Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Borde miljöminister Åsa Romson avgå?

Anonym (Q) skrev 2014-10-10 16:47:58 följande:
    Haha en taxichaufför som talar om att inte förstå! ;) tillåt mig att le brett.
    Du vet ingenting om vad som kommer hända framöver men om vi talar om vinnare så måste vi väl utse S och MP eftersom det nu är dem som styr. Vilka andra vinnare skulle vi kunna tänkas ha? ;) det du inte förstod var däremot att du är förloraren.
    Innan du fortsätter att raljera över taxiförare så kanske du borde veta att 90% av alla taxiförare är invandrare. Du vill väl inte upplevas som en rasist?

S och MP är 38% i riksdagen. Det är ingenting för en regering. Det rödgröna blocket gick fram 0,03% i valet jämfört med valet 2010. Oj, vilka vinnare!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Anonym (Q) skrev 2014-10-10 17:12:39 följande:
    Rasist? men lille man, detta kanske är för avancerat för dig men jag talar om ett yrke inget mer.

Det är väl den enda vinnaren i valet 2014, eller kan du se någon annan vinnare? är det någon som ens var nära tex. (S)? 
    Vad trött man blir på outbildade puckon...*facepalm*
    Du vet väl att många taxiförare är högutbildade? Nu ska jag inte lägga mer tid på en simpel skoförsäljare.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Åsnan har anställs en knarkdömd man. Men man ska väl inte bli alltför förvånad, Åsnan har ju själv brukar narkotika. Borde hon avgå? Ja, visst. Miljöförstöring, skattebrott och knarksmuggling är inte att leka med.

www.svt.se/nyheter/romsons-toppnamn-domd-for-knarksmuggling

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-10-28 11:36:25 följande:
    Sant. Men spelmissbruk är ett oansvarigt beteende och är knappast en bra egenskap för en partiledare som vill bli minister.
    Spelmissbruk är ju bara någonting som ni har hittat på. Menar du att människor som spelar är oansvariga? Ja, då är en stor del av befolkningen oansvariga. Politiker kanske inte ska dricka alkohol heller, för det är oansvarigt.
  • Gert
    Anonym (***) skrev 2014-10-28 18:56:47 följande:
    Ja, jag tror inte att järnrörsskandalen hade ägt rum om SD:arna varit nyktra. Så i det fallet hade det ju varit bra om de undvikit alkohol.
    Jag tror inte att Björn Rosengren och Göran Persson hade gått på porrklubb nyktra.
  • Gert

Åsa Romson kletar tuggummi under riksdagsbänken. Vilken trevlig minister vi har fått.

• Gert

• Gert

Åsa Romson har lägst förtroende av alla partiledare. Endast 13% av svenskarna har förtroende för miljökatastrofen. Det är en tillbakagång med 10 procentenheter från en likadan undersökning från maj.

www.svt.se/nyheter/sverige/lofven-har-hogst-fortroende-hos-valjarna

• Gert

Skiter tiggare i parker?

Ja, självklart ska katastrofen till miljöminister och vice statsminister avgå.

• Gert

Nu kräver den smartaste miljöpartisten som finns, Bertil Torekull, att Åsa Romson avgår!

bloggen.bertiltorekull.se/

• Gert
    Mentat skrev 2015-05-12 20:35:37 följande:

Ju längre hon stannar kvar desto mer borde rimligen förtroendet för (mp) att sjunka! Så huruvida hon skall sitta kvar eller avgå beror nog på om man sympatiserar med (mp) eller inte.

Håller med. En del av mig vill att hon ska avgå eller få sparken för det skulle kännas så skönt. En annan del av mig vill att hon ska vara kvar så att förtroendet för regeringen och Miljöpartiet sjunker ännu mer. Skrattande
  • Gert

Åsa Romson försvarar sin giftiga båtfärg.

www.di.se/artiklar/2015/6/3/asa-romson-forsvarar-giftiga-batfargen/

Och idag vägrade hon skaka hand med Jimmie Åkesson i riksdagens partiledardebatt.

www.svt.se/nyheter/inrikes/har-vagrar-asa-romson-ta-jimmie-akesson-i-hand

Ovärdigt, Åsa Romson.

blogg.gp.se/ledarbloggen/2015/06/10/ovardigt-asa-romson/

Hon har gjort sitt i Sveriges riksdag. Det är dags för åsnan att avgå.

• Gert

Nu har Åsnan gett sig själv en fet löneförhöjning. 127 000 kronor i månaden är miljöförstöraren värd.

• Gert
    Flash Gordon skrev 2015-07-18 09:10:04 följande:

En liten suck av lättnad hörs från det svenska folket:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21134397.ab

Stefan Löfven har medvetet ordnat det så att Åsa Romson, sin titel till trots, INTE kommer att vara den som efterträder honom om något händer.

Så mycket förtroende har svetsaren för åsnan.
  • Gert

Hur många olämpliga uttalanden har "vice statsminister på pappret" gjort egentligen?

Detta är det senaste av hennes olämpliga uttalanden:

Give ´em Hell!
  • Gert
    Tom Araya skrev 2015-11-19 04:05:30 följande:
    Vice statsminister Åsa Romson blir utfrågad om IS-krigare av Robert Hannah (FP)

Det är skrämmande att se att vi har en vice statsminister som inte kan prata sammanhängande. Vad håller hon på med?

www.facebook.com/avgastefanlofven/videos/808628475888184/
    Hon är inte sämre än Löfven i alla fall och det är skrämmande!
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Borde miljöminister Åsa Romson avgå?