Inlägg från: emzerus |Visa alla inlägg
  • emzerus

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Jag har nog slutat att blöda nu, men under gårdagen var det rikligt...så jag blödde alltså från i söndags kväll tills igår kväll... Mestadels färskt rött blod....har sett lite små mörkare prickar i blodet men inga större klumpar...

Innan jag plussade o även dagarna efter plusset så var mina bröst extremt ömma o svullna o magen stenhård o spänd(uppblåst). Detta la sig två dagar innan jag började blöda. Och nu har jag inga direkta graviditetssymtom kvar, förutom lite molvärk i magen.

Ska jag ställa in mig på missfall eller finns det en chans att allt är somd et ska ändå?
    Ska ringa privat barnmorska igen imorgon o försöka kräva att få göra VUL nästa vecka när jag är i v6... men hittills får jag bara rådet att vänta ut det hemma o ta nytt gravtest om ca 3-4 veckor :(

• emzerus
    Fiiaaa skrev 2014-11-05 19:45:20 följande:
    Å vad jobbigt! Hoppas verkligen att det inte är nån fara<3 åkte på ett mf i v 10 min förra (och första) graviditet så vet precis hur det känns... I ditt läge när det är så tidigt så är det nog tyvärr svårt för gyn att avgöra med vul också. Men jag tror inte du behöver vänta 3-4 veckor med gravtest. Om du avvaktar till slutet av helgen eller så kommer du garanterat se om plusset blir svagare eller starkare. När jag testade en v efter mf i v 10 var strecket nästan borta, och då var ju antagligen hormonnivåerna högre. Håller iaf tummarna för att allt är ok!!
    vad jobbigt att du också varit med om det :(
    Gick det fort för er att bli gravid igen efter mf? Behövde du skrapas eller så efteråt?

Anledningen till att jag vill göra tex en VUL är dels för att se om jag verkligen fått missfall och om jag fått missfall så vill jag veta att allt kommit ur så att det är okej att försöka igen...

Ovissheten med vad som händer i min kropp gör mig galen :(
  • emzerus

Jag plussade måndagen den 27 oktober på bim-5, ett svagt plus som såg ut så här:

Sen tog jag flera clearblue digitala test där det står gravid 1-2 (alltså gravid i v3-4).

I söndags kväll för en vecka sen började jag blöda o det höll i sig till i onsdags fm. Tyckte att alla gravtecken försvann men sen i fredags började jag må illa, har haft "håll" känsla i sidan av magen, molvärk o brösten har börjat spänna lite igen.

jag vet att gravtesten som jag tar nu fortfarande kan visa positivt men tog ett idag o det visade starkt plus...

Hade tagit flera sånna här tester precis efter blödningen o då visade det fortfarande svagt plus som på min första bild.

Kan det vara så att jag är gravid fortfarande? Eller är det normalt att testet ändå blir starkare fast det var ett missfall?

Jag ska till kvinnokliniken på måndag den 17 november, så det är en vecka kvar tills jag får göra ett VUL o jag blir ju galen att inte veta... :(

• emzerus
    Diamant skrev 2014-11-09 18:28:53 följande:
    Den 17 är ju mer än en vecka bort, åk till gynakuten tycker jag. 
    Förklara vad som hänt med blödningarna och förklara hur orolig de är så de kan göra VUL. Eller ring BM imorgon och berätta och fråga om de inte kan hjälpa dig tidigare! Annars kommer du ju gå och oroa dig i 8 dar till liksom! :/ 
    Jag vet men den tiden den 17e har jag tjatat mig till... har ringt privat bm, min barnmorska, kvinnoklinken många ggr i veckan o tillslut fick jag tid den 17 nov. de menar att man inte kan se något än, går in i v6 imorgon tror jag...

• emzerus
    Fiiaaa skrev 2014-11-12 15:01:24 följande:
    5 cm ren och skär lycka <3 Mini flaxade runt som en galning där inne till och med så att läkaren började skratta :) Alltså, vilken känsla. Lyckorus gone mad...

Sambon var också med och fick komma in och kolla. Tur! Det blev så mycket mer verkligt direkt
    Åhh va underbart Hjärta Måste vara en härlig känsla :)

På måndag är det äntligen dags för vul för vår del o jag hoppas så innerligt att det ska finnas en liten där inne!!
    Även om det kommer vara tufft om det inte är så så vill jag iaf få veta....ovissheten äter ju upp en!

