• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Karro80 skrev 2015-05-18 21:50:03 följande:

Nya bud här! Åkte in på koll i kväll för rörelserna kändes annorlunda. Då visar det sig att bebisen ligger åt fel håll, vilket de måste missat både på mvc och igår när vi var här. Så nu blir det planerat kejsarsnitt i stället och jag blir inlagd i väntan på det. Tvära kast kan man lugnt säga! Har väl hunnit landa lite i det nu, men omtumlande. Mest jobbigt nu känns att vara i från sonen så länge eftersom det kan ändå kan dröja till slutet av veckan innan det blir dags och sen får jag väl vara kvar lite extra efter väder blir stor omställning för honom att först vara utan mamma länge, förutom lite besök, och sen kommer mamma hem med en bebis.

Oj, hur har dom missat det? Konstigt. Men då hoppas vi att du slipper vänta så länge, förstår att det känns jobbigt att vara ifrån sonen, men som dom andra skriver, han kommer klara det galant Glad Och kommer vara superstolt när du kommer hem med bebisen o han får bli storebror Skrattande
  • emtfb
    Karro80 skrev 2015-05-20 08:08:24 följande:

Nu är hon här vår lilla Tilda! Hon föddes med kejsarsnitt igår em i v.36+3. Hon vägde 3660 g och var 50 cm lång, så ingen liten bebis trots att hon var tidig. Allt gick bra! Jag mår helt ok även om jag inte varit uppe så mkt än och hon mår bra. Så nu ligger det en liten tjej här och snuttar för fullt! Omtumlande, lite overkligt men alldeles underbart!

Stort grattis, vad underbart! Skrattande{#emotions_dlg.flower}

• emtfb

Måste bara fråga, ni skriver att ni ska ha med blodgrupperingar o förlossningsbrev till förlossningen, står inte sånt i er journal? Glad
    Här (Uppsala) behöver jag inte ta med mig nånting, utan bara saker till mig o bebisen.

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-20 14:08:02 följande:

emtfb & Vincere: Här följer blodgruppering inte med journalen till förlossningen utan den måste man ta med själv.

konstigt, borde ju va enklast för alla att ha den i journalen. 
    Staffelove skrev 2015-05-20 14:17:30 följande:

Vad har ni för SF mått i vecka 35 mitt låg på 31 och sviktade under kurvan blir ju orolig och min Bm va fundersam men hon sa i inget specielt om det mer att det vi borde mäta magen igen om två veckor, jag kan ju tycka lite nonchalant borde inte ett TUL vara bra?

Hur har dina sfmått gått upp då? Det har inte stannat upp eller? Ja känner du dig orolig så ring o begär att du får ett tul. 

Mitt låg på 37 i v.35+5. Flört Jag ligger alltså över de övre sträcket.

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-05-21 09:14:44 följande:

Ego: ingen äggvita och bt hade lite högre nivå igår men utom fara för hf. Bm tyckte de va konstigt för "alla" tecken tyder på de. Men det är mycket annat i livet nu som kan påverka mig så det känns gott att slippa hf!

SF 35 i v 37. Minns inte blodvärdena :/

Vi har fixat med bebisens rum och så de känns skönt. Lite tråkigt ser de ut när vi inte satt något på väggarna än men det vill jag inte göra förän jag vet vem som ska bo där inne ;)

Tak renovering startar på måndag! ÄNTLIGEN! :D

Skönt att det inte är någon fara för hf! Glad 

Tänk så kul att sen få inreda påriktigt Skrattande & gött med taket!! Bättre sent än aldrig. Hur löste sig det med allt? Var det dolda fel eller hur blev det? 

