• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Jamtlandstaus skrev 2015-04-30 16:02:29 följande:

Jag var oxå till BM idag 32+4; SF 32. Lilltjejen ligger på sniskan men har huvudet nedåt. Står kvar på samma vikt som för 2v sedan o har samma låga blodtryck...så allt är väl lugnt Ny koll om 2v

Vilket litet sfmått, om man jämför med mitt :P Fast iofs så går jag ju in i v.35 imorrn o sf måttet ligger på 35, så det är typ lika som förra gången med dottern. 

Hur låg ditt sf vid förra graviditeten? 
    Skönt med lågt blodtryck. Jag har vanligtvis 105/60, men nu är det 120/80 & har legat så hela graviditeten. Så det är positivt att de inte höjts, har inte lust att ligga inne 6 dagar efter fl pga mitt blodtryck, igen. 

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-01 16:23:02 följande:
    Tror inte att det är så litet. Jag följer min kurva som ligger precis över mittenstrecket. Minns inte vad jag hade med dottern o hittar inga gamla appar med måtten inskrivna men jag ser nog ungefär lika ut som förra om jag tittar på bilder...förutom att magen hänger ner lite mer... den obarmhärtiga tyngdlagen smile5.gif

120/80 är ett jättebra tryck! Jag ligger på 105/60 o till min längd (176cm) är det lite i lägsta laget tycker jag. Har aldrig svimmat men ser ganska lätt stjärnor när jag reser eller böjer mig lite hastigt.
    Tyckte mest de va litet om man jämförde med mitt ;)

Okej ungefär samma som mig, jag är dock 174 lång. :P okej ja de gäller ju att tänka sig för om man har lågt blodtryck. Det svartnade engång för mina ögon o "typ" svimmade förra graviditeten.. Tur jag precis satt mig ner när de skedde. Eller blodtrycksfall kanske? Otäckt var det iaf!
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-01 16:09:47 följande:

emtfb: Jag skulle som sagt kunna tänka mig att ligga på BB igen efter förlossningen smile1.gif var lite lyxigt att inte behöva göra annat än amma men klart det var lite jobbigt att inte kunna få sova när de skulle mäta blodtryck hela tiden.

Okej men det är ju skönt att du känner så. Ja precis, så kände jag med. Man blev liksom störd hela tiden för att dom skulle kolla blodtrycket.
  • emtfb
    Karro80 skrev 2015-05-01 22:21:52 följande:

Hur går det för er med namn?

När vi fick sonen hade vi ett favoritnamn för kille och ett för tjej och så ett extra av varje. De kom vi lätt överens om. Nu blev det ju en kille sist och han fick vårt favoritnamn då. Så extra namnet för kille finns kvar, Melker, men nu är nog mannen mer inne på det än jag. Gillar det men blir tveksam ibland. Har fastnat för Elmer senaste dagarna men nu när jag tog upp det med mannen var det inte direkt något han gillade. Och det han gillar är inte jag så förtjust i... Svårt det där!

Tjejnamn har vi kvar samma som sist.

Full fart i magen här nu!

Namn tycker jag är så sjukt svårt!

Vi hade 4 namn på dottern sist, dock blev de inte ett utav dom ;) utan efter 6 dagar så fick hon ett helt annat namn, Melissa.

Melker gillar jag skarpt! Skulle vi få en pojke så ligger de högt upp. :)

Vad har ni för tjejnamn? :)

Jag gillar Svea & Signe.
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-03 10:10:03 följande:

Fina namn ni har. Tjejnamn hade vi inga problem med att få fram en lista på men även förra gången hade vi problem med att hitta något killnamn vi gillade. Så vår stackars lilla pojke lär bli namnlös smile4.gif

Pojknamn är sjukt svårt! Men tror nog ni hittar på något fint till honom :) vad gillar ni för sorts namn?
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-04 09:31:48 följande:

emtfb: Problemet för oss är att namnet måste passa både på finska och svenska. Eller kan säga att vi väldigt gärna tar ett finskt namn eftersom det är det språket barnen kommer att ha som modersmål. Namnet vi fastnat för som syrran också vill ha är Niilo så får som sagt hålla tummarna att syrrans man inte vill ha det namnet.

Okej då är jag med. Är ni båda finnar? 
    Är dock jätte kass på finska namn, så har tyvärr inge tips ;) Jobbigt när båda vill ha samma namn, hoppas dom inte vill ha det. :)

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-05-06 10:37:23 följande:

här är inte ett namn klart :( vi hittar inget som vi gillar som inte finns i släkten eller bland vännerna eller så blir de fel tillsammans med dotterns namn.. Så vi får se. Förra gången hade vi pojknamn klart från v 15 medan flicknamn inte kom förän 2 veckor innan dottern.

Vi va hos bm i måndags och bebisen är fixerad och står mycket djupt. Bm sa att eftersom den står så djupt så är de nog nästan ingen livmodertapp kvar. Så vi hoppas på bebis snart ;)

Fick en babyshower i måndags också! Massor av goa vänner och familj och massor av fina paket!

Hur är de i era bekantskapskretsar med babyshower? Någon som fått en eller misstänker att ni får?

Hej! Ska du börja hänga med oss nu den sista tiden? :) kul med flera! Vart i landet bor du?
    Åh vad roligt med en babyshower! Dock är det inte så många i min bekantskap som är mycket för sånt, tyvärr Tungan ute Så här blir det nog ingen. Berätta, vad fick du o vad gjorde ni? Skrattande

Men åh, hoppas ni slipper vänta & att bebis kommer snart. Glad 
  • emtfb

Kan vi få, som är kvar, fixa en ny bf-lista? Kan lägga den i ts, så man lättare ser när det är dags för alla Glad

Bf-lista Gravid
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka

• emtfb
    Jamtlandstaus, absolut vi får försöka puffa upp listan istället. Glad

Jag har en släkting som jobbar på neonatal, hon sa det att det är fullproppat där på ackis nu, så jag får knipa om det skulle dra igång nu Tungan ute Annars får jag åka typ 10mil enkel till nästa ställe, eftersom det är fullt. Tycker 5mil enkel är långt.. Så hoppas bebis håller sig inne 2 veckor till iaf Skrattande
  • emtfb

Oj nu är det liv i tråden, roligt!! Skrattande

Ingen mer än jag som är kass i magen? Har varit det senaste veckan varje dag, vågar knappt åka hemifrån. 
    Hjärtklappning o svårt att dra tunga andetag, hoppas bebis sjunker ner lite snart, så man slipper detta. Haha är så less att va gravid, så hon får gärna komma ut nu.

Jag hade inga känningar alls med dottern, utan vattnet gick & sen kom värkarna igång efter typ 10 timmar. 
    Blev sen igångsatt för högt blodtryck o dom visste inte om det kanske kunde va havandeskapsförgiftning? Så från att vattnet gick till att hon var ute tog det 31 timmar. Men kändes som max 5 timmar Tungan ute

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015