Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Kelsson1 skrev 2015-06-02 08:50:48 följande:
    Jamtlandstaus: Man behöver inte gå via gamla familjeliv för att hitta din tråd smile1.gif
    O hoppas att killen här är bara 6 dagar bort smile1.gif även om det är tidigt, är så pass less på graviditeten nu, VILL HA BEBIS o inte illamående!

Nejdå, man behöver inte gå via gamla FL, det var bara en service med länken
    Hoppas oxå du får snart!!
    Famnen skrev 2015-06-02 11:37:46 följande:
    Hej på er!

Nu har vi varit på koll och som vi jublade när vi fick se att bebis nu ligger med huvudet nedåt. Glad Jag var helt inställd på vändningsförsök men den slutade vara en envising och har nu även fixerat sig sa BM. Så på tal om sjunkande magar så har min sjunkit ner. Har exakt 3 veckor kvar till nedkomst men hoppas att det blir lite tidigare, man längtar så sjukt mycket. 

Jag har inte varit inne på några dagar och hade hoppats på att läsa att någon av er alla tappra tjejer skulle fått er belöning. 
    Oj, vad skönt att hen vänt sig!!

Själv känner jag mig oxå less; det gör ont, det är svårt att sova, jag är arg och sur MEN har samtidigt sååå mycket att göra på jobbet i hemmet .
    Jag behöver mer tid och ork på dygnet!! Skrikandes
    I morgon är min lediga dag, det är så skönt att kunna vila när som men oxå så frustrerande då jag inte orkar allt jag skulle behöva! Min man har inte alls det tempo i livet som jag har (som jag nu inte kan hålla...)...
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-06-02 15:57:24 följande:
    Jamtlandstaus: Har inte heller ork, sover bara hela dagarna. Låter dock som du har väldigt mycket ork järmfört med mig smile1.gif

Ja jag har nog mer ork, känner verkligen för dig som är så utpumpad!!
    Jag önskar bara att jag kunde göra MER och fortare... Obestämd
  • Jamtlandstaus
    emtfb skrev 2015-06-02 21:12:50 följande:

Grattis! 

Stort grattis!! Då blev det en liten majbebis till i Junigruppen

Blev det en bra förlossning, flyter allting på nu, hur länge var ni kvar på BB?
  • Jamtlandstaus
    Jamtlandstaus skrev 2015-06-02 22:55:25 följande:

Stort grattis!! Då blev det en liten majbebis till i Junigruppen

Blev det en bra förlossning, flyter allting på nu, hur länge var ni kvar på BB?

citerade visst fel inlägg Var menat till dig Malin 921
  • Jamtlandstaus
    GravidBF {#emotions_dlg.flower}
    11 Juni Staffelove,  (planerat snitt, BF 25/6), pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka  
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka  
    13 Juni Vincere, 3:e barnet, flicka 
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?  
    16 Juni Gasellen87, 2:a barnet, ?  
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke  
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke  
    18 Juni Hilda07 (planerat snitt)
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ? 
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka  
    20 Juni Huldran, 3:e barnet  
    26 Juni  Whizzer,  2:a barnet, flicka
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka 
    Födda   Baby
    19 Maj (BF12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA
    27 Maj (BF2 Juni) Malin921, 2:a barnet, POJKE  
    2 Juni (BF7 Juni) billies, 2:a barnet, pojke  
  • Jamtlandstaus
    billies skrev 2015-06-03 13:24:59 följande:

Grattis till grabben Malin921! Tyst

Här har det med hänt grejer. Värkarna igår morse höll på allt mellan 8 minuter till att dö helt å sen var de 14 min mellan och ja.. hann sova en hel del iaf! Sen vid 13 tiden blev jag allmänt förvirrad och då började de komma lite starkare värkar och ut mot ryggen och då bestämde jag mig för att det var dags att ringa hem sambon smile2.gif

Åkte in till förlossningen vid 15, hade då 5-6 min mellan värkarna och va öppen 4-5 cm. Hoppade i badet i en 40 minuter kanske för sen tyckte jag värkarna kändes annorlunda å ville helst inte föda i badet haha. 17,05 kom han som en raket med vattnet, ingen var beredd riktigt och min ordinarie barnmorska (den andra var ny och en undersköterska) var inte ens i rummet när han var halvvägs ute. Behövde typ trycka en gång. Inga stygn - FYFAN vilken lättnad! Fasat som tusan för att kissa efteråt.. men hela förlossningen var en dans på rosor. Även att kissa haha.

