Vi med BF Juni 2015
Så nu är jag här :P
Bf 12 juni!
Ska vi göra nån lista? :D
Så nu är jag här :P
Bf 12 juni!
Ska vi göra nån lista? :D
Läste att Skogisen och Tinsans skrev om gravidsymtom och mf/ma
Min första graviditet tvivlade jag nästa till dessa att magen började växa för jag hade inga symtom som direkt kunde kopplas till graviditeten eller vanliga symtom.
Hade jag inte vetat att jag var gravid så hade jag nog inte märkt något :O
Sen tror jag att man kanske läser mer om Mf/Ma för att många som haft det ställer frågor/stöttar/berättar för andra i många trådar medans man efter en lyckad graviditet byter forum-rum eller som jag nästan helt slutar med forum. ;)
Bara min tanke :D
Är det någon som börjat må skit?
Jag har en ganska, för mig,besvärande åkomma... Jag får mjölksyra direkt jag gör något.. Igår skulle jag bädda rent i våran säng och då får jag mjölksyra i armarna efter ungefär 20sec när jag ska skaka i täcket :( otroligt irriterande.. hoppas det försvinner snart.. Vid en abort för 10 år sedan var det detta symtom som gjorde att jag märkte graviditeten överhuvudtaget..
Blir även väldigt lätt yr..
Har ni några önskemål på kön på bebisen?
Utgår ifrån att alla önskar sig friska och krya bebisar
Vi skulle vilja ha en pojke då vi har en flicka nu men det vore smidigt med en flicka med tanke på alla kläder och saker som nu är rosa :P
BF-Lista
8 Juni. Skogisen, 33år, 1:a barnet, Umeå
12 Juni ChiliFrö, 27år 2:a barnet
13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
17 Juni. dstrl, 1:a barnet, Orust
BF-Lista
8 Juni. Skogisen, 33år, 1:a barnet, Umeå
12 Juni ChiliFrö, 27år 2:a barnet
13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
13 Juni. Limpan nr2. 31 år, 2:a barnet. Västerås
17 Juni. dstrl, 1:a barnet, Orust
Oj hjälp va många vi blivit!!! Kul!
Har bara skummat igenom lite inte läst alla inlägg.
Såg lite diskussion ang kinesiskt test om kön. Jag gjorde med dottern och det stämde, även om inte jag trodde på det då eftersom jag var helt övertygad om att det skulle bli en pojke ;)
Jag är nu i v7 och började under slutet av förra veckan känna mig kraftigt illamående :P
Detta hänger i sig, i morse när jag lämnat dottern på dagis fick jag bädda ner mig i sängen igen för jag mådde så dåligt! Oerhörd tur att jag var ledig :O
Huvudvärk, ruskigt dåligt humör och väldigt dålig aptit :/
Har någon mer börjat känna av blodökningen i kroppen?
Tror det är den som ger huvudvärken och även tryckfall när jag reser mig. och andfåddhet och svettningar.. Hahahaha jag som tyckte jag var "symtomfri" :D
Gott för dig Lisa med ett positivt besked iallafall! Hoppas verkligen det håller i sig så du kan följa med oss mot bebis i juni!
emtfb Med dotter hade jag inte ett enda symtom förän v 16 när magen börja väx sen lite foglossningar och psykiska påfrestningar.
Men detta känns inte som de blir en rolig graviditet :(
Vad tror ni om era förlossnings datum tjejer?
Förra graviditeten kände jag så fort vi gjort ul att deras datum v fel, dom sa 29/4 men jag visste stensäkert att de skulle bli tidigare och 22/4 kom bebisen en hel vecka innan ul datum. å va mycket skit jag fick hela graviditeten för att jag sa att bebis skulle komma tidigare.. alla s räkna med att gå över 2 veckor å du kommer må så dåligt sista tiden.. tyvärr fick jag aldrig uppleva den hemska sista tiden brukar jag säg till dom nu i efterhand. Den gravida vet bäst själv ;)
Denna gången tror jag det blir ganska exakt 12/6 eller ett par dagar +/-
Ska bli spännande att se va dom säger på ul om si så där 10(!!!) veckor..
Imorgon ska jag boka tid på mvc! Hur ligger ni till med planering? Här kommer tiden rusa fram till bebis ankomst eftersom det redan bor ett frö hos oss!
Hur tänker ni som är första gångs gravida? hur är er inställning till graviditet och förlossning?
Illamående och huvudvärk är mina ständiga följeslagare :@
Imorse kom första spyan har en känsla att detta kommer bli vardag hos oss :'(
Moisbois: Välkommen och Grattis! härligt hade en sån underbar graviditet med dottern! Hoppas verkligen att det håller i sig för dig ?
Emtfb lyllo dig :O har bokat 6 resor dit under hösten och har inte kommit iväg ändå :(
Nu är de bokat 13/11 så jag hoppas!
Vi sitter i skiten tillsammans med huvudvärk och illamående där ;)
Elle92 hur menar du med ärlig? Att berätta tidigt?
Spännande med bebis så snabbt i förhållandet! Jag gillar när människor blir så kära direkt ?
Har ni tankar på hur ni vill berätta?
Någon som redan vet?
Här vet en syster till mig och hennes sambo eftersom vi hade tänkte skaffa samtidigt men min syster vill inte riktigt bestämma sig :P men nu blev hon grymt peppad när vi berätta. Sen jobbar jag med hennes sambo och vi har stora risker på vårt jobb och han är just nu min närmaste kollega och behöver veta.
Jag kommer även ta upp det med min chef imorgon då risken är kraftigt överhängande att jag blir avstängd med omedelbar verkan :'(
Vi har tänkt berätta för våra familjer på julafton i samband med paketöppning då mormor och farmor ska få varsin fotobok från vår dotter med bilder på henne och sista uppslaget ska vi ha en ul bild på henne och en på liten i magen ?
Gud va jag alltid gör långa inlägg :P
Karro exakt så va min förra graviditet helt utan symtom till magen kom :P gott när man har en buse redan ;)
Haha ja, men det är ju höstlov så det var såååå jävla mycket folk! Sen mådde jag pissdåligt, svag i kroppen och illamående som fan, så det blev ingen bra resa alls, men jag fick hem mycket bra saker och jag är nöjd med handlingen trots mitt mående.
Åh, avis, jag vill dit igen jag, haha! Men nu får det vänta tills våren