Vi runt 30 som plussat för första gången!
Kan någon lägga till mig i listan med, sitter inte heller vid en dator.
BF 25 juli (vilket även är min födesledag) 30 år
Kan någon lägga till mig i listan med, sitter inte heller vid en dator.
BF 25 juli (vilket även är min födesledag) 30 år
Hej på er! Var ett tag sedan jag var här nu. Hur är det med er?
Jag är väldigt trött, är väll det jag känner av mest. Är i v7+4 nu. Har dock fått en massa utslag vid troslinningen på mage. Och under brösten. Vet inte om det har med graviditet. Att göra eller om den kan vara något annat? Någon som har liknande erfarenhet?
Sen funderar jag på hur ni gjorde nör ni var på hälsosamtalet hos bm, var er partner med då? Min man måste tyvärr jobba och har lite svårt att komma ifrån. Funderar på om han missar något, eller om jag ska försöka boka om. Känner dock att det kanske inte är så lätt nu före jul..
Skulle också gärna vilja göra ett ul, elller vul blir det väll, före jul eftersom vinstkultur vilja berätta för familjerna vid jul. Men skulle kännas så jobbigt om det sedan visar sig vara något som inte står rätt till. Ex. Utomkveds eller att fostret inte växt som det ska...
Kul att det händer i lite i tråden nu, fick ta och läsa ikapp lite. Roligt med flera nya också :)
Vi har iaf bestämt oss för att jag går själv till MVC på torsdag. Är lite småsent för ett första möte så det blir hälsosamtal och inskrivning i ett. Är i vecka 9 (8+2) idag. Tråkigt att mannen inte kan följa med, men vi har sagt att han ska med på allt efteråt så det känns ändå ok.
Fick prel.tider för KUB med, så det verkar kunna bli innan nyår. Känns kul för då har man ett bra underlag när man kommer tillbaka till jobbet och ska berätta. Går in i v13 precis efter julledigheten så det bli bra tajmat.
Annars får vi bebisbesked til höger och vänster nu. Två kollegor berättade på julfesten i fredags att de skulle ha och igår fick vi reda på att mannens kusin också ska få barn. Ville bara ställa mig upp och skrika att det ska vi med :) men det känns bra att vi har vår plan, dvs. Berätta för familjen på jul :)
Sen är jag inte så förtjust i vissa gravidsymptom just nu. Tröttheten har jag vant mig vid, men har fått så mycket mer finnar och känner konstant av en blod/metallsmak i munnen :( sådant som jag har kunnat klara mig utan. Mina utslag har inte gett sig än heller, men fortsätter att smörja. Sedan sö har jag konstaterat att mina bröstvårtor är konstant styva nu förtiden. Har dock inte ont i dom, är bara lite mer känslig. Någon mer som har det så?
Jävla skit fans helvete! Fick precis se ett brev från landstinget, tydligen så har de så dåligt bemannat så de drar in rätten till kub-test för alla som är under 35 i Värmland. Så nu måste man leta privat :( orkar inte, å vi som skulle göra det precis i början på januari. Vill bara lägga mig ner och gråta :(
För oss handlar det mycket om att vi vill vara förberedda, ifall att det skulle vara något.
Sen var detta ända sättet för oss att få ett tidigt UL, nu måste vi vänta till v18 för RUL det om vi inte väljer att gå privat. Men det finns typ inga privata MVC-kliniker i Karlstad eller i Värmland som tar in nya patienter. Är fullt på det enda stället som finns.
Just nu kändes det mest som att allt blev så overkligt igen, det enda beviset jag har på att jag är gravid var det där plusset på stickan. Det känns på något sätt inte som tillräckligt övertygande - om det är någon som förstår vad jag menar?
Så nu måste vi vänta till v18, inget UL eller VUL, innan dess. Är just det som känns så tungt. Och planeringsmänniska som jag är, så blev det extra jobbigt när man hade ställt in sig på det eftersom jag pratade med barnmorskan om det. Hade det varit stopp från början hade det inte gjort lika mycket. Men nu har jag dessutom två kollegor som väntar barn och de har fått göra tidigt UL via KUB, vilket gör att man blir mer avis...
Blev långt inlägg det här och väldigt negg, men kände att jag behövde få ut det ur mitt system. Får väll kanske lära mig att min planeringsnoja inte riktigt går ihop med föräldraskapet kanske.
KUB är gratis här, å de erbjuder att jag kan göra det på annan ort och landstinget betalar ändå. Tyvärr så måste jag isf åka till Stockholm eller Göteborg. Och där har jag ju tyvärr inte vägarna förbi så ofta :(
Skulle ringa mvc idag och kolla, men där har de gått på julledighet. Jag har ju planerat att jag ska åka och lämna blod på måndag för KUB, ska jag fortfarande göra det? Känner mig så vilsen och vet inte vad jag ska göra. Vet inte om de skulle ta blod för annat med..? Någon av er som vet?
Vet inte om det är hormonerna, men är inte a bra på bakslag nu. Så fort det är något som går ena lite fel så håller jag på att bryta ihop :(
Dom står för resan med, men det är ju inte bara att åka iväg. Är ju ett heldagsprojekt. Vet inte jur jag ska göra, men ska ringa på måndag direkt. Jag skulle ha gjort ul den 10 januari ungefär, men från 1 januari så var de tvungna att dra in på det då det är brist på barnmorskor. Tydligen brukar de inte kunna göra kub-tester på sommaren av samma anledning. Jag förstår ju deras anledning, men tycker att det är sjukt jobbigt ändå.
Hej på er och god fortsättning!
Hoppas att ni alla har haft en bra jul! Vi berättade för vår familj på jul att det kommer en liten bebis till sommaren. Det blev glädjetårar och kramkalas som jag aldrig har varit med om. Vilken härlig känsla! :)
Nu har vi bestämt oss för att berätta för våra vänner som vi umgås med på nyår. En del är familj och de vet ju redan, sen känns det skönt att kunna dricka alkoholfritt utan att komma på en massa historier eller smyga runt.
Sedan har tolv veckor gått lagom tills det att vi är tillbaka på jobbet så då berättar vi för dom. Ska bli så skönt när alla hemligheter är över :)
Nu gäller det bara att hålla tummarna över att allt går bra. Allt blev ju som sagt lite läskigare nu nör chansen till UL försvann. Men som någon av er sa, vi väntar barn och inte missfall.
Låter som att du har en riktigt bra plan :) funderade på att höra något liknande med..
Vi känner dock att det blir svårt at vänta på UL eftersom vi måste vänta på RUL, antagligen kommer det ju synas innan dess så blir lite länge att vänta. Men jag ska lämna blod imorgon och tänker att jag ska lämna för KUB som var planerat sedan innan, så kanske man får lite besked lite tidigare iaf. Så kanske man kan kuppa sig in på sjukhuset för ett UL.
Gott nytt år!
Åh, nyår.. Är så less på att ljuga för mina vänner, men livrädd för att berätta innan vi varit på ultraljud.. Nyår blir förhoppningsvis en av de sista gångerna jag behöver ljuga. Har förberett mig genom att hälla alkoholfritt vin i en vanlig vinflaska med skruvkork och alkoholfri cider i en liten champagneflaska med skruvkork. Skulle någon bjuda mig på något annat får mannen ställa upp o dricka upp det. Hoppas att det funkar! Gott nytt år allihopa!