HUR som helst, det var nån som missförstod mig senast, första grabben kom alltså 5 dar före bf (en tisdag, 17.02)  & lillebror 5 dar före bf (en tisdag, 17,05 smile2.gif ). 3890 g tung & 52 cm lång! Tidig hemgång, så nu är vi bara hemma och myser.. smile1.gifsmile1.gif

Grattis Billies!! {#emotions_dlg.flower} Det gick som på räls kan man säga då, skönt! Skrattande
    Hade ni barnvakt ordnat innan? Hur mottogs lillebror av storebror?
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-06-03 08:53:46 följande:
    Staffelove: Låter väldigt jobbigt, hoppas du slipper fler liknande nätter.
    Själv har jag svårt för att sova på grund av andningen, tungt att andas nu och har dessutom blivit snuvig också!
    Det där med tungt att andas vet jag alldeles för mycket om, inte roligt! Du har inte fått någon astmamedicin utskriven?? Låter som om du behöver det!
    Gasellen87 skrev 2015-06-03 13:15:58 följande:
    Stort grattis Malin921 till pojken!! :)

Hur ofta går ni till bm? Jag skulle gått idag men tiden vart ändrad för bm va sjuk och nu har jag tid först på tisdag, 1 vecka innan bf, var i v 35+2 sist, kommer vara i v 38+6 på tisdag.. Sen har jag en tid bokad i v 41+1. Skulle gärna vilja ha en hinnsvepning tidigare än 41.. Tror inte jag kommer ha fått innan 41+1 men vill gärna ha lite hjälp på traven. Verkar va så olika i olika landsting. Sist fick jag en i v 41+0 och två dagar senare va hon ute.

Jag går till BM var 14:e dag sista månaden. Hinnsvepning tror jag inte ens de gör här... Vet inte om jag skulle vilja heller, har hört alldeles för många som bara får ont och mycket förvärkar men ingen förlossning. Tror inte man kan skynda på en förlossning på annat sätt än medicinsk igångsättning, bebis kommer när den är mogen... men vad vet jag Obestämd
  • Jamtlandstaus

Är hungrig oftare nu, tror kroppen laddar! Har idag äntligen inhandlat amningsinlägg, bindor, babynapp o lite annat smått o gott som kan behövas snart.

Efter att ha haft min lediga dag är sinnet lite lättare o jag kan vara lite lugnare o mer tillåtande till situationen.

Inser att det kaos som råder i hemmet får vara, tror även liten klarar av det. Jobbet kommer jag lämna ofärdigt men det får lösas av de som är kvar, ingen dör jag jobbar ju inte på akuten.

Passar på att säga detta nu så kanske någon påminner mig när jag "oggar" över det nästa gång (efter en stressig dag på jobbet o en sömnlös natt)...

• Jamtlandstaus
    emtfb skrev 2015-06-04 11:37:28 följande:

Okej inget blod, utan det har bara varit gul/grönt, mest som gelé.  Då är det säkert den då, inte för att det behöver betyda att något är på g, känns som det är många som har den går i omgångar -luring där 

Men spännande!!
  • Jamtlandstaus

Trist, verkligen!! Astmamedicin då?

Kelsson1 skrev 2015-06-04 14:57:51 följande:

Ingen hinnsvepning eller igångsätting för mig . Ny läkartid om en vecka, får se om jag då får träffa en vettigare läkare som vill hjälpa mig då....

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015