äggadoption
jazz2014 skrev 2014-10-06 22:55:31 följande:
Det som är viktigt ,känner jag, är att det är en bra statistik över lyckade befruktningar via äggadoption. Varken för låg procent eller för hög(då det troligen är lögn). Väljer man länder som ligger närmare Sverige så är det troligtvis större chans att barnet blir lite mer likt mig-som är ljus och blond. Tänker att det är säkrare att välja något som många provat än någon klinik som är lite mer okänd.
Efter 3 års grubblerier (ja tyvärr tog det så lång tid för oss att resonera klart och smälta det hela...) har vi nu valt äggdonation. Vi valde IVF Riga pga obefintliga köer och tillgängligheten. Vi for dit för ett första besök bara för att hämta in information, lyssna och ställa frågor. När våra frågor var besvarade, bestämde vi oss på studs och drog igång behandlingen där och då.
Det är enkelt att ta sig till Riga, det är en trevlig stad att vara i "medan man väntar" och finns en del att sysselsätta sig med. Innan insättning, kan du njuta av första-klassiga SPA-behandlingar

Vad gäller utseende....från att jag i början var nitisk med vissa av mina speciella drag, kom jag till den punkt där jag tänkte "just get over it". Om det blir samma hårfärg o ögonfärg +ca längd är jag nöjd. Mitt blod kommer cirkulera genom bebisen, jag kommer föda barnet...det viktiga för mig, har under resan blivit att tänka: jag vill göra mitt barn tryggt så att hen känner sig älskad och inte grubblar för mycket över sitt ursprung... Men om du är ljus m blå ögon så lär de ha MASSOR av kandidater i sitt register för Riga myllrar av blonda tjejer- och det är bra. Då kommer du snabbt igång!
Jag har även hört gott om Tjeckien, Athen och Spanien.
Lycka till!