• billies

Vi med BF Juni 2015

Heeej, hoppar gärna in här! Testade i en annan tråd men där va det typ ingen aktivitet å i en annan tycker jag de kommit alldeles för många sidor för att jag ska orka läsa igen lite haha. Jag gick in i vecka 10 igår, har en son & ett missfall sen innan. Varit väldigt mycket mer nojig denna gången än första gången med sonen men det kan ju också bero på mf som jag fick för ungefär 1 år sen. Känns mycket lättare när man kommit förbi mf-veckan iaf! Så hur mår ni allihopa? Känns inte som att någon kan vara lika trött som jag just nu.. Haha.

• billies

Tack allihopa! Sonen är alldeles snart 2 år, härlig trotsålder haha jag tycker att jag sover dygnet runt men är ändå en zombie typ.. Haha värdelöst! Kanske borde försöka träna lite mer så kanske man blir pigg, om än för stunden så är ju det bättre än inget. Jag mår rätt okej i övrigt faktiskt, lite illamående från å till när jag tänker på mat haha. Så har svårt att äta för jag blir inte sugen på något, mest typ kiwi å barnyoggi haha. Åhh glömskan, den är underbar!!... Var helt sjukt första gången å jsg tycker väl inte att jag blivit mycket bättre sen graviditeten med sonen fram tills nu, får hoppas den inte blir värre än med sonen iaf för då lär något dumt säkert hända till slut. Man blir ju lite rädd för sig själv när man glömmer att man lagar mat å sådär :-O

Många som gjort vul/ul? Isf betalat för det själva eller fått det för att lindra oro typ? Tycker att jag ser massa ulbilder överallt typ!

• billies
    Karro80 skrev 2014-11-10 20:40:22 följande:

Vi har efter att ha funderat fram och tillbaka bokat VUL privat på måndag. Går ju som sagt och oroar mig lite för att jag inte känner något. Gjorde ett VUL på samma ställe med sonen efter att jag haft en liten blödning. Känns skönt att få veta om allt ser ok ut.

Åh så mysigt. Hade gärna med velat göra det för nu känner jag lite som du.. Visst tröttheten finns väl där men jag äe en trött människa annars också haha så behöver inte vara just för att jag är gravid. Överlever lilsom utan att sova en stund på dagen. Och illamåendet som gjorde att jag inte käka något annat än frukt å Yoggi har nog också gått över. Å alla andra har redan fått värsta bulan i vecka 12 men med mig händer det ingenting :-O okej visst man nojar väl lite i onödan å jag tror inte det är några konstigheter men ändå. Hade varit skönt att se tycker man är mer nojig med andra barnet haha.
  • billies
    emtfb skrev 2014-11-10 19:52:00 följande:

Idag fick jag lergigan comp utskrivet, så nu hoppas vi på underverk! Idag skulle de även varit min första arbetsdag, sen 1,5år hemma med min dotter, meeeeen va tvungen att sjukanmäla mig, är så jävla matt och svag i kroppen! Vette tusan hur jag ska klara att jobba när jag känner mig så här?!

Hur mår ni andra?

Inget vul för mig..

Men Gud så tjatigt! Skönt det iaf, hoppas det funkar för dig. Vilken vecka va du i? :) har du tungt jobb annars? Känner mig också ganska matt å helt orkeslös från dag till dag på jobbet. Bara att härda ut men man vill ju bara spy ut till alla om hur trött man är å hur tråkigt det är att jobba men.. Håller mig än, det går snart över. Hoppas jag haha
  • billies
    emtfb skrev 2014-11-12 18:12:57 följande:
    Funkar sådär. Va på inskrivning idag, har även ringt vårdcentralen, så ska få prata med en dr om sjukskrivning. Hoppas verkligen! För som de känns nu och har gjort de senaste 2 veckorna så klarar jag inte av att jobba. Vi jobbar mycket själva också, jobbar på äldreboende. Så det är tungt och jobbigt & så ska man försöka va trevlig och inte spy i deras knä :p skämt o sido :)

Vad jobbar du med?

