  • Gasellen87

Imorgon blir de igångsättning för min del. Är blandade känslor.. Vill helst att de ska vara så naturligt som möjligt. Ni som blivit igångsatta Hur gick de till och hur låg tid tog de? Är ju omföderska, första kom av sig själv. Är så orolig och rädd.. :/ tror ju dock inte jag är så långt gången som ul säger för de är omöjligt att få ihop.. Men men, ut ska ungen nu iaf!!

• Gasellen87
    Jamtlandstaus skrev 2015-06-30 17:26:06 följande:

Jag var till gyn idag för koll varför jag har ont o koll på cystan. Först trodde dom att cystan var borta och började letande efter andra orsaker till smärtan då den satt lite för högt upp. Dom hittade då cystan med utanpåliggande UL, den hade fördubblats i storlek o sträckte sig hela vägen upp till revbensbågen

Så nu blir det skiktröntgen av buken för att se om det finns något mer plus öppen operation inom en månad... Suck, känns inte bra! Jag vill bebismysa bara!!

Fy va jobbigt!! Förstår din känsla, man vill ju bara att allt ska flyta på och vara bra. När dottern föddes och nästan var 3 veckor fick jag åka ambulans in och skrapas då jag började störtblöda plötsligt. En bit av moderkakan satt kvar. Var inte roligt men ändå okej eftersom jag bara var borta några timmar. Är de lång rehab och så? Kan du ha med bebis på sjukhuset innan och efter op?
  • Gasellen87

Igår kl 17.36 föddes vår son, 4075 gram och 52 cm. De satte ballong vid 8.45 och jag fick lite molvärk, vid 12 hade jag mer som förvärkar, 15.00 ramlade den ut, 15.15 tog de hinnorna och vid 15.45 hade jag ont så jag fick lustgas. Ca 17.00 va jag öppen 7 cm, 17.36 var han ute. De han med nöd och näppe ta emot honom eftersom de inte trodde på mig när jag skrek att bebisen kommer.. Han mår fin fint, och kanske va de tur att de blev igångsättning med tanke på de snabba förloppet ????

• Gasellen87
    luciddreaming skrev 2015-07-02 06:52:04 följande:

Nu har jag en fin son i famnen. Han kom med akut kejsarsnitt tidigt den 1a juli efter många dagar med värkar och en helvetes jobbig försök till naturlig förlossning. Men nu är han här äntligen

Stort grattis till pojken! Skönt allt fick ett lyckligt slut trots allt! Och att du läker fint nu!
  • Gasellen87

Bara jag som känner mig så ledsen. Saknar min gravidmage, saknar sparkarna, saknar spänningen om vem som fanns där inne. Jag längtar så efter att få vara gravid igen. Vet dock inte om de kommer att hända, vilket gör att jag blir ännu mer ledsen. Sambon verkar inte så sugen på en trea :/

Älskar verkligen min son men just nu känns allt så tråkigt, vardag liksom.. Från att i nio månader haft så mkt spänning och förväntan. Jag vet jag låter gnällig och otacksam. Som sagt så älskar jag min son och älskar att få ha honom hos mig men vill ändå uppleva allt om och om igen.

Älskade barn, Olivia 13/4-13 och Colin 1/7-15
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015