• emtfb
    billies skrev 2015-05-22 17:42:06 följande:

Insåg idag att vår lille grabb är beräknad näst nästa vecka?! Herregud vad nära! Så nu jävlar tog jag tag å köpte de sista sakerna till BB väskan haha. Riskudde eller något värmande att kunna lägga vid rygg/mage är en bra idé! Har för mig att förlossningen här sålde om man inte hade med sig egen.. Men min hjälpte verkligen i slutet sist så den har jag fått med mig denna gången med

Ja o vår lilla tjej om 3 veckor!! Skrattande Tiden går så sjukt fort!

Åh smart, jag ska packa ner vetekudden nu direkt! Annars så blev min väska färdigpackad igår, känns skönt. Glad Ska bara försöka komma ihåg babynestet också, sen när det är dags. Flört

• emtfb
    Gasellen87 skrev 2015-05-24 13:33:47 följande:

Hur tänker ni kring kläder till bebis? Vad ska man satsa på för något? har en dotter född i april ju, så då var de långärmat och tunnare overaller.. Men hur tänker ni? Vad tar ni med i bb-väskan till bebis?

Har svårt att fatta att det bara är lite drygt 3 veckor till bf!! <3

Har packat 3 bodys (2 långärmade & 1 kortärmad) o 2 byxor, en kofta, 2 tunna mössor, 2 strumpor, en onepiece & 2 filtar :) Haha packat för en hel vecka ser de ut som ;) Men de är ju olika storlekar också ;) 
  • emtfb

Åh tack för tipset, låter ju jätte bra när storasyster också blir uppmärksammad när vi kommer hem, så nu får vi fixa en present till henne :) 

Igår o idag så har jag haft huvudvärk, svullnat nå enormt i fötter & händer & känt mig lite halv mossig i kroppen. Ringde bm som gav mig en tid idag kl 13, ska kolla upp så det inte är havandeskapsförgiftning. Hade ju det med dottern på slutet. Tror nog inte att det är något, men skönt att kollas upp ordentligt.

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-26 13:59:09 följande:

Karro80: Kul att höra från dig
    Skönt att allt börjat bra.
    Lilla skruttan som inte vill sova på natten , hoppas du får det vänt snart.
    Bra tips med vattenflaska, ska nog packa ner en

emtfb: Håller tummarna att du slipper HF!

Frallanz: Skönt att någon har energi

Ego: Tror att jag lyckats inhandla det sista till BB-väskan nu, köpte 4-pack filtar att ta med, var mysigt att ha till dottern också och linda henne lite när hon föddes så vill ha egna till bebis. Nu använder dottern en av filtarna till sina dockor, resten har jag sparat undan till henne
    Nu vila!

Ingen fara för hf ännu iaf Skrattande Blodtrycket låg på samma som vanligt & ingen protein i urinen, ska tillbaka på extrakoll nästa vecka. 
  • emtfb
    Famnen skrev 2015-05-27 08:23:18 följande:

Hej igen på er! 

Dålig på att uppdatera.Flört

Jag läser era kommentarer iaf och tycker att man ska ge syskonet en present när nya familjemedlemmen kommer hem.Glad 

Har två frågor till er. Är det någon annan som går och tänker och är orolig att barnet inte ska leva enda fram till BF? Jag har fått så himla dåliga tankar sista veckan så, så fort inte bebis rör sig så tror jag att det är något fel. Jag har varit väldigt lugn hela graviditeten fram tills för en vecka sen.
    Sedan har rackar´n i magen vänt på sig och ligger för tillfället med fötterna ned. Jag hoppas att den vänder på sig denna vecka så jag slipper vändningsförsök. Någon som har varit med om det, vändningsförsök alltså?Glad

Jag har också dom tankarna, har tänkt så lite hela tiden sen jag kände första sparken. 
    Jag har inte känt bebis så mycket alls, samma med dottern, henne kände man inte heller så mycket. Så det är jätte jobbigt! Hade varit skönt att känna hårda o solklara buffar/sparkar. Oftast får jag lägga händerna eller trycka på magen liksom, för att känna. 

Åh envis rackare, hoppas bebisen vänder på sig. :)

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015