Ja man vill ju verkligen det, som tur är så går det ju över! Mitt höll sig dock till ca v.17 förra gången ;)
    Åh skönt! Va du sjukskriven något sist? Tänker att det är svårt att bli sjukskriven men beror väl helt på vad man jobbar med såklart.. Kan tänka mig att det är jobbig att ta hand om andra, man orkar ju knappt med sig själv haha! Man e ju tung själv så det räcker å blir över haha. Vilken vecka va du i? jag jobbar i butik, lite ansvarig på golvet så det blir mycket spring, långa dagar å för lite sitta ner haha. Men det funkar. Sist fick jag iaf sitta i kassan de sista veckorna så lär bli så nu med. det är mer chill.. Hih
  • billies
    Oktjun1215 skrev 2014-11-12 20:26:48 följande:

Hej. Hoppar in här hos er. 
    Har bm 24 juni enligt mina beräkningar. Men kan vara tidigare också för jag vet inte riktigt när jag blev gravid. Kan ha blivit det två till tre veckor tidigare men jag hade en liten blödning mellan mina menstruationer och vet inte om det var mens eller bara en blödning.. :)

Va kul! Välkommen men oj spännande! Blivit erbjuden något vul eller ska bekosta något själv eftersom det är lite oklart? hur känns det annars?
  • billies
    Asvanoe skrev 2014-11-12 21:02:19 följande:

Hej.

Jag joinar här om ok ?

Jag har i nuläget BF 12juni så är v9+4 idag om allt stämmer. Har mått illa nästan varje dag sen v6 och halsbrännan blir värre och värre.. MEN det borde ju betyda att det finns liv där inne:)

Ja va roligt, kul om det blir lite mer liv (haha där va jag rolig.......;-D) i tråden

Oh då har vi bf ganska nära varandra, jag har bf 8/6 så är i vecka 10+3 jag har också haft illamående denna graviditet faktiskt, förra inte det minsta, men det har faktiskt avtagit för ett par dagar sen!! Så det va skönt, det varade inte för länge oh den här älskade halsbrännan.. Min kom dock senare sist å inte dykt upp än men jag har laddat upp med samarin här hemma. Något du tycker funkar mot halsbrännan?
  • billies
    Oktjun1215 skrev 2014-11-14 21:09:24 följande:
    Nej jag pratade med BM idag första gången och hon tyckte vi skulle räka på att jag är i v 10+6, då min sista mens förutom blödnigen. Jag har räknat på v 8+1 så det var ju lite skillnad ;) 
    Haha oj ja verkligen skillnad. Skönt så här

Tidigt i graviditeten, man vill ju bara att veckorna ska gå men då blir du kanske tillbaka flyttad på rul sen? Fast det stämmer väl inte alltid heller sådär superbra. Med sonen födde jag närmre datumet för senaste mens än datum på rul. Å då blev jag bakåtflyttad på rul så födde nästan en vecka för tidigt
  • billies
    LisaW81 skrev 2014-11-14 22:41:49 följande:

Hej! Här hoppar jag gärna in :) Har inte vågat gå med i någon tråd tidigare men i onsdags var jag på vul och allt såg då fint ut så nu ska jag tillåta mig att njuta! BF 12/6. Mådde inget illa förra graviditeten men denna är annorlunda, har haft molande illamående i flera veckor, måste stoppa i mig frukt nästan hela dagarna på jobbet för att må ok... Roligt att följas åt och höra er andras dagsmående, tankar och funderingar!

Åh precis som asvanoe dåju! Med bf. Nära mitt datum med som sagt låter som mig med med dina symptom, inget alls första grav men nu hqr jag haft lite mer fast det gått över men.. vad har du sen innan? Son/dotter? Å när är h*n född? välkommen!
  • billies
    Asvanoe skrev 2014-11-15 20:03:18 följande:

Har inte koll på att svara i trådar och så än då jag är helt ny här.. Ska man välja citera? Gör ett nytt inlägg denna gång. Hoppas det funkar det oxå:) Mot halsbrännan tar jag Novalucid och den hjälper sådär men vill inte börja med Losec redan... Har märkt att det blir värre om jag äter nåt med socker så.. Har du nåt bra annat tips Billies? Hade en missed abortion i somras så "uppskattar" ju illamåendet då det bådar gott;)

Tryck på citera så blir det korrekt ja! fast det behöver du väl intr heller haha. Brukar inte hänga här så mycket heller, men kul att prata lite om det då vi inte gått ut med att jag är gravid än till nära å kära så ingen annan som får höra glädjen å så

Så tjatigt med halsbrännan.. Oh nej jag googla som en dåre sist, riktigt jobbigt! Körde bara på samarin, testade något sånt annat läkemedel typ Novalucol eller nåt men tyckte det smakade för jävligt slash hjälpte inte ett skit. Brukade ta samarin innan jag skulle sova å det hjälpte en stund om jag somnade snabbt haha. Hade mest problem med det just på kvällen när det va sovedags. Läst annat om mjölk å sådär men tyckte inte de funkade heller haha.

Börjar synas något annars på någon? Någon mysig mage å så?
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015