Viktväktarna
Hej
Jag vill ha lite info.och hjälp. Känner mig förtvivlad.
jag har alltid varit väldigt smal men graviditeter, åldern, gott att äta etc har gjort mig mindre smal och det är svårt att acceptera, det är ju absolut inte viktigast hur man ser ut men hur man känner sig och jag trivs inte med det
För många år sedan använde jag mig av points plan som det hette då, ett program i datorn där jag kunde föra dagbok varje dag över vad jag åt, den räknade ihop pointsen etc. Jag gick ner i vikt, jag minns inte hur lång tid det tog?
Nu har jag lyckats få tag i en äldre version (tappade bort cd skivan points plan) som heter "Ät och njut"
Jag hade börjat äta efter kalorier, tyckte det var bökigt och blev jätte glad när min man hittade "Ät och Njut!"
Nu för jag då dagbok där varje dag så jag ser hur mycket jag har ätit (hur många points) och har kvar.
Hur lång tid har det tagit för er innan ni märkt någon skillnad på vikten? Min vikt åker berg och dalbana! Jag pendlar mellan 61 och 64 (på 64 startade jag) jag försöker vara jätte duktig och håller mig till de 20 points jag ska äta per dag, vi var ett dygn i Danmark och då var det lite svårt och i lördags hade vi vänner på besök så det blev en del mer points! Kan vikten pendla så lite i början? När är det vanligt att det går nerför? Blir så ledsen varje gång jag gått upp efter att dagen innan gått ner
Just nu känner jag mig så ledsen, detta känns omöjligt
Tack på förhans