Inlägg från: TresTobbs |Visa alla inlägg
  • TresTobbs

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Jag hänger också på om jag får :)

BF 12 juni om appen räknat rätt.

• TresTobbs

Mucho hormoner som cirkulerar i denna kropp just nu, plus att brösten känns enorma och livmodern försöker rymma :P

BF 12 juni, bor i Göteborg och skall på inskrivning hos Barnmorskegruppen den 8/11.

• TresTobbs
    Diamant skrev 2014-10-10 12:07:15 följande:
    Grattis!

Ja livrädd är man! Försöker tänka att man ska vara avslappnad och "händer det så händer det", men det är svårt!

Jag ska till läkare idag med någon form av infektion där nere, ökar tydligen risk för mf också! (Utöver att svida och vara obehagligt) suck!

Hur går det för alla med symtom? Hur mår ni?

Jag har fått dille på té (har alltid varit kaffefrälst), gissar att det hänger ihop med matförgiftningen förra veckan då té var det enda som gick ner! Mår illa av och till, speciellt efter att jag ätit något.. Annars har jag NOLL symtom!

Här är det mest ENORMA bröst (känns det som) och betydligt minskad aptit på kvällen. Inget direkt illamående (än), men salta saker smakar himla gott. 

• TresTobbs
    Diamant skrev 2014-10-10 13:19:37 följande:

Ja jag dricker bara örtté och gröna téer :)

Från koffein-junkie till NOLL på en och en halv vecka! Eller ja, dricker lite avslagen cola på kvällen för magen så lite koffein blir det ju..

Enorma bröst låter som en stor fördel TresTobbs hehe! :P

Hehe, jo, får ju känna på hur det är med ett boob-job.
    Måste ju erkänna att jag gillart ;)

Får dock ta omvägar på jobbet, har ett par tanter som är helt galet duktiga på att se när folk är gravida månader innan normala människor skulle börja undra. Och ett par bröst två nummer större än normalt skulle säkert sätta griller i huvudet på dem... Men, det finns en lösning på allt: sport BH och hålla sig på kontoret så mkt som möjligt, hehe. 

• TresTobbs
    Diamant skrev 2014-10-10 15:27:59 följande:
    Haha låter som en del pusslande ;)

När ska du berätta på jobbet?

Jag ville ha mozzarella till kvällen o det står ju att man kan äta nyförpackad, men det står inte på förpackningarna när de är packade!! :( Hur ska man då veta?!
    Jag tänker vänta så länge jag kan, för chefer och liknande iaf. Min nuvarande placering går ut vid nyår och jag håller på och söker en ny tjänst, och även om se inte FÅR välja bort en för att man är gravid har det aldrig hindrat nån förut.

Mozzarellan håller typ två månader, och köper du dessutom i en lite större affär där se har bra omsättning på produkterna är det nog ingen fara.

Har du koll på varför man inte får äta vitmögelost ex Brie, fastän den är gjord på pastöriserad mjölk?
  • TresTobbs

Jag känner mig väl inte så bakis i den bemärkelsen att jag mår illa, mår faktiskt oförskämt bra om jag jämför med er andra som mår illa mest hela tiden. 

Däremot är jag också helt sjukt trött, däckar vid 21 och kan knappt ta mig ur sängen vid 07.30. Lite "knak" i livmodern, inte alls lika ont som tidigare men det känns att det händer saker där nere. Och brösten då, de är fortfarande lika galet stora men inte alls så ömma längre. 

Kram till er alla som mår dåligt! Jag får väl mitt sen.... 

• TresTobbs

Träning ja, jag har också slappat till mig ordentligt efter semestern, hur jobbigt som helst att komma igång.

MEN, jag tog mig faktiskt i kragen och har nu gått till gymmet två ggr, börjat med lite cykel & crosstrainer (för det känns som att man har kondis som en 75-årig rökare. Sen har jag kört lite maskiner och gjort övningar med fokus på mage/rygg. Har hört från många att man pallar m bla foglossning och själva förlossningen bättre om man har starka bålmuskler. Att jag sedan frossar loss på vad jag än må vara sugen på behöver vi inte prata om ;))

• TresTobbs
    Luttanlej skrev 2014-10-28 22:09:18 följande:

Är ni med i någon hemlig fb grupp?

Näe, det tror jag inte iaf. :)
  • TresTobbs

Har drabbats av förkylningen from hell, antagligen mitt straff för att jag mått så bra hitills.. :P

Nån som har tips på hur man lindrar det värsta? Är van vid att knapra piller och missbruka nässprejer osv i vanliga fall, men det skall man ju vara försiktig med nu. 

Och hur motiverar man sig själv att  äta?!

• TresTobbs

Var på inskrivning och ultraljud idag, så skönt att se ett litet gryn med tydligt tickande hjärta!

Känns mycket mer verkligt nu. :)

• TresTobbs
    Fiiaaa skrev 2014-11-03 13:04:10 följande:
    Grattis, åh vad härligt <3 Vad skönt att få ul vid inskrivning, det är väl inte så vanligt?
    Ja, det var jätteskönt. 
    Har valt en privat barnmorskemottagning, då får man valet om man vill ha ultraljud mot en kostnad (250 kr) vid inskrivning. Och det tyckte jag var väl spenderade pengar, känns mycket mer "på riktigt" nu. <3
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!