Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Frallanz skrev 2015-05-15 02:25:38 följande:

Nu ikväll, sen kl 23 har det svidigt i magen och ryggen, som om nåt rivits sönder där inne lan man säga. Det kommer i perioder och håller i sig en kort stund åt gången, denna smärta sitter uppe vid magsäcken och bak mot ryggen. Känns som livmodern svider kan man säga.

Är det någon som känner igen detta?

Det verkligen SVIDER när det krampar. Min sambo tänkte på värkar, men tycker ändå det sitter rär långt upp för stt vara det.

Kram på er

Hur har det gått för dig? Har det lättat?

Kan det kanske komma ifrån magsäcken? Har du någon Novalucol eller motsv så ta det o prova om det hjälper. Magsaften är ju väldigt frätande o brukar just kunna svida. Kanske barnet trycker på magsäcken på något sätt...

Sova med huvudet högre kan oxå hjälpa.
  • Jamtlandstaus

Frallanz skrev 2015-05-15 14:57:41 följande:
    Det är lite lugnare idag, men det känns till o från. Vågar inte äta heller, rädd att det ska göra fasligt ont igen :/ får kanske köpa hem filmjölk eller liknande som är snällt mot magen.
    Klart du behöver äta! Novalucol hittar du på vanliga mataffärer, de kan du knapra på så ofta du behöver, även dess motsvarigheter som Apoteken kan hjälpa dig med att hitta. Låter plågsamt!
    Staffelove skrev 2015-05-15 11:24:50 följande:
    Fick en mini blödning igår väldigt lite med klart röd färg som en fem öring efter toa besök ringde så klart förlossningen och dom sa att det inte var någon fara och jsg skulle ringa tillbaka om det kommer mer eller får mycket sammandragningar. Någon mer som haft så eller var det kan vara? Blev inte direkt lugn efter samtalet då jsg tyckte hon var lite nonchalant.
    Tor du kan vara lugn om ingen mer blödning kommit och den var som en fem-öring, kanske slemproppen som håller på att lossna...
    Gasellen87 skrev 2015-05-15 12:57:43 följande:
    Vad har ni för Järnvärde? Sf-mått och hjärtslag på bebisen? Lite kul att veta :)

Jag var till BM i morse, är i 34+5. Har SF 33, järn 114 o bebis hjärtslag på 148 (väntar en tjej).
  • Jamtlandstaus
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-17 21:27:31 följande:

Låter onekligen som att något är på gång, bra att du håller kontakt med förlossningen! Spännande!

Till Karro
  • Jamtlandstaus
    emtfb skrev 2015-05-17 20:38:14 följande:
    Hade tidigare i veckan (v.35+5), 111 i järnvärde, sfmått låg på 37 ;) Hjärtslag 138. Du då? Glad
    111 i järnvärde, är du inte väldigt trött?? Själv hade jag 114 o jag kände mig helt sänkt!

Jag har nu käkat järnpiller o känner att jag är piggare o färgen tillbaka i ansiktet igen.

Vilken skillnad i SF-mått... Jag är en vecka efter dig men har SF 33...hela 4cm skillnad :-O

• Jamtlandstaus
    Karro80 skrev 2015-05-17 21:36:20 följande:

Inga direkta sd eller värkar, men mer vatten (eller vad det nu är...) Har fått byta trosor och bindor flera gånger på en liten stund nu. Får nog låna en av sonens blöjor till natten ???????? Men känns bättre att försöka sova nu ändå och åka in i morgon bitti i stället, om inget särskilt händer. Vi kommer ändå bara bli hemskickade eftersom jag inte har några värkar.

Har i alla fall packat klart förlossningsväskan nu, i fall det blir bråttom...

Hur går det för dig?

Jag tycker att det tveklöst låter som fostervatten, så mycket kiss kan man väl inte producera i detta tillstånd det borde ju dessutom både lukta o ha viss färg, om du inte lyckats dricka kopiösa mängder...

Spännande med kanske 1:a bebis i tråden!

*nyfikenienstrut*
  • Jamtlandstaus

Själv har jag precis vaknat i en kropp som känns som den varit med om sitt första träningspass på länge... åsså har har jag bara dristat mig till en kort promenad i sakta mak med hundarna... ...o städat, tvättat o grillat...

Men det var så skönt att järnpillrena kickade in igår o jag orkade! Idag värker dock bäcken o rygg o vaderna krampar o kroppen har samlat på sig vätska men bara att gå upp o åka på jobbet.

Mycket kondition o styrka att ta igen sen när bebis kommit!!

• Jamtlandstaus
    Karro80 skrev 2015-05-18 21:50:03 följande:

Nya bud här! Åkte in på koll i kväll för rörelserna kändes annorlunda. Då visar det sig att bebisen ligger åt fel håll, vilket de måste missat både på mvc och igår när vi var här. Så nu blir det planerat kejsarsnitt i stället och jag blir inlagd i väntan på det. Tvära kast kan man lugnt säga! Har väl hunnit landa lite i det nu, men omtumlande. Mest jobbigt nu känns att vara i från sonen så länge eftersom det kan ändå kan dröja till slutet av veckan innan det blir dags och sen får jag väl vara kvar lite extra efter väder blir stor omställning för honom att först vara utan mamma länge, förutom lite besök, och sen kommer mamma hem med en bebis.

Men oj, hur kan de ha missat?? :-O Eller har har bebisen kanske vänt på sig nu?

Skönt att du är på plats iaf! Nu har du snart din bebis hos dig

Klart det är omtumlande tid för sonen men det är ju bara på gott! Snart är han storebror o familjen större
  • Jamtlandstaus

Jag är glutenintolerant så jag kommer ta med eget bröd för att vara på säkra sidan. Äter heller inte margarin vilket sjukhuset bjuder på så smör åker med oxå Är allt bra vill jag åka hem så fort det går, sängar, mat o temperatur brukar lämna en del att önska på sjukhus så jag är hellre hemma

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-19 13:48:37 följande:

Så hemkommen från BM, blodtrycket hade stigit från 120/70 till 130/80, inte högt eller så men hade ju HF förra graviditeten så vi kollade urinet också och hade +1 i äggvita. Så blir ny koll på torsdag.
    Har haft på känn att det blir HF den här gången också för det är ökad risk om man är över 40 (check), överviktig (check), IVF graviditet (check) och haft HF tidigare (check).
    Lite snopet bara för vi har bokat flygbiljetter till mamma till slutet av nästa vecka då hon skulle komma o bo hos oss tills bebis kommit, hade inte räknat med att vi kanske behöver henne här tidigare än så med tanke på att jag har BF först 17/6.
    Får se om vi får boka en ny biljett (självklart tog vi en ej av och ombokningsbar biljett) till helgen.
    Det blir att panikpacka BB-väskan idag.
    Visst det här behöver inte betyda att jag sätts igång den här veckan, förra gången hade jag +1 äggvita i urinet i ett par veckor innan det började stiga men då var jag i vecka 38 innan det för första gången visade något och nu är jag bara i vecka 35+6.
    Så vi får väl se vart det bär av.

Ojdå! Hur ofta kommer du kontrollera äggvita o BT nu, 2ggr/vecka? Hur mycket förändringar tillåts? Vad händer i kroppen vid HF o hur snabbt kan det gå?

Hoppas att det inte är någon fara på taket, kanske kan din mamma använda biljetterna nästa helg Håller tummarna för er!
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015