• emzerus

Är det någon som gjort vul i ca v6+2 och inte sett ens en hinnsäck i livmodern och där det sen visat sig vara ett foster ändå lite senare?

• emzerus
    Fjällsippa skrev 2014-11-17 21:05:02 följande:
    Jag kan ingenting om vul och har inte gjort något under graviditeten så tyvärr kan jag inte svara. Men vad sa gynekologen eller den som gjorde vul på dig?
    Han sa lite emot sig själv kan jag tycka... sa att man borde se hinnsäcken men att det också kunde vara för tidigt... men pratade om att jag antagligen fått missfall (eftersom jag blödde för 2 v sen) eller att jag hade utomkvedeshavandeskap :(

Han var svår att prata med o förstå...samt att få honom förstå vad jag ville veta...

Tog blodprov idag o ska ta igen på onsdag för att sedan få reda på hur hcgnivåerna förhoppningsvis stiger.... sen skulle vi utgå från det...

Usch har redan väntat i 2 v sen blödningarna startade i denna ovisshet o nu väntan igen...:(
  • emzerus
    Fiiaaa skrev 2014-11-17 21:15:54 följande:
    Å vilken jobbig situation och att inte få några klara besked! Lider med dig. Har du gjort nåt mer test? Fortsätter de att vara starka? Isf kan det ju inte vara att du fått mf, då kanske det bara är för tidigt. Och oron för utomkveds sen också :( Håller alla tummar jag kan! Kram
    Tog ett gravtest senast igår morse o det visar klart o tydligt gravid i v 4-5. Och symtomen är som sagt också kvar... åhh man blir ju galen på det här!

Tack för eran pepp o stöd iaf! Hjärta
  • emzerus
    Fiiaaa skrev 2014-11-17 22:07:36 följande:
    Men vad konstigt. Det borde ju inte visa starkt positivt så långt efter ett ev mf. Hoppas att doktorn bara var lite förvirrad och missade graviditeten!

Vi är ju här för att peppa <3
    Jag tycker ju inte heller det, inte när det ev missfallet kom redan i v 5, känns som om hormonerna borde försvinna rätt snabbt. men jag kanske har fel där...

Hoppas verkligen att han kan ha "missat"... förstår egentligen inte hur man kan se nåt i det där virrvarret jag såg på skärmen igår..:)
    Diamant skrev 2014-11-18 07:41:27 följande:
    Vilken jobbig situation!! Lider med dig, hoppas du snart får ett definitivt svar, inte kul att gå och oroa sig liksom! 
    Stämmer v 4-5 med vad det borde visa? 
    Hoppas det löser sig iaf! Stor kram! 

Det är fanken inte lätt att vara preggo! Förutom oro över bebisen så ska man själv gå igenom 7 svåra år på bara några månader! 

Enligt min sista mens skulle jag vara i v 6+3 idag men jag vet ju inte riktigt när själva befruktningen skedde... så det kan ju stämma samtidigt så säger flera att man inte behöver haka upp sig så väldigt om veckorna stämmer precis. de har ju iaf ökat ett steg...

Hoppas få mer svar imorgon!

Nej det är verkligen omtumlande detta med graviditeten!
    Bra att man kan få stöd o råd så här :)

Tack Hjärta
  • emzerus
    Ellonbellon skrev 2014-11-18 11:30:20 följande:
    Hoppas att du får svar snart! Jag ska se hjärtat idag och visst är jag nevös, men jag känner som så att är det inget där så vill jag hellre veta det nu än att gå runt och tro att jag är gravid och så är jag inte det.

Håller alla tummar för att du hade äl senare än du tror! :)
    Tack :)
    Hoppas att det gick bra för dig idag!! Vilken vecka är du i?
  • emzerus

Var ett tag sen jag skrev här, har genomgått en riktig berg och dalbana den senaste månaden...

Söndagen den 2 november började jag blöda, blödde som en mens då o det var helgen då jag egentligen skulle haft mens. Men efter blödningen så fortsatte jag har grav symtom o plusset på stickan blev starkare o starkare. 17 november fick jag komma till kvinnokliniken på vul, de såg ingenting...har mätt hcg värdet sen dess med jämna mellanrum o det stiger men inte som en normal graviditet.

Igår var jag tillbaka till kvinnokliniken o gjorde vul igen (v8 enligt min sista mens) o då sa läkaren att det var tomt i livmodern men att han såg något på ena äggledaren o sa att det var utomkvedes. var in idag för operation men av någon anledning så kom jag inte in på operation precis då jag skulle....så läkaren som skulle operera mig kom o ville undersöka mig först o prata lite medans vi väntade.
    Då såg hon något i min livmoder...det var mindre än det ska vara i v8 men hon menar på att jag kan vara kortare gången.
    Hon såg iaf inget utanför livmodern, utan det som fanns där var några cystor vilket verkade som om det var helt normalt.

Så nu är jag hemma igen o hoppet har tänds på nytt :)

Läkaren sa att det är ju inte säkert att detta kommer gå vägen, men det finns iaf något i min livmoder!

Är det någon av er som någon gång själva, nu eller tidigare varit men om att man kan vara kortare gången trots att jag vet när min Äl var? Jag använde mig av ägglossningsstickor o fick utslag 16 oktober.
    Kan det vara normalt att hcg ökar men inte som normalt, att man ändå kan få en lyckad graviditet?

Är såklart jätteorolig men ändå så glad att jag får ha kvar mina äggledare :)

• emzerus
    Fiiaaa skrev 2014-11-27 21:55:12 följande:
    Men alltså vilken historia! Helt galet! Du har ju gått hur länge som helst utan att få några klara besked nu ju! Måste vara jättejobbigt. Håller tummarna för att det ordnar till sig och att du bara gått kortare än vad du trott. Skönt att det inte var utomkveds iaf!

Kram
    Tack! Hjärta Ja jag hoppas verkligen på det o att denna läkare hade rätt i att det inte var/är utomkvedes så att det inte var hon som hade fel... men jag tror inte det.

• emzerus

Jag måste tyvärr lämna den här tråden men hoppas få komma tillbaka inom kort...

Fick missfall bekräftat idag o ska skrapas imorgon :( otroligt ledsamt men ändå skönt att få ett slut på denna berg o dalbana som jag levt i senaste månaden.

• emzerus

Hej!

Äntligen får jag vara med här igen :) Nu har väl visserligen de flesta av er redan fått era små bebisar eller att de snart är pågång men ändå :)

Jag har nyligen plussat o beräknad födsel är 11 april :)

detta är 3e plusset nu på ett år och hoppas sååå att den lille vill stanna hos oss denna gång!! Hjärta

Kram på er!

• emzerus
    Sserena86 skrev 2015-08-01 14:46:10 följande:
    Hej!! Var kul att du är här igen! Äntligen! Stort grattis till plusset, hoppas verkligen att det går vägen för er denna gången! Jag har 5 dagar kvar till beräknad födsel (även om jag tror att jag kommer att gå över lite) så nu är det mest en lång väntan här hemma... Har ont överallt och känner mig allmänt less på att vara gravid nu. Har försökt att vara positiv hela vägen men nu känner jag att jag bara vill ha ut bebisen och få tillbaka min kropp igen. Hur mår du? Mycket symptom? Vilken vecka är du i?
    Tack :) Åhh va härligt o vara så nära nu! förstår att du är less på det o vill träffa lilla bebisen nu...men snart så :) vet du vad det blir eller är det en överraskning? :)

Jag är i v 4 bara o har precis plussat så är ju väldigt tidigt...så de symtom jag har just nu är ömma o svullna bröst, molvärk och smått illamående då o då... men ingen fara så med nåt, men tog test för ett par dagar sen då jag bara hade en känsla av att det tagit sig :)
    men fick missfall i november förra året och förra månaden...båda gångerna började jag blöda några dagar efter bim så jag är såklart lite orolig nu! har bim på måndag skulle jag tro...

Lycka till med allt nu!! Hjärta
  • emzerus
    Lisen84 skrev 2015-08-01 23:48:43 följande:

Åh va kul att det gick så fort efter ditt tidiga missfall förra månaden! Nu kommer det gå vägen ska du se :)

Grattis!

Tack snälla! Ja det trodde jag inte riktigt...har hört många som blivit gravida direkt efter missfall men tänkte att det häller nog inte mig :)

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!