Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Hannah8401 skrev 2014-12-29 21:02:34 följande:

Hej!

Nu hittade jag hit smile1.gif jag har nu hunnit till v 15+2, vi ska på rul 21 januari. Jag har en son på nyss fyllda ett sen innan. Jag hade missfall i v 7 innan sonen, och i v 10 nu i somras.

Vi ska också ta reda på kön. Jag tror det är en lillebror smile1.gif

Roligt att flera av oss fått lyckan att bli gravida igen!

Välkommen . När är du beräknad?

Själv är jag i 12+3 och illamåendet håller i sig så förjäkligt. Vaknade inatt och mådde illa. Kommer som i skov. Lugnt ett par timmar och sen bara väller över mig. Nu har jag mått illa i 1,5 h. Ska sova trots jag sovit 2 h i soffan. Lyxigt att ha en hemma make när jag själv jobbat. Blev att ligga (sova) i soffan bredvid sonen och en film efter kvällsmaten. Sen nattade han sonen och jag fortsatte att sova .

Imorgon ska vi till en nära kompis. Hon undrar vem av oss som ska köra. Jag ser dåligt nu pga kortisondroppar och maken har sagt att han ej behöver dricka. Blir konstigt om vi båda inte tar ngt. Vill berätta (hon har själv haft mkt svårt att bli med barn pga enodmetrios och haft mf) men maken vill vänta till fre. Tror mycket att han vill vänta för att hon har en ny sambo som vi inte känner så väl. Umgicks massor med henne och förra sambon, som min man kom mkt bra överens med. Denna är inte på samma sett, än iaf . Se hur det blir.
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-30 15:58:39 följande:

Nu är milstolpen rul bakom mig. Svettades och var illamående innan av nervositet. Men allt såg bra ut och som det ska!! smile1.gifsmile1.gifsmile1.gif

Det är en liten kille (precis som jag trodde) så nu ska vi handla några kläder till just honom. Nu blir det sista väntan till att få träffa honom på riktigt i maj. Undrar om han kommer vara lik storebror.

Grattis till ett lyckat rul!! Måste kännas underbart.

Efter fre ska jag lugna mig lite. Magen putar riktigt nu så nu vill jag bara ha positiva besked, annars går jag under ett tag. Drömde inatt att jag gjorde ul. Såg hjärtat men när bm skulle fortsätta då var det praktikanter där som satte på musikvideor på skärmen. Knas knas .

Gott slut och gott nytt till er alla!! Se vad 2015 har att erbjuda av livet .
  • Blåsippan84

Dagen för kub här och maken har åter fått magsjuka. Kräkts sedan igår . Sonen är helt inställd på att då komma till mormor idag då vi tagit det väldigt lugnt ett par dagar nu vid nyår. Och låta honom vara hemma med sin pappa som spyr är mindre kul. Så blir nog att jag får gå själv. Usch. Vet ej om jag pallar det .

• Blåsippan84

Kl 11 idag. Ja det blir så att jag går själv. Vi har fått något konstigt magvirus. Sonen hade utdragen magsjuka på 5 dagar då en av dagarna var han bra. Maken var pigg i helgen men sedan började det från andra hållet. Han har fått gått på toa var 20-30 min i tre dagar. Men igår kväll började han kräkas igen.

Nu är jag inställd på att det ska gå bra. Men kanske börjar gråta jag med pga all anspänning.

• Blåsippan84

Trodde jag skulle börja gråta innan bm kom. Satt där själv och kände mig ensammast i världen. Men bm var inte allt omsorgsfull utan mer som en robot . Förstår att hon hade det jobbet. Så blev inte så personligt. Allt såg fint ut iaf . Blev helt yr när jag gick hem över stan, så sök spänning är det nog som släpper nu.

• Blåsippan84

Tack snälla ni. Vi berättade för sonen idag. Han blev så glad att han satt och hoppade och skrattade på stolen. Vi flyttade i våras till en 4a. I början sa han att fjärde rummet kan vi renovera till barnrum om han får syskon. När månaderna gick sa jag till slut att vi önskar oss jätte gärna syskon men ibland kan det vara svårt att få. Efter det har han undrat när vi ska renovera gästrummet. Men ikväll ville han gå in där och sa att han vill gärna ha det rummet så kan bebisen ha det som är närmast köket. Så många tankar i det Lilla huvudet

• Blåsippan84
    karro 2014 skrev 2015-01-03 09:37:31 följande:

Hej tjejer=)

Hoppas att allt är bra med er..

Efter ett mf v5, ett ma v11 och efter ett misslyckat ivf försök (pga att jag har låg äggreserv för min ålder) så har jag lyckats o bli spontant gravid <3, plussade visst en hel vecka innan bim:)) är väldigt orolig men försöker att tänka på annat!! phpWUnysg10576.jpg

Stort grattis och välkommen . Har precis gått igenom dessa första 12 v av oro. Vi förstår alla här vad man går igenom. Tittat på andra trådar med liknande bf datum som jag. Men där blir det alltid någon som blir putt och någon säger att man är orolig för mf. De menar att man ska leva i nuet och vara lycklig över graviditeten. Dessa har nog inte haft svårt att få ett plus och inga mf i bagaget (min gissning). Så jag har inte skrivit i dessa trådar utan varit här . Välkommen igen!!
  • Blåsippan84

Just det mitt bf datum flyttades tillbaka en dag 8/7 . Men hon sa att bf datum är plus/minus tre dagar.

• Blåsippan84

Måste bara berätta. Var på bio med sonen och åt innan. Då säger han helt avslappnat och ljudligt "kommer bebisen ut där man bajsar". Vi tar det sen sa jag lite snabbt. Sen berättade han att det kommer små partiklar i mamman och den som kommer först blir bebis. Vet inte alla vart han hört detta ifrån? Känns som jag måste ta det lite smidigt om hur iaf bebisar kommer ut någon gång. Kanske hittar någon bok. Men vill inte ha allt för detaljerad barnbok, som de som kom på 70/80 talet, hehe.

Dessa funderingar som snurrar i en snart 6 åring.

• Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2015-01-03 21:13:13 följande:
    Min son är 7 år och vi har läst Håkan Bråkan och bebismysteriet. Lagom nivå och lite kul!
    Den ska jag kolla upp
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"