• Pyssling11

säkundär barnlöshet. någon mer?

Försöker oxå få till barn nr 2. Utan något resultat på 1,5 år så har vi nu skickat in för en utredning. 
    Jag kan tänka mig att det är mig det är fel på denna gången då jag inte har någon ägglossning enligt alla stickor som jag har testat. Dock så har jag har "ägglossnings-smärta" !? Därför är jag så förvirrad av allt detta... att jag inte har ägglossning men känner av det.. eller vad är det annars som jag känner!?!

Hoppas man får komma intill FORT så man slipper gå och vänta och bara tänka massa dumma tankar. Man blir verkligen knäpp av allt detta!

• Pyssling11

Ja det förstår jag att det är jobbigt när dom inte kan säga vad det är som gör att ni får mf =(

Jag är oxå helt besatt utav detta, läser allt jag hittar på nätet om vad man kan stoppa i sig för vitaminer, tillskott, vilka stickor man skall använda, vad man inte skall äta, fyller i 4 olika sorters appar varje dag, tempar, bollar tankar med sambon och bara tänker och TÄNKER!!
    Gråter en skvätt nästan varje kväll för att man blir helt tokig på detta!

Sonen säger ofta numera att han vill ha en lillebror/syster..
    Då känner man av stressen ännu mera. 

Mina funderingar just nu är om jag skall testa Munkpeppar.. Någon erfarenhet av detta? 
    Eller om jag ska köpa ClearBlues fertilitetsmonitor eller digitala ägglossningstest Dubbel hormonindikator.. 

Ja vad pengar man lägger ut på all möjlig (ursäkta språket) skit!!!
    Men jag tänker hela tiden.... TÄNK OM det skulle visa något tecken på ägglossning med denna grejen.

• Pyssling11

Fy vad dum jag känner mig nu, men vad är spottings?!?

Äter levaxin så ska försöka ringa VC på fredag och höra om det kan påverka att jag inte har blivit gravid eller att min ägglossning är borta.. Det är nästa steg så kan man stryka det från listan....

Det känns som att jag har en lååång lista på allt som ska testas/undersökas/fråga om... Så att stryka en enstaka grej känns skönt .

• Pyssling11

Kommer du ihåg vad värdena skulle ligga på för att öka chansen att bli gravid??

• Pyssling11

Kollade upp mitt tsh värde och jag ligger på 0,6. Dock så tyckte sköterskan att jag ska tala med min läkare om ev ändrad dos nu när vi försöker ... Men han hade inte tid att ringa upp mig förrän 23 okt!! Helt galet att man ska behöva vänta så länge för att ställa några frågor ...

Men har iaf fått kontakt med kliniken som vi har skickat in ansökan till om utredning och fick ett mkt bra bemötande i telefon när jag hade lite frågor. Dom hade fått in våra papper och ett brev var på väg hem till oss :) om det innehåller en tid för besök eller inte vet jag inte.. Men bara det lilla beskedet att dom faktiskt har tagit an oss känns jätteskönt, att dom läst våra papper som vi fyllt i - en stor lättnad! :) äntligen är det någon som vill hjälpa oss känner jag !

• Pyssling11

Hon visste inte exakt, hon sa att dom har sin vårdgaranti på 3 månader..

Men att innan jul så trodde hon att vi skulle komma intill iaf.

Jag tog kontakt först med en privatklinik här i stan, men där blev jag så illa bemött av både sköterskan och läkaren att det hela slutade med att jag rusade ut gråtandes, så där sätter jag aldrig foten igen! Även fast det ska tydligen gå snabbare via dom så väntar jag hellre än tar emot deras hjälp!

Nu blir det via landstinget.

• Pyssling11

Det hela är en väldigt lång historia ... När jagringde första gången och talade med skötersksn så talade hon med mig som att jag visste hur allt skulle gå till, vilka prover jag skulle ta m.m. Så fick tjata till mig en förklaring hur allt skulle ske. Mötet med läkaren var när jag skulle hämta en remiss, då visade han klart o tydligt hur besvärad han var över att jag var där + dumförklarade mig när jag hade fått fel info vart jag skulle ta proverna...grejen var ju den att sköterskan hade blandat ihop infon. Slutade med attjag fick gå därifrån tomhänt utan remiss för han ansåg att dom skulle skicka dom ist (?)

Redan då kände jag att att jag inte trivdes där...

Men skötersksn ringde upp efter helgen och bad mig komma in igen så vi kunde gå igenom allt på nytt. Visst tänkte jag, dom kanske kände att det hade blivit en dum start så jag valde att ge det en ny chans.

När jag besökte sköterskan hade hon samma attityd som läkaren - besvärad ! Efter några minuters samtal så började hon oxå dumförklara mig ; Jag frågade varför det var sån lång väntetid att komma intill (fick tid 1,5månad senare) då fick jag som svar att det finns dom som har värre problem än mig! Hon fick mig att känna att jag inte var värd ett skit! Bröt ihop i gråt och då undrade hon varför jag grät och jag försökte förklara hur jag kände; att vänta 1,5 månsd är en evighet för en som går och tänker och väntar på att bli gravid varenda lilla minut på dygnet. Då fick jag som svar att det är mitt eget fel och att man får faktiskt söka tidigare "om jag nu har så brottom att bli gravid"!

Där brast det för mig och jag skrek rakt ut att det är det värsta jag varit med om i bemötande och att jag aldrig känt mig så kränkt, att jag aldrig nånsin sätter min fot där igen!

Därför väljer jag hellre landstinget och längre vänttider.

Kan du inte försöka få göra en gynundersökning eller ulttraljud?, det låter ju lite oroväckande och man vill ju inte gå runt för länge med sån smärta.

• Pyssling11

Hör och höpna så hade jag ägglossning i tisdags ???? På 20e dagen. Kändes jättemärkligt att det faktiskt visade på testet + att jag var så uppblåst och hade ont. Äntligen!!!! ???? Så nu får vi se om det sätter sig eller inte ???? Kör hårt och lycka till nu i helgen ????

Svar på tråden säkundär barnlöshet. någon mer?