Inlägg från: Fjällsippa |Visa alla inlägg
  • Fjällsippa

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Åh nej Hemlig78, jag är så ledsen för din skull. Hoppas vi ser dig här snart igen! Kram

• Fjällsippa

Jag har varit på inskrivning men här får man inte göra vul så här tidigt utan jag ska göra ett vanligt (tror jag) ultraljud i början av december, då jag är i v. 12.

• Fjällsippa
    Diamant skrev 2014-10-22 21:23:39 följande:

Yay vad härligt! Grattis :D 

Jag har fått utskrivet Fragminsprutor idag, det var det värsta som kunde hända då jag HATAR Fragminsprutor!! :(

Man måste ta dom själv och sätta en spruta i sin egen mage/lår och det måste göras långsamt.. Hade det i 3 veckor för några år sen och fick panikångestattack när jag skulle göra det och hyperventilerade så jag fick ta hjälp av en vän som är ssk som kom förbi mig VARJE dag och gav mig sprutan alla veckorna.. Det var den enda lösningen! Blir lite svårt att hålla på så i 9 månader så när läkaren sa att jag skulle få Fragmin fick jag panik och ångesten kom tillbaka.. 

Nu på kvällen tog jag första sprutan, efter en ångestattack, mycket tårar och mannen som övade på en banan strax innan sen gjorde HAN det! Jag trodde absolut inte att jag kunde ha honom som hjälp då han tycker att sprutor är jätteläskigt och skakade om händerna, o det hjälpte ju inte att jag gråtit precis innan liksom.. Men han fixade det så JÄVLA bra! 

Han tyckte det var jobbigt att göra mig illa (det gör ont som tusan) men jag överöste honom med kärlek efter att det onda gått över <3 

Jag har den bästa mannen i hela världen! Han överraskar mig varje dag med hur fantastisk han är! Nu kan jag släppa mycket av ångesten kring sprutorna och glädja mig åt graviditeten igen :) 

Förlåt för långt inlägg ;) KAN vara lite hormoner inblandat i det hela haha

Åh Diamant! Stackare måste du ta en spruta om dagen under hela graviditeten? Vilken fantastisk man du har som övar på en banan och sen gör det på dig!! Då kommer ni klara det här!
  • Fjällsippa

När slutar illamåendet? Jag hade en dag i förra veckan då jag knappt mådde illa alls, men nu är det tillbaka igen. Idag hjälper absolut ingenting!

Jag är så trött och mår illa och det känns som min man bara tycker jag är tråkig. Vi har knappt pratat med varandra idag, jag orkar bara inte, och han vågar väl inte eftersom jag är på så dåligt humör. Eller det verkar nog så iallafall.

Jag tycker det är svårt att orka vara en bra partner vissa dagar. Mannen är fantastisk och sköter det mesta hemma nu, men jag fattar att han tycker jag är skittråkig när jag däckar kl 21 och så fort han visar något intresse för lite intimitet så mår jag illa eller är för trött.

Någon som känner igen sig?

• Fjällsippa
    emzerus skrev 2014-10-31 21:47:50 följande:

jag är i v 4 nånting o min mage är redan stor o svullen. Stenhård och jag kan knappt ha ett enda par byxor längre förutom mjukisbyxor. Ärd et normalt att magen är så stor/svullen redan?

Vi vill ju inte berätta än för alla att vi väntar barn men magen är stor o känns som det är svårt att dölja....

Hur är era andra magar? :)

Jag har också varit svullen sen typ V4-5, och jag gick upp flera kilo första veckorna men nu ligger jag stabil eftersom illamåendet och därmed också småätandet har lagt sig något. Jag har läst att typ tarmarna svullnar tidigt i graviditeten och därför får man större mage och måste knäppa upp byxorna. Det är alltså inte livmodern. Om man som jag dessutom är superhård i magen och gasig så gör det ju också sitt.

Jag använder så lösa kläder som möjligt för att dölja magen. Men jag tycker det svåraste är att dölja att jag inte vill ha kaffe längre, är känd som kaffepimplare på jobbet, och illamåendet och tröttheten är också svår att dölja.
  • Fjällsippa
    Stokke skrev 2014-11-01 21:07:34 följande:

Hej !

Jag är 31. Har plussat med första barnet.

BF 20150707

Grattis Stokke!

Jag minns dig från förra tråden och har undrat vart du tog vägen. Välkommen till den här tråden!
  • Fjällsippa

Fiiaaa: Vi räknar kallt med att allt är bra och väntar på RUL i början av december. Ingenting garanterar ju något ändå. Om jag gör ett tidigt VUL i morgon privat så kan något hända på tisdag. Jag väntar gärna tills de mest kritiska veckorna är över för då tror jag att jag kan slappna av och "lita" på UL mer. Men vi är ju alla olika så man får känna efter själv. Vi håller på och läser på om KUB och FVP nu för att bestämma oss hur ni ska göra. Hur tänker ni andra?

• Fjällsippa
    Fiiaaa skrev 2014-11-02 09:49:17 följande:
    Jag håller med, därför har jag inte bokat nåt tidigt vul. Har lite dåliga erfarenheter sen sist, då precis det hände i v 9... Men jag tänkte på ett vanligt ul typ i v 13-14, när den mest kritiska perioden ju är över. Innan vi gör det officiellt liksom. Jag kommer ju behöva gå ut med det på jobbet innan jul iaf, och innan dess lär jag inte få göra nåt RUL. Nu när jag närmar mig v 12 inser jag att det skulle va rätt skönt med en check. Gör man KUB så får man ju en check där runt v 12, men vi har bestämt oss för att inte göra det. I vilken vecka har du RUL bokat?
    Precis i slutet av v. 13. Då gör man också KUB här, om man vill. Men jag har förstått att resultatet man får på KUB kan vara väldigt missvisade. Om man får ett dåligt resultat så blir man erbjuden fostervattensprov för att se så det stämmer att det är något fel på barnet. Och på FVP så är det en ökad risk för missfall. Typ 1% eller något tror jag. Så jag är tveksam till det. 
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!