Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Kelsson1 skrev 2015-05-28 13:47:04 följande:
    För gravida räknas det som normalt om du har Hb mellan 110-140, när man inte är gravid är det normala för kvinnor 121-151. Så lägre värden när man är gravid smile1.gif
    Jag har fått en läkartid till nästa torsdag får se vad som sägs då...

Förstår att de måste dra gränsen någonstans men 111 är två enheter från för lågt...
    Själv var jag däckad på 114 Flört och märker stor skillnad på 120
  • Jamtlandstaus

Nedrans vad ont jag fått i sittbenen speciellt sedan ca en vecka! Någon som har något bra tips eller är det så här resten av tiden nu? Vid varje steg kommer som en stöt av smärta...

• Jamtlandstaus

Håller med har oxå försökt skriva via appen men det har inte funkat, är tvungen att gå in via Safari *morr*, även datorn krånghlade då den hela tiden loggade ut mig (använder gamla sajten ff då nya är ännu värre)!

Letade upp min anteckningar från dottern 2012, min slempropp gick först dagen innan förlossningen, magen började tömma sig 6dagar innan, hon sjönk ner även då, tilltagande mensvärk o väldigt tryck av hennes huvud 2 dagar innan... Vi får se hur det blir denna gång...

• Jamtlandstaus

Vi saknar någon/några på listan väl? Whizzer? Någon fler? ...om ni vill förstås! BF-lista 2 Juni Malin921, 2:a barnet, ? 7 Juni, billies, 2:a barnet, pojke 11 Juni Staffelove, (planerat snitt, BF 25/6), pojke 12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka 13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka 13 Juni Vincere, 3:e barnet, flicka 14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,? 16 Juni Gasellen87, 2:a barnet, ? 16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke 17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke 23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ? 20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka 20 Juni Huldran, 3:e barnet 28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka Födda 19 Maj (BF12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA

• Jamtlandstaus

Ånej vad knäppt det blev... Från mobil (även webb-läge Safari) är familjeliv kass! Får ordna det sedan vid en dator... *morr* Jag som inte kunde sova tänkte jag kunde roa mig här...

• Jamtlandstaus
    Gravid BF {#emotions_dlg.flower}
    2 Juni Malin921, 2:a barnet, ?  
    7 Juni, billies, 2:a barnet, pojke  
    11 Juni Staffelove,  (planerat snitt, BF 25/6), pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka  
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka  
    13 Juni Vincere, 3:e barnet, flicka 
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?  
    16 Juni Gasellen87, 2:a barnet, ?  
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke  
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke  
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ? 
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka  
    20 Juni Huldran, 3:e barnet  
    26 Juni  Whizzer,  2:a barnet, flicka
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka 
    Födda   Baby
    19 Maj (BF12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-06-01 13:59:48 följande:
    Visst har vi diskuterat fallande magar tidigare?
    Hur var det, har magen sjunkit för någon annan?
    Hur länge innan förlossning?
    Min mage har sjunkit drastiskt från igår till idag men inga andra "symptom". Så får väl anta att det ändå är ett par veckor bort än för mig smile4.gif

Min mage sjönk 6 dgr innan förra. Denna gång har fler sagt att magen sjunkit men BM säger att den inte har det. jag tror bara gravitationen gör magen lite mer hängig denna 3:e gång Skrattande
  • Jamtlandstaus
    billies skrev 2015-06-02 07:50:44 följande:
    Så himla roligt hur det börjar dra ihop sig för de flesta här inne! Tyst Nej sammandragningarna avtog samma dag men sen sent igår kväll har jag haft värkar, hyfsat regelbundna men med lång tid mellan, som kortast 8 minuter mellan för att efter ett gäng värkar gå mer tid mellan. Sist startade förlossningen med vattenavgång 5 dagar innan bf (som idag dååå) så att den ska starta såhär med värkar är jag lite ovan med! Om det är nu det har startat vill säga.. återstår väl att se! Samlar massa kraft och andas igenom värkarna, får se hur länge man klarar att hålla sig hemma. Sist fick jag inte härda ut de mesta hemma iom vattenavgång utan fick åka in på kontroll å sen blev jag kvar för att blodtrycket var lite för högt. Kom dock igång själv fort efter det. 

vääääärkpaus!.....

på tal om sjunkande magar, det var väl också i samband med fixering typ 3-4 veckor sen men nästan ännu mer senaste 1,5 veckan ungefär.. känns verkligen som att man släpar magen på marken haha. Hans sparkar är dessutom inte nådiga, riktigt obehagliga, hade inte moderkakan i bakvägg sist utan den tog väl lite av de värsta smällarna kanske för jäklar vad det känns ibland Förvånad jaja, han hojtar att han lever mellan värkarna iaf, det är ju tur Glad Önskar alla stort lycka till när det väl sätter igång, hoppas att vi inte får vänta allt för länge! 
    Jag tror ditt startat nu men hoppas att du inte behöver gå 5dgr innan han är ute denna gång!!
  • Jamtlandstaus
    Frallanz skrev 2015-06-01 23:03:51 följande:
    Hej på er!

Min app har kraschat totalt, började med att jag inte kunde skriva inlägg och nu stänger min telefon ner appen såfort jag ska göra ett inlägg. Får se om dem fixar felet eller om man helt enkelt rår hålla sig till datorn :)
    Staffelove skrev 2015-06-02 05:54:27 följande:
    Hej tjejer FL appen strulat för mig med, nu är det äntligen Juni och nu är det bara 10 dagar kvar tills mitt planerade snitt börjar bli nervös men längtar efter Lilleman. Sover dåligt på nätterna mycket samandragningar och värk. Hur går det för Er Vincere och Billies?

Jag blir galen på familjeliv.se ingnorans när det gäller teknik!! Appen är inte uppdaterad sedan 2013...Skrikandes
    Jag startade en tråd för att bilda opinion, sprid gärna den i andra trådar...kanske kan man påverka om man är mer på...men det verkar inte vara många som hittar till den...eller så har de bara mobilen att surfa på...Foten i munnen
    http://gamla.familjeliv.se/Forum-20-163/m75367693.html här är länken till tråden i alla fall.
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015