• Kelsson1

Vi med BF Juni 2015

Hej, får jag vara med? Är beräknad till 17/6 och skulle känna mig hemma här när det tydligen finns andra som är sjukskrivna på grund av illamående.
    Själv har jag varit sjukskriven hela månaden och ska vara det månaden ut, sen hoppas jag att illamåendet ska ha gått över.
    För mig hjälper inte Lergigan alls och Compen gör mig så skakis att jag inte kan ta de på grund av det. Har fått Pimperan och tack vare de kan jag äta lite (utan de äter jag inte alls) men illamåendet har inte gett med sig.

emtfb: Vilken styrka har du på Omeprazolen? Har du fått utskrivet eller tar du de som är receptfria? Hjälper de?
    Är också så fruktansvärt sur i magen o det hjälper ju inte exakt mot illamåendet.

• Kelsson1
    emtfb skrev 2014-11-24 12:54:00 följande:

Välkommen! :) Vad jobbar du med? Skönt att kunna få en sjukskrivning! Usch skulle aldrig gå att jobba i detta skicket alltså. Jag har receptfria, omeprazol actavis, inne på 4:e dagen nu, känns inge bättre men hoppas på underverk inom dom här 14 dagarna ;) Jag har varit sjukskriven sen 10 november och tills sista november, kommer nog va det 14 dagar till sen, som det känns nu.. 

För mig hjälper inte heller lergigan comp, blir bara sjukt trött men illamåendet och spyorna finns kvar fortf. Har också fått primperan utskrivet, men har inte hämtat ut det ännu, vill inte proppa i mig allt för mycket tabletter, då mår jag hellre som jag gör, det går ju över nångång liksom. 

Jag sitter i telefonsupport (datorer) men går ju inte koncentrera sig på annat än att försöka inte spy just nu . Sover också väldigt dåligt så de få timmarna när jag inte är illamående på förmiddagen går till att sova då.
    Jag vill helst inte heller ta några tabletter men utan Pimperan kan jag inte äta något alls.
  • Kelsson1
    emtfb skrev 2014-11-24 19:30:20 följande:
    Nej usch förstår det. Vad skönt att primperan fungerar, hade också tagit det, om det varit så illa att jag inte fått i mig något. Men lite får jag allt i mig.. :) Kollade din presentation, vad roligt att ni ska få syskon, efter eran resa!! Skrattande {#emotions_dlg.flower}
    Tack det har verkligen varit en pärs knappt att man vågar klaga över illamåendet
    ChiliFrö skrev 2014-11-24 20:57:06 följande:

Välkommen  Kelsson!

Mitt illamående blev bättre av att jag åt frukt, typ hel tiden.. Honugsmelon och gröna hårda äpple (granny smith) Var effektivast :P

lltannat var typ att glömma :(

Tackar
    Tyvärr är det begränsningar även i vilken frukt jag kan äta . För söta frukter går inte alls för jag blir mer illamående av allt sött och äpplen går bort för att jag är redan så sur i magen. Det enda jag vågat mig på är banan och inte för många av de heller...
    Just nu äter jag rostad macka flera gånger om dagen och försöker få i mig lite lunch o middag (varm mat).
    Fungerar faktiskt väldigt mycket bättre om jag lyckas tvinga i mig tillräckligt med vatten, blir jag för uttorkad blir jag än mer illamående.

Jag har faktiskt redan berättat för familjen, tänkte lägga ut någon UL bild på FB och bli helt officiell efter KUB
  • Kelsson1

För mig är det för att jag mår så illa att vissa dagar klarar jag inte av att ens starta datorn .
    De andra som mår illa, mår ni illa fortfarande eller har det gett med sig?

• Kelsson1
    Aiiia skrev 2014-12-05 08:04:10 följande:
    Går in i v 12 och mår fortfarande jätte illa, vissa dagar är det bara soffan som gäller orkar inte göra nånting :(
    Jag är på 12+2 och tror att jag mår lite lite bättre än jag gjort tidigare men vågar fortfarande inte vara utan pimperan...
  • Kelsson1

ChilliFrö: Vi väntar på 2:an också
    Jag berättade rätt tidigt för dottern att jag var gravid, tyckte att det var bäst när jag bara ligger ner och mår dåligt.
    Dotterns reaktion: Jag: det växer en liten lilla syster eller lille bror till dig i min mage. Dottern: det växer en storebror till dig i min mage.
    Jag har gått ner i vikt kring 4kg men det syns inte alls för är så svullen så ser jätte tjock ut

• Kelsson1

Tog första dosen av en ny medicin idag, håll tummarna att det hjälper så att jag kan få njuta lite av graviditeten!

• Kelsson1

ChiliFrö: Vi har bestämt att mamma får komma o bo hos oss ett par veckor innan BF, hon bor långt borta och annars skulle vi inte ha någon som tar hand om dottern. Vi måste också åka in direkt efter första värken hade också snabb förlossning (från igångsättning till att hon var ute tog det bara tre timmar allt som allt).
    BM har försökt övertyga mig om att förlossning hemma inte är så dåligt, det går jag inte med på hellre igångsättning igen.

• Kelsson1

Loe: Tänkte också fråga om inte någon kan komma o bo hos er ett par veckor?

ChiliFrö: Värsta mardrömmen för mig att föda hemma vill vara på BB i god tid o få värkarna där.

emtfb: Nej inte det minsta bättre fast med de nya stolpillren verkar jag kunna äta mer åtminstone men illamåendet består. Jag mår rätt ok när jag inte äter men så fort jag stoppar något i mig kommer illamåendet som ett brev på posten...
    Skönt att det släppt för dig.
    Minns inte vad de nya medicinerna heter, helt nytt fanns inte ens bipacksedel med...

• Kelsson1

ChiliFrö: Förstår hur du tänker och så säger min BM också att kvinnor har fött i alla tider och väldigt många gånger utan hjälp och läkare och allt har gått bra. Jag vill fortfarande vara på BB och få kontroller
    Då hoppas jag att mitt illamående fortfarande har möjlighet att gå över.
    Jag är nöjd med mvc och bm även om hon jobbar bara måndag-onsdag, mycket bättre än förra gången.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015