• Kwekwe

Vi med BF Juni 2015

Hej!

Roligt att hitta den här tråden, får jag hoppa in? Jag är 35år, bor i Eskilstuna och väntar mitt andra barn som är beräknat till 20/6, alltså precis gått in i v 16 nu. Har redan en liten tjej som föddes i november 2012. Mådde rätt uselt i början men nu känner jag mig ganska ogravid :)

Ser så fram emot föräldraledighet, att hänga på öppna förskolor och att få ägna mig åt barnen. Någon mer från Eskilstuna här?

Hoppas att ni alla mår bra!

Ha en bra dag!

• Kwekwe
    Jamtlandstaus skrev 2014-12-28 20:59:46 följande:
    Klart du ska hoppa in här! smile1.gif

Jag har oxå en dotter född -12, mådde ganska tjyvtjockt den första tiden och känner mig nu ganska ogravid, bara tjock o sur smile2.gif

Längtar efter att känna rörelser så man förstår att hon lever!

Tyvärr inget Eskilstuna här smile5.gif
    Tack!

Har faktiskt inte haft aptit & gått ner ett par kg (behövdes) men idag på jobbet blev jag outad av en kvinna (som jag inte känner sedan tidigare) som sa att "du äter väl för två nu", bara att erkänna, när hon fick höra att bf är i juni utbrast hon "Men oj! Det är ju ett halvår! Är du säker på att det bara är en?"

Jaha.... Hon lugnade sig lite när hon fick höra att det iaf var andra barnet.

Jag tycker liksom inte att det syns så mycket...
  • Kwekwe
    ChiliFrö skrev 2014-12-29 23:01:41 följande:

Välkommen Kwekwe! Taskigt av den kvinnan jag hade fått ett utbrott :P *hormoner*

Karro80 får du kallelse ? Lyxigt! I mitt område får man själv ringa och boka tid!

de var ditt andra barn också va?

Många omföderskor :)

Imorgon är äntligen mitt gamla sen förra graviditeten öppet då ska jag ringa dom och boka tid. Det här i min lilla ort känns alldeles för oseriöst och slarvigt. . Vill gärna inte riskera något nu när en raket förlossning kan va på g ;)

Känner ni något i magen? Jag har dom senaste dagarna haft foglossningar från hell! Mest fram och de gör vansinnigt ont men även en hel del värk i livmodern. . Hade jag gått 10 veckor längre hade jag vart säker på att det var förlossning när som helst :/

Kanske redan har klagat på det? Gravidminne.se. ..

Tack :) Tycker att jag känner inland nu men är osäker, kan vara tarmarna också tänker jag. Har blivit trött, yr och andfådd igen den här veckan, trodde det var över :( och magen växer så snabbt! Har inte ens gått halva tiden än och ändå känns det riktigt tungt nu. Gnäll gnäll ;)
  • Kwekwe
    Jamtlandstaus skrev 2014-12-31 23:48:19 följande:
    Gjorde oxå ett UL i v12-13, har RUL den 23/1. Så tre veckor till...
    Samma här, nupp v 13 och rul 22/1 :) vi ska inte ta reda på könet den här gången
  • Kwekwe
    Kxx skrev 2015-01-01 01:06:13 följande:

Vi vill ta reda på kön om det går att se :)

Ja det ville vi med vår första och det var fantastiskt kul att veta då. Nu testar vi det andra alternativet :)
  • Kwekwe

Så kände jag sist, det kändes som en katastrof när dom inte kunde se så vi betalade för ett nytt ul i Stockholm. Men redan innan tvåan hade vi bestämt oss för att vänta, så det har blivit lite av en grej det också. Just att det är så spännande! Vi skulle inte köpa en helt ny garderob om det skulle bli en kille ändå, och dom växer ju så snabbt. Han får väl bli lite "rosa" ett tag ??

• Kwekwe

22/1 :)

Någon får också gärna lägga till mig på listan eftersom jag använder moblilen.

Kwekwe, andra barnet, bf 20/6

• Kwekwe
    emtfb skrev 2015-01-06 17:28:12 följande:

6/6  Vincere Väntar 3:e barnet, bf datum kommer efter RUL.
    12/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)
    13/6 Loe, andra (och tredje!) barnet, två tjejer som troligen kommer i maj.
    14/6 emtfb, 2:a barnet
    14/6 Kxx, 1:a barnet
    15/6 Karro80, 2:a barnet
    17/6 Kelsson1 2:a barnet
    20/6, Kwekwe, 2:a0 barnet
    22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej

Tack!
  • Kwekwe

Vi har en baby jogger city select. Tror den blir bra som dubbelvagn för min 2,5åring och nyfödda :) lång och smal och passar i bår korridor. Lätt att plocka isär och ganska prisvänlig jämfört med iaf buggan. Hittills haft den som singel och är nöjd. Stor varukorg också. Rul imorgon, fick också skjuta upp.

• Kwekwe
    emtfb skrev 2015-01-27 14:02:02 följande:
    Det är en syskonvagn man har på längden va?  Lycka till idag, eller om du redan varit där Glad
    Ja precis. En av dom få.

Ja tack ska ni ha, allt såg helt fint ut! Bf var visst 18/6 och inte 20/6. Riktigt sugen på att fråga om könet (tyckte först att jag absolut såg en pung men sen såg jag inte ett smack) men fick hålla mig eftersom sambon inte vill veta.
  • Kwekwe
    Kelsson1 skrev 2015-01-27 19:31:31 följande:

ChiliFrö: Med dottern tyckte jag att det var nästan värre med sparkar neråt, ibland hade jag nästan lust att be maken se efter om det syntes en liten fot sticka ut smile2.gif Ont gjorde det smile1.gif

Kwekwe: Så härligt, tuff du är som stod emot smile1.gif

Det var verkligen inte lätt, har ångrat mig flera gånger sedan dess men vi hade ju bestämt oss, suck
  • Kwekwe
    Kelsson1 skrev 2015-01-28 06:45:16 följande:

Kwekwe: Blir det fler UL där du blir frestad?

:) jag jobbar på sjukhus och funderar på att gå och låna en ul-maskin och kolla lite själv. Känner mig lite knäpp nu ang detta, kan liksom inte släppa det...
  • Kwekwe
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-28 15:56:01 följande:
    Förstår att tanken är frestande smile1.gif men nog inte så bra för din mans förtroende för dig smile1.gif

Bearbeta honom i stället så kanske han går med på att ta reda på det.
    Ja, måste tänka lite till, tror det är bäst om jag bara försöker släppa och acceptera att det får bli en överraskning :)

Bf för mig är nu 18/6, inte 20/6... :)
  • Kwekwe
    Kelsson1 skrev 2015-01-29 06:38:01 följande:

Kwekwe: Ja låt tiden gå lite o se om du kan släppa det hela, annars får du ta upp det till diskussion igen o hävda gravidhormoner o förlossning till ditt försvar för att få din vilja igenom smile2.gif

Jamtlandstaus: Vad härligt att allt såg bra ut och stort grattis till en liten prinsessa!

Ja det låter klokt. Jag tror att det är bäst att vänta. Den här hysteriska sidan av mig själv känns lite så kul. Vill inte behöva bli så upphängd på det. Spelar ju faktiskt ingen roll. Oavsett blir det ju fantastiskt!

Bf 18/6 ;)
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015