Inlägg från: Lillajagmedpco |Visa alla inlägg
  • Lillajagmedpco

Gravid trots mens?

Jag har i ca 1 år hållit på med Puregon, för att stimulera ägglossning. Har PCO, så ingen ägglossning utan mediciner. I tisdags testade jag "svagt svagt positivt" då dag BIM +1. Dagen efter kom mensen, och det digitala CB testet visade "EJ Gravid". Så i torsdags började jag med Puregon igen, och har hunnit ta två sprutor. Idag tog jag ett test, för att jag har hugg i magen, ömma bröst osv. Testet visade starkare än det någonsin gjort för mig.
    Kan ju vara ett tidigt missfall, därför testet fortfarande visar positivt. Eller kan Puregon ge positivt utslag?

• Svar på tråden Gravid trots mens?
  • Lillajagmedpco

Är orolig för att ta Puregon nu när testet är så pass starkt positivt. Men förmodligen är det ju ett tidigt missfall. Ska ta ett digitalt test på måndag morgon och ev kontakta läkaren beroende på resultatet.

• Lillajagmedpco

Igår kväll tog jag ett digitalt och i morse ett "billigt" test. Att testa negativt på BIM+2, få en blödning på 3-4 dagar och sedan testa positivt på BIM+5, känns som ett mirakel. Hoppas allt går bra nu, trots en annorlunda start.

Svar på tråden Gravid trots mens?