• emtfb

Vi med BF Juni 2015

ChiliFrö skrev 2015-04-13 18:25:41 följande:
    Å en sån skulle jag vilja ha! Vart kan man köpa en sån?
    Kelsson1 skrev 2015-04-11 22:19:31 följande:

Tack alla, spydde bara en gång men mår fortfarande illa

Men va skönt! Känner du dig bättre nu? Jag har börjat kräkas en del nu de sista :( hostar och är så lättretad i halsen att jag kräks om jag inte får upp slemmet direkt :/Tycker så synd om er som går upp mycket! Finns inte mycket att trösta sig med kan jag tro :(
    Jamtlandstaus skrev 2015-04-11 21:46:06 följande:

Känner igen mig mycket i det du skriver om hur du känner dig!

Vore det inte för allt som skulle behöva göras här hemma vore det mycket enklare att handskas med.

Tycker magen har vuxit supermycket de senaste två veckorna o den senaste veckan har jag börjat få ont framförallt i bäckenet o i ljumskarna när jag är stilla längre tid, vilket blir tufft när man har ett stillasittande kontorsjobb som jag. Måste även ha en kudde mellan knäna när jag sover o vaknar varje gång jag måste vända mig.

Egentligen skulle jag njuta av denna sista graviditet men jag känner mig mest otålig.

Kan ju inte bära något o knappt böja mig...:-/

Gott att de finns fler "as" än jag! Hur mycket jag än försöker googla och hitta någon som känner likadant så har jag inte hittat någon :/

Har haft flera dagar som varit relativt smärtfria och lugna på sammandragningar men nu sitter jag här ikväll men mycket kraftiga sammandragningar och rejält ont i magen :/ tog Alvedon för ca 1 timme sen. Ska ringa in när dottern somnat tror jag.
    Ringde du in igår?

Jag hade som du, mycket sd o mensvärk. Fick åka in på koll igår kväll. Men allt va jätte bra o tappen hade inte blivit påverkad alls. Skönt!!
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-13 20:07:03 följande:

Så nu är jag heltidssjukskriven till BF, känns otroligt skönt. Tror inte att jag gjorde så mycket nytta på jobbet senaste tiden, mådde illa o var irriterad. Illamåendet håller i sig men bara tanken på att jag slipper stiga upp tidigt på morgonen och stressa iväg någonstans hjälper en hel del. Nu bara försöka lista ut hur man ska tvinga sig själv att äta (som läkaren sa att jag måste göra för att salterna o vätskebalansen i kroppen ska vara bra till förlossningen) är inte det enklaste när all mat ger äckelkänslor smile4.gif

Åh måste kännas jätte skönt o lättande! Ja de är ju supersvårt att äta när man mår så jävla illa. Men typ salta kex? Alltid nånting.. Så svårt att äta nånting, när man vill spy av allt :/
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-14 09:42:45 följande:

emtfb: Skönt att allt såg bra ut.
    Jag tvingar i mig mackor o någon pasta, äter jag något mer svårsmält får jag lida så länge efteråt att det inte är värt det.
    Jag är bara orolig över att inte kunna äta nog nu när sista trimestern är här. Dessutom vet jag att jag har druckit för lite (ursäkta för äcklig detalj) men urinet har varit mörkbrunt . Så igår var jag o köpte ny saft (citron o lime) som smakar friskt o försöker tvinga i mig mer vätska.

Usch vet hur det känns, känns kanske jävligt kasst att höra detta nu -men snart är det över Skrattande Tycker du varit stark som kämpat igenom så många veckor, fyfan. 

Tips till kisseriet, är att dricka tranbärsdryck, förebygger uvi också Glad

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-15 15:10:09 följande:

emtfb: Jag är inte där än att jag kan se slutet, känns så avlägset att behöva stå ut i 10 veckor till. Visst i sammanhanget är det sluttampen men att behöva må illa morgon till kväll känns det som en evighet.

Nej men absolut, jag förstår det. Bit ihop så gott de går bara. Testat ingefära? De ska ju tydligen va dunder bra, men kanske inte i detta läget..
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-24 15:56:09 följande:

Ego: Nu är TUL genomförd och lilla rackaren ligger på +7.7% och hade vänt på sig (han låg med huvudet neråt i tisdags när vi var hos BM). Hoppas bara att han inte blir allt för stor innan förlossning och att han snart har vett att vända på sig och stanna med huvudet neråt.

Hur stort uppskattas det dom? :) håller tummarna för att han vänder på sig pronto! :D

Här hemma har vi legat magsjuka i omgångar sen förra fredagen :( fyfan, andra gången denna graviditet jag är magsjuk. Tur det går över rätt fort.

Ringde in till fl idag, har haft lite små ont i ryggen och typ under naveln, ingen fara men dom trodde det var förvärkar, så skulle de bli värre så får jag ringa igen.

Ingen av er som känner nå liknande? Hoppas inte de är förvärkar, för de är ju ett tag kvar att gå med dom isåfall :/
  • emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-04-26 21:38:11 följande:
    Nej gå du är inte trög ;) magen hänger liksom framåt gå den ligger i mitt knä om jag sitter ner och gav kan knappt ha byxor med någon form av hård kant typ gravidjeans för då trycker det något vansinnigt utan de är mjukisar som gäller ;P men när jag ligger på rygg och bm mäter SF så ramlar livmodern bakåt mot ryggen och därför blir de mindre :)

Här har bebis legat fixerad sen v 28 men nu alldeles nyss kände jag en otroligt läskig känsla och då har den tagit sig loss och snurrar runt i magen :O känns otroligt obehagligt :/

Emtfb : typ samma Som jag hade låter de som fast inte ryggvärk så mycket.. Mest livmoderhalsen och sidorna. Dom sa varken förvärkar eller värkar läkarna men bm som på besöket i veckan att de stor värkar i journalen..

Karro80 gud så mysigt att få börja fixa bebisens rum! Vi har städat ur rummet på alla vardagsrumsmöbler utom akvariet så jag hoppas på att orka en Ullareds tripp snarast och handla lite piff dit :D

Och krya på er alla från magsjuka! Känns drygt att ha de nu i slutet av april!
    Men oj, kan dom ändra på sig? Alltså om do fixerat sig, kan dom lossa fixeringen liksom? Trodde inte jag :P

Nej jag börjar fundera på om de är foglossning jag har, har pratat med min bm också, hon tycker de låter som de.. Men fy så ont de gör. Kan knappt gå, 4e dagen såhär nu.

Hoppas de släpper, vette tusan hur jag ska kunna föda barn om de känns såhär :P
  • emtfb
    Karro80 skrev 2015-04-26 07:41:30 följande:

Här har sonen också haft magsjuka men mannen och jag har klarat oss, hittills i alla fall. Han fick feber igår också. Lite sisådär med sömnen senaste nätterna...

Kunde inte hålla oss igår utan monterade bebisens säng. Hade tänkt hitta på blocket men hittade ett bra erbjudande på nätet till nästan samma pris så slog till på det. Nu kom den i förrgår och i stället för att ha kartongen stående så monterade vi den. Fick möblera om lite för att få till det. Måste göra lite mer mysigt i bebishörnan sen, men har ju tid på oss.

Nä fy, krya på lillgrabben! Jobbigt när de små är sjuka..

Åh så mysigt, vi måste in snart o köpa en säng. Vill helst ha en vagga, men får se hur de blir :)

Har börjat rensa o tvättat bebiskläder nu iaf, tänk så små dom är nykläckta alltså :) man glömmer så fort!
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-27 16:57:44 följande:

ChiliFrö: Blir nog nästa vecka för oss också (om mitt illamående tillåter det)

Emtfb: Vi har vagga men funderar på att köpa bedside crib istället. Skulle vara lite kul att använda vaggan när alla på makens sida sovit i den, inklusive vår dotter...

Åh så avis, vill också åka till Ullared igen! Får bli till hösten istället. :p

Ja men precis, men du kanske kan ha vaggan typ i vardagsrummet eller på någon annan plats? Så får ni användning av den också. Förstår att de är kul när alla sovit i den. Så roligt när saker går i arv :)

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-28 11:44:53 följande:

Emtfb: Vardagsrummet och sovrummet ligger så nära varandra så skulle bara bli lite löjligt men vi får se hur vi gör.

Jamtlandstaus: Undrar också när man ska få tid och energi till att fixa till för bebis, var helt annorlunda inför dottern då orkade man på ett helt annat sätt. Undrar om det är åldern eller att man redan har ett barn och därför inte nojjar så mycket utan tänker att det ordnar sig ändå?

Ja kanske det, men annars går det ju att flytta runt den lite överallt kanske? :)
  • emtfb

Juste, var till bm idag. Hon trodde att mina förvärkar/foglossning var pga att bebisen borra ner sig i bäckenet, för nu senaste 2-3 dagarna, har de inte känts nånting alls. Glad Hoppas att det var så, för det var verkligen inte skönt.

Huvudet lite ruckbart nu bara. Sfmåttet ligger på 35 & jag är i v. 33+6. Ingen fara ännu tyckte bm, bara jag som är nojig. Tungan ute

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015