Vi med BF Juni 2015
Ny här... Har bf 28/6... :)
Ny här... Har bf 28/6... :)
Välkommen! Kul med flera och skönt att inte längre vara sist ut i planeringen
Vilket barn i ordningen väntar du och vet du vad det är?
Tjenis tjejer! Inne här å läser en del, va med lite i början men sen har jag inte haft något att säga riktigt å dagarna har flutit på.. Men hade varit kul att vara med så här på slutet . Har 30 dagar kvar idag! Måste fråga med om jag är den enda med öm fiffi speciellt efter att ha suttit/legat ner en stund? å ifall ni också har sammandragningar typ konstant? Av allt man gör.. Glad att jag sluppit förvärkar hittills iaf
ChiliFrö: Jag var också på Ullared igår , vi kanske gick förbi varandra
Vad blev det för blöjhink?
Jisses vad det gick åt pengar men blev lite julklappar redan till dottern förutom rengörningsmedel o en hel del saker till bebis. Känner mig lite mer redo för bebis nu än innan
billies: Känner inget i fiffi men däremot har jag sammandragningar och kämpar med illamående.
mammamia: Välkommen!
En fråga till er som har barn redan. Jag har gått in i vecka 36 idag och har nu under typ 2-3 dagar haft ganska mycket mensvärk liknande smärtor. Sån molande värk.. Till och med så de gör ont i ryggen ibland. Hur länge mensvärken håller i sig är väldigt olika från gång till gång. Och sammandragningar (utan smärta) får jag bara jag böjer mig ner, tar på och av byxor, strumpor osv, eller när jag reser mig från liggande läge. Ja oavsett vad jag gör så får jag sammandragningar, men utan smärta. Och sen får jag ju några sammandragningar om dagen som gör riktigt ont och som avslutas med mensvärk i någon minut.
Vad är denna mensvärk för något? Är de förvärkar?
Behöver jag vara orolig?
Det har varit så olika för mig. Första hade jag bara sammandragningar flera veckor innan de riktiga värkarna kom igång i samband med förlossningen. Med andra hade jag sammandragningar får vecka 16, omlandet kom sista veckorna innan förlossning. Med denna graviditet så har jag haft sammandragningar, men nu sista veckorna har jag även haft som du beskriver - molande mensvärk i ryggen. De är inte alltid så att de är i samband med sammandragningar (att mensvärken kommer med en sammandragning och försvinner samtidigt som den) utan är där latent och så kommer det och går sammandragningar. Och det är förvärkar.
Du behöver inte vara orolig tror jag så länge det inte gör ONT ONT eller är regelbundna.. Men kolla med din BM om du känner dig orolig. Jag är i vecka 38 (37+1) och har haft såhär några veckor.
Jag skulle oxå säga att du inte behöver känna oro, låter som förvärkar!
En fråga igen till er som fött barn... Jag har en värk var 10:nde minut och har haft detta ett tag. Kan jag fortfarande hålla mig lugn eller? :)
Hur länge håller de i sig? Och är de onda?
Grattis till er som fått barn!! :)
Själv går man fortfarande och väntar på vår plutt som var beräknad i söndags (28:onde).
Haft två nätter denna veckan med mensvärkar, men som slutat när jag tagit panodil. Idag är första dagen som jag haft sammandragningar/förvärkar en hel dag, haft de sen runt kl. 12... Börjar dock bli glesare mellan förvärkarna nu så tror detta också var falskt alarm.
Börjar bli drygt att vänta och tufft i denna värmen. Mina fötter ser ut som två ballonger.
Puh! Hoppas pluttan kommer snart!
Hej! Har inte läst igenom allt som skrivits den sista tiden...
Blev jag sist ut precis som det stod i listan?! ;)
Vår lilla Molly föddes den 6 Juli kl. 04.28, vägde 3630 g och var 50 cm lång.
Hon föddes alltså exakt en vecka efter bf. Kändes som en evighet!
Men nu är hon här och idag är hon som sagt 2 veckor vår lilla skrutta! =D
Grattis till er andra!! =D