Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Jag har faktiskt oxå köpt en syskonvagn fast jag inte riktigt var säker på om det behöves. Men hittade en jättefin till bra pris så jag slog till. En Babytravel Dublin med hårdlift

• Jamtlandstaus

Nu var det länge sedan jag tittade in. Veckan har varit hektisk o jag vet inte hur många gånger jag lipat av frustration

Vi har flyttat hem vilket är underbart men det är oerhört mycket att göra med iordningsställande så att det blir drägligt att leva här, flytt o städning från stugan, jättemycket på jobbet, sur självcentrerad egoist till tonåring, två hundar o en trotsig 2,5 åring...o därtill gravid o smidig som en flodhäst Åh vad jag önskar att vi haft någon släkt i samma stad så att vi kunnat få lite hjälp...!

Börjar få en del ont i fogar, ligament, bäcken o rygg. Samlar på mig en hel del vätska så stödstrumpor är ett måste.

Mitt SF-mått låg på 27 förra veckan.

Jag har nog missat skrocket med spjälsängen... Hur som helst är den monterad då storasyster inte velat lämna den än Men när lillasyster kommer får hon så lov.

Glad Påsk o flyg försiktigt!

• Jamtlandstaus

På det stora hela mår jag bra men är ganska slutkörd. Det är superskönt att bo hemma igen men det är dryga dagar med först mycket jobb på jobbet, sedan hem o fixa mat o barn o hundar o efter det skall det finnas ork kvar till husfix med en klumpig o ograciös kropp...

Har börjat få hjärtklappning lite titt som tätt något jag hoppas slutar snart!

Sist jag var hos BM var jag i v28 o hade SF 27.

I morgon kommer min pappa upp o hjälper oss med huset, det är mycket välkommet!!

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-04-10 10:06:52 följande:

Åkte på magsjuka smile4.gif ligger o tycker synd om mig själv nu

Nä men fy tusan, din stackare!! Hoppas det går över fort!!
  • Jamtlandstaus
    ChiliFrö skrev 2015-04-09 21:01:53 följande:

Hjälp va längesen jag var inne hos er!

Kelsson1 jag håller tummarna stenhårt för dig när du ska till läkaren! Och hoppas du sluppit magsjuka :(

Jamtlandstaus de har jag också fått fast bara i samband med sammandragningar. Har sjukt mycket och framförallt hård sammandragningar!! Häromdagen svartnade det för ögonen när jag duscha och fick en sammandragning så jag fick lägga mig på golvet :/ men det gick bra men de är riktigt otrevligt...

Jag känner mig också något alldeles enormt stor och är mycket trött på att vara gravid. Har bara gått upp 9kg så är inte så stor egentligen men magen har ramlat framåt och hänger över troskanten,ligger i knät när jag sitter ner.. Vill bara att den lilla krabaten ska komma ut så man kan börja leva igen.. Jag har blivit en riktig bitterf*tta senaste tiden. Är för de mesta på dåligt humör och är irriterad, men i nästa ögonblick gråter jag av dåligt samvete för hur jag beter mig.. Hade en sånhär dipp förra gången också.. Urjobbigt!!

Så-måttet va 29 i v30.

Känner igen mig mycket i det du skriver om hur du känner dig!

Vore det inte för allt som skulle behöva göras här hemma vore det mycket enklare att handskas med.

Tycker magen har vuxit supermycket de senaste två veckorna o den senaste veckan har jag börjat få ont framförallt i bäckenet o i ljumskarna när jag är stilla längre tid, vilket blir tufft när man har ett stillasittande kontorsjobb som jag. Måste även ha en kudde mellan knäna när jag sover o vaknar varje gång jag måste vända mig.

Egentligen skulle jag njuta av denna sista graviditet men jag känner mig mest otålig.

Kan ju inte bära något o knappt böja mig...:-/
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-04-14 09:42:45 följande:

emtfb: Skönt att allt såg bra ut.
    Jag tvingar i mig mackor o någon pasta, äter jag något mer svårsmält får jag lida så länge efteråt att det inte är värt det.
    Jag är bara orolig över att inte kunna äta nog nu när sista trimestern är här. Dessutom vet jag att jag har druckit för lite (ursäkta för äcklig detalj) men urinet har varit mörkbrunt smile4.gif . Så igår var jag o köpte ny saft (citron o lime) som smakar friskt o försöker tvinga i mig mer vätska.

Fy tusan så jobbigt att måsta äta fast du mår illa av det!

Jag har inte problem att äta direkt men matsmältningen är kass så jag känner mig proppmätt nästan hela tiden, har maten upp i halsen :-/ Vegetarisk pasta verkar mest lättsmält för mig. Har köpt vegetarisk phad thai några gånger o det har funkat bra så jag skall nog ta o göra det själv

Kanske dricker jag oxå för lite eller så är det hormonerna som påverkar för min urin är oxå jättemörk...
  • Jamtlandstaus

Haha, inga cravings här. Mådde nästan illa bara av att höra dina

Var hos BM igår v31; SF 30, BT 105/60, socker 5,3 o järn hela 121 Niferex har verkligen hjälp! Hade gått ner 1kg, beror nog på att jag äter mindre då matsmältningen är så dålig.

Mår bra i alla värden men tycker att det börjar bli väldigt tungt o ömt i övrigt i kroppen o hjärtklappningen håller i så BM tyckte ändå jag skulle fundera över att gå ner i arbetstid. Så jag har läkartid på måndag o funderar nu om det kanske ändå inte skulle vara bra att dra ner 25% trots att ekonomin blir lidande...jag är ju den enda med inkomst i familjen :-/

• Jamtlandstaus

Har läst på lite om vena cava syndrom...verkar vara precis det som jag har med mina hjärtklappningar och blodtrycksfall...
    För er som känner hjärtklappning så kan det vara samma... Verkar inte finnas så mycket att göra men det känns lite skönt att det finns en förklaring Ligga mer på vä sida, prioritera vätska före mat, ha en plan för när det händer, utöva viss yoga... Ska nog prova yogan iaf.
    Här hittade jag lite tips: http://kurera.se/gravid-och-drabbad-av-vena-cava-syndrom/

• Jamtlandstaus

Igår kväll hade jag mina första förvärkar ever...kändes olustigt! Tycker det är väldigt tidigt! Jag vill verkligen inte ha prematurbarn!

Kanske är det för att det är tredje som sådant kommer... Jag försökte sova bort det. Idag har jag bara haft en men jag har färgade tjocka flytningar så om det fortsätter får jag ringa in till FL o rådfråga. Hade lite sex i torsdags men det kan väl inte spöka fortfarande?

Tidigare graviditeter har jag bara fått förvärkar innan förlossning o innan dess endast sammandragningar.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015