Inlägg från: Stiffin |Visa alla inlägg
  • Stiffin

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Fiiaaa skrev 2014-11-06 08:38:40 följande:
    Förresten, RUL fick jag bokat andra veckan i januari, då är jag i v 20, nästan 21. Är inte det sent? När har/hade ni?
    Vi fick RUL inbokat till 22/12, då är vi 19+3 så det blir en vecka tidigare än dig ungefär. Tror det är ganska normalt att ha det där i krokarna.
  • Stiffin

Jaggickinivecka13idag,kännsotroligtskönt.

Vilkenmilstolpe!Villändåvaraheltsäkerattalltserbrautringdeochbokade
    ett
    VULidag,fårkommainmåndagredan.Kännsskönt!
    Anledningen
    tillattjagvillhaettVULärallaskräckhistorierhärFLomMAsominteupptäcktsförränunderRUL.IblandskrämmerFLmeränhjälper;)

• Stiffin
    Stiffin skrev 2014-11-07 14:51:28 följande:

Jaggickinivecka13idag,kännssåotroligtskönt.

Vilkenmilstolpe!Villändåvaraheltsäkerpåattalltserbrautsåringdeochbokade
    ettVULidag,fårkommainpåmåndagredan.Kännsskönt!
    AnledningentillattjagvillhaettVULärallaskräckhistorierhärpåFLomMAsominteupptäcktsförränunderRUL.IblandskrämmerFLmeränhjälper;)

Okej.. öh.. vad hände här? Fattar ingenting, vart tog alla mellanslag vägen? Haha!
  • Stiffin

Jag gör om inlägget helt och hållet.. fattar ingentning här :)

Jag gick in i vecka 13 idag, känns så otroligt skönt.

Vilken milstolpe! Vill ändå vara helt säker på att allt ser bra ut så ringde och bokade
    ett VUL idag, får komma in på måndag redan. Känns skönt!
    Anledningen till att jag vill ha ett VUL är alla skräckhistorier här på FL om MA som inte upptäckts förrän under RUL. Ibland skrämmer FL mer än hjälper ;)

• Stiffin

Ja, det kan vara livsfarligt att läsa för mycket här! Men man ska ju ha i åtanke att de som skriver om missfall, både MF och MA, är de som varit med om det. Vad jag menar är att om alla som hade lyckade graviditeter också skulle skriva så skulle ju de som fått missfall vara i minoritet.

Min kompis sa till mig att inte oroa mig, att jag väntar barn, inte missfall. Jag försöker tänka på det, men vafan. Det är första barnet, jag kan inte låta bli. Dessutom fick vi försöka ett tag innan det gick vägen så jag håller verkligen alla
    tummar och tår att det kommer gå vägen!

Fiiaaa: Känner exakt lika. Kan inte ta det på allvar. Det känns som ett år sedan vi plussade. Har jag bara drömt det här? :)

• Stiffin
    BlackCoffee skrev 2014-12-02 09:13:31 följande:

Ett tag sen jag skrev här. Grattis till alla nya som har plussat =) 

För mig tuffar det på som vanligt. Går in i vecka 16 imorgon. Det känns som att jag har hamnat i spökveckorna den senaste tiden. Mår som jag gjorde innan jag blev gravid. Den enda skillnaden är de ömma brösten och den växande magen =)

Äntligen börjar jag få en mage och börjar inse att det är ett litet knyte som växer inom mig (även om det fortfarande känns väldigt surrealistiskt). Det är även kul att andra kan se att man är gravid och att man inte bara börjar bli tjock haha.

Vi har även börjat titta på barnvagnar. Nån mer som har börjat med det? För oss handlar det nog mest om att jag vet att vi kommer ha svårt att enas och därför är det lika bra att vara ute i god tid och börja titta. Det kommer inte ske något köp innan RUL iaf.

Hej! 
    Vi är ungefär i samma vecka då (går in i vecka 17 på fredag). Vi har väl diskuterat lite kring barnvagn och liknande, men precis som ni så tänker vi vänta till efter RUL. Sen får man väl ta lite i taget, blir på tok för dyrt att ta allting på samma gång :) När har ni RUL? Vi fick tid 22/12, då vi är i vecka 19. Känns som att det är ganska sent, men å andra sidan blir det en trevlig julklapp! :)

• Stiffin
    Fiiaaa skrev 2014-12-02 13:10:00 följande:
    Jag har inte RUL förrän i början av januari, är då i v 20 (19+4 tror jag) Skulle ju vara trevligt att ha det lite tidigare, enligt bm var det typ sista dagen det kunde göras för att vara inom rätt intervall. Men tydligen jättesvårt med tider runt jul och nyår, vilket man ju kan förstå.

Vi har inte pratat om vagn än, ligger lågt till efter helgerna med alla former av bebisrelaterade inköp tänkte jag. Kändes stort bara att köpa preggojeans :)

Hur har ni det med magarna? Min har ju satt igång att växa helt klart, men inte så att jag ser preggo ut, ser fortfarande mest lönnfet ut, hehe. V14+3 idag :)
    Jag har ingen riktig uttalad kula så just nu ser jag bara fet(are) ut, haha. Men jag har fått köpa preggotrosor (herregud, så fula.. herregud, så SKÖNA!) och preggoleggings. Så skönt att inte ha trosor som korvar ner sig halvvägs på baken när man är ute och går, haha ;)
  • Stiffin
    Annastanna skrev 2014-12-10 21:06:49 följande:

Hej på er! Var ett tag sedan jag var här nu. Hur är det med er?

Jag är väldigt trött, är väll det jag känner av mest. Är i v7+4 nu. Har dock fått en massa utslag vid troslinningen på mage. Och under brösten. Vet inte om det har med graviditet. Att göra eller om den kan vara något annat? Någon som har liknande erfarenhet?

Sen funderar jag på hur ni gjorde nör ni var på hälsosamtalet hos bm, var er partner med då? Min man måste tyvärr jobba och har lite svårt att komma ifrån. Funderar på om han missar något, eller om jag ska försöka boka om. Känner dock att det kanske inte är så lätt nu före jul..

Skulle också gärna vilja göra ett ul, elller vul blir det väll, före jul eftersom vinstkultur vilja berätta för familjerna vid jul. Men skulle kännas så jobbigt om det sedan visar sig vara något som inte står rätt till. Ex. Utomkveds eller att fostret inte växt som det ska...

Hej!
    Här är det bra, vi går in i vecka 18 på fredag - tiden har gått så snabbt!

Min man var inte med på hälsosamtal, frågade min BM om det innan och hon sa att det var ganska ointressant för honom eftersom det bara skulle handla om mig och hur jag mådde och hälsohistorik, men att nästa gång vi sågs skulle vi lyssna på bebisens hjärta och då var det roligare för honom att vara med.

Vi gjorde VUL vecka 10 och vecka 13, kände säkrast att dubbelkolla allt innan vi gick ut med det :) Arbetar som lärare och kommer inte låta eleverna veta någonting efter RUL, så de får veta efter jullovet :)

Apropå utslag - jag fick mycket under brösten och mina bröstvårtor kliade som FAN. Smorde in bröstvårtorna med en speciell kräm från Apoteket och smorde konstant under brösten, då försvann det på någon vecka